טור דעה: אז מה היה לנו? / זיו בן שוע

טור דעה: אז מה היה לנו? / זיו בן שוע

ראש עיר שפתח בתקיעת שלטים ברחבי העיר, גם במקומות לא מיועדים.

אחריו כמו פטריות צמחו שלטים של כל המתמודדים. ועוד שלטים ועוד, כאילו יורד גשם ומשקה אותם. ואם כבר שאלתם אותי, אני הייתי מצביע למתמודד הראשון שהיה עובר על כל השלטים שלו ומוציא אותם. אבל כמובן שזה לא יקרה כי אשדוד נשארה מיושנת ועדיין לא עברה למדיות רשתיות, ונהייתה תחרות "של מי יותר גדול"

ואז התחילו לדבר על איחוד, מהר מאוד זה נגמר וכל אחד אמר שילך עד הסוף לבד. מנגד ראש העיר השיק מטה עם הערה מיותרת של מספר שתיים שלו כנגד עיתונאית.

סקרים ועוד סקרים, ובעיר מה קורה? האשמות, מי לא בסדר, מי לא יכול להיות ראש עיר. למה צריך להעיף את לסרי, ולמה הלן גלבר לא מתאימה….

רגע, הלו רגע, בוא נדבר על מועצת העיר (אחר כך נחזור לראשות העיר) גם הם פה. איחוד של הקולות הרוסים (כצנלסון ואשדוד בייתנו), פרימריס היחידי בעיר ב"אשדודים", קמפיין מדהים של סודיות על סיעה שניבנתה ע"י שיווק מדהים של "הלביאות". עוד סיעות של מתמודדי ראש עיר למינהם. רשימה שבנויה על נגד כפיה דתית (שבהמשך גם הוציאו סרטון שיצר סערה בעיר) ועוד ועוד ועוד.

אז מי תומך במי? ושאלת השאלות מי ינצח?

החרדים הודיעו שיילכו עם לסרי. כמו כן חובשי הכיפות הסרוגות ברובם. נוסיף את עובדי העיריה ומקורביהם. והגענו ל30% ואפילו קצת יותר.

שמעון כצנלסון מקבל תמיכה כמעט מלאה של המגזר הרוסי ועוד חלק מהחילוניים ומגיע לקצת פחות מ30%

אלי לחמני, עושה עבודת שטח מטורפת. כל יום מסתובב בחוץ ומדבר עם אנשים הוא עצמו, איך אומרים? יורד לעם. חוגי רחוב, אפילו בימי שישי לפני השבת וישר אחרי שיוצאת השבת (מזכיר קצת את יאיר לפיד ב2013). מוביל אותו בכל מקום אופיר לסרי (מספר 2), השאלה הגדולה האם עבודת השטח החזקה בשבועיים האחרונים תניב לו קולות מכצנלסון? כרגע אני רואה כ20% תומכים

הלן גלבר מביאה איתה את תומכי צילקר המבוגרים בעיקר, קצת קולות נשיים. ניסתה לקבל את קולות החרדים מהזרם הליטאי (מה שעשה לה נזק עצום), ומשום מה היא לא מצליחה להתרומם (למרות העזרה של צילקר שניסה לצייר אותה כממשיכת דרכו) לערכתי קצת יותר מ10%

שאר המתמודדים מגיעים אולי כולם ביחד ל2%

תפנית מפתיע כמעט קרתה ברגע האחרון שהלן ואלי היו כבר עם העטים ביד, אבל אז הבינו כמה העץ גבוה, ובלי סולם ורגל שלישית אין טעם לרדת. מה שהם לא חשבו שדווקא אם הם ייתאחדו תקרה הפתעה נעימה לכל מתנגדי לסרי. תהיו איתי:

לסרי אמרנו כ30%, שמעון כ30%, איחוד של אלי עם הלן לפי החישובים של למעלה יכל להביא גם כ30%. ואז באמת היו נלחמים על כל קול. ויכלנו להגיע למצב של סיבוב שני בלי לסרי. אבל לא, הם העדיפו ללכת לבד ולהרים ידיים.

הקרב חזר להיות סיבוב שני של לסרי מול כצנלסון אלא אם לחמני ימשיך לעשות עבודת שטח נפלאה ואז אולי יצמצם את הפער לשמעון ואולי אולי יצליח לחטוף לו ברגע האחרון את הכרטיס לגמר. הפחד הגדול של רוב תושבי העיר (מעל 50%) הוא שראש העיר יצליח לגייס עוד כ10% ואז הוא עובר את ה40% ומנצח סיבוב ראשון.

ולמועצה, כרגע זה נראה כמו כצנלסון עם 7-8 , החרדים ביחד 7-8, לסרי 3-4, לחמני והלן 2 כל אחד, אשדודים 1-2, הלביאות נראות כהפתעה ענקית 2, דרך חדשה 1 וכנראה מעורר הסערה אלי נכט 1.

המספרים ישתנו בהתאם לאחוזי הצבעה כאשר אחוזים נמוכים ייתנו כח ללסרי ולחרדים, ואחוזי הצבעה גבוהיים לכל השאר.

לסיכום, לסרי מקווה להפתיע עם מעל 40%, אני בספק שיצליח.

כצנלסון רק מחכה לסיבוב השני ואז הקולות של לחמני והלן יספיקו לו לגבור על לסרי. שאננות הפילה הרבה מתמודדים בחיים.

הלן, לדעתי הבינה שאין לה סיכוי. אולי תפתיע אם נסיון איחוד ברגע האחרון. אך הסיכוי קלוש עד אפסי

ולחמני ינסה לעקוף את שמעון לקראת הסיום עם עבודת שטח מדהימה ומטורפת, ומעבר לפרסום דרך האינטרנט (שאר המתמודדים לא שם בכלל. אולי קצת לסרי) כמו צ'ט לייב שעשה. וכמו כנס תומכים ענק שיתקיים בסופ"ש (שזה ממש לקראת הסוף) ואז להראות למתלבטים שיש לו כח וגם הוא יכול לנצח (אל תשכחו רב האנשים יזכרו את המתמודדים שיראו כח בעשרה ימים האחרונים ולכן הכנס הוא מהלך חכם). ואז בסיבוב השני בעזרת שאר הקולות לנצח.

מה שחשוב וזה לכולם, הצבעה במדינה שלנו היא חובה!!! על אחת כמה וכמה אם אתם רוצים שמשהו בעיר הזאת ישתנה ולא יתדרדר ליותר גרוע ממה שעכשיו….

צאו להצביע!!!!!!!

זיו בן שוע

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*