טו בשב״ט סבא-בא

טו בשב״ט סבא-בא

חלק בלתי נפרד ממנהגי טו' בשבט הינו מנהג הנטיעות, החיבור הישיר של האדם לארץ ולמדינה ועוד ע"י העצים המסמלים את החיבור לשורשים של כל אחד ואחת מאתנו.

בימים שני ושלישי הגיעו עשרות ממתנדבי סיירת "סבא-בא" של הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות –אשדוד ובשיתוף התוכנית הלאומית "עיר ללא אלימות" לשתי פעילויות של נטיעות. הראשונה הייתה במועדון עמי-חי לניצולי השואה ,שיתוף פעולה פורה של צוות המועדון יחד עם  השוטרת הקהילתית רס"מ שלומית אברהם שאירחו את מתנדבי הסיירת הציגו בפניהם הצגה בנושא וקנחו בנטיעת  שתילים בגינת המועדון .

הפעילות השנייה הייתה מפגש הקשר הבין דורי של מתנדבי סיירת סבא-בא שאף ציינו באותו יום את יום ההולדת הרביעי של הסיירת עם תלמידי בית ספר שח"ר בטקס נטיעות, שהיווה את הפתיח להקמת גינה קהילתית מקיימת בבית הספר.

אירוע ההקמה של הגינה בבית הספר שח"ר הינו  תוצר של שיתוף פעולה בין גורמים רבים בניהם, בית ספר שח"ר פרויקט נוף ישראלי של הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ,אגוד ערים לאיכות הסביבה, קק"ל , מתנדבי סיירת סבא בא  ותלמידי  בית הספר שעמלו יחד עם כלל השותפים להצלחת האירוע.

את הרעיון לחיבור ושיתוף הפעולה הגו מר, עמיחי חדד שהינו מדריך מוגנות בבית הספר שח"ר  ומר     שי נקש  רכז סיירת סבא-בא אשר חפשו דרך יצירתית להמשך חיבור האוכלוסייה הוותיקה בעיר עם הילדים, פעילות שבה כל הצדדים מרווחים. לאחר חשיבה בנושא והצגת הרעיון קיבלו את ברכת הדרך לתהליך ממנכ"לית הרשות הגב' סימונה מורלי וממנהל בית הספר מר רמי רחמים כהן.

את הפעילות התחילו המתנדבים יחד עם קבוצת המנהיגות הצעירה ותלמידי המועצה הירוקה של בבית הספר ,בקפה ועוגה להתחלת היום.  משם עברו להצגת הנושא ושיח על מהותו של טו' בשבט  ודברי הברכה אותם נשאו מנהל בית הספר מר רמי כהן ומנהל תוכנית המוגנות מר דוד גרדוביץ. לאחר הברכות יצאו לחלק האחרון והחשוב לא פחות, הלוא הוא טקס הנטיעות, בגינה אשר הוכנה מראש לטובת הטקס ובה נטעו מתנדבי הסיירת יחד עם ילדיי בית הספר המקסימים עצים ושתילים רבים שהינם שת"פ של קק"ל והם מצאו דרכם לפעילות הנ"ל הודות למר יחיאל מלכה .

את היום המקסים סיימו כלל המשתתפים בקבלת תעודות הוקרה אישיות על השתתפותם בטקס הנטיעות ובהקמת גינה קהילתית מקיימת.

להצטרפות לסיירות הרשות ניתן לפנות לשי רכז סיירות הורים עירוני  054-3220939

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*