טוב מאוד – הציון כן קובע

טוב מאוד – הציון כן קובע

ועדת מלח בראשות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי התכנסה הבוקר לישיבה אחרונה ומסכמת לשנת 2017 וזכתה למחמאות ולציון טוב מאוד בביקורת השנתית. סביב שולחן הועדה התקבצו כל החברים במטה מל"ח, נציגי רח"ל ופקע"ר והציגו דוח סיכום מרשים ומחמיא לביקורת השנתית. לסרי: מוכנות לחירום היא עבודה המתנהלת כל הזמן וללא הפסקה ואני גאה בעובדי העירייה ובהיערכותם לחירום!

מטה מל"ח מתכנס לישיבות סדורות במהלך השנה, במהלכן עולים נושאים העוסקים בענייני ביטחון ובמוכנות הרשות העירונית להתמודדות עם תרחישי חירום. הישיבה שהתקיימה הבוקר היתה האחרונה והמסכמת לשנת העבודה 2017 אך נטלו בה חלק גם גופים ונציגים שונים – ראש העיר, מפקד נפת לכיש בפקע"ר, מנכ"ל העירייה וקב"ט העיר, מפקד משטרת אשדוד, נציגי מד"א וכב"ה, ראשי המכלולים, נציגי פקע"ר ורח"ל ונציגי המשרדים הממשלתיים אשר ערכו ביקורת על עבודת המכלולים באשדוד ודיווחו בפורום זה על ממצאיהם.

קב"ט העיר מר אריה איטח היה הראשון לדבר. איטח נתן סקירה שנתית על פעילות הביטחון והמשימות שבוצעו השנה בתחומים שונים. במהלך השנה בוצעו כמה תרגילים לאוכלוסיות יעד בהתאם לתרחישים, כדוגמת תרגיל מוסדות חינוך ברעידת אדמה, פינוי אוכלוסיית קשישים ממקבצי דיור, תרגיל לפתיחת מתקן קליטה ותרגיל פתיחת תחנה לריכוז חללים. כמו כן נערך תרגיל חוצה לילה לארבעה מכלולים בחירום: מידע לציבור, אוכלוסייה, חינוך והנדסה ותשתיות. בתוך כך הוכשרו תלמידים מכיתות י'-י"א למתן סיוע בחירום.
השנה כזכור נפתח מחדש מרכז ההפעלה העירוני לאחר שעבר שיפוץ רציני והתאמה לעיר מובילה בתחום הביטחון ולאור חזון העיר החכמה שמוביל ראש העיר. מרכז ההפעלה החדש יעשה שימוש במיטב הטכנולוגיות הקיימות כיום בתחום החירום והביטחון השוטף ומציב תשתית לשיפור והתאמה עתידית לטכנולוגיות חדשות האמורות להשתלב במרכז.

מיטל מרציאנו, מנהלת מרחב לכיש ברשות הלאומית לחירום (רח"ל), שיבחה את עבודת אגף הביטחון העירוני והובלת מערך המוכנות של כל המכלולים. משרדי הממשלה בדקו את כל המכלולים, ובהם: בריאות, איכות סביבה, פנים, חינוך, רווחה התנדבות ואוכלוסייה, מאור וחשמל, מים ודלקים, מזון… ועוד, והעניקו ציונים גבוהים ושבחים רבים לעבודה שנעשית בעיר בכל תחומי החירום. כמו כן בוצעה ביקורת על תפקודו הכללי של מטה מל"ח, המעבר משגרה לחירום, סדר הפעולות, עבודת המטה ותכלול עבודת המכלולים לכדי עבודה מסונכרנת. "בסה"כ אתם נמצאים ברמה הכי גבוהה של תפקוד רשותי בחירום ואתם רק עולים ועולים ברמה התפקודית תוך הצגת שליטה ויכולת מרשימה" אמרה לסיכום.

סרן שיר בן חמו, קנ"רית לכיש פקע"ר, ציינה לשבח את העבודה שנעשית בתחום הביטחון והחירום כל השנה ובמיוחד בהערכות לחירום. התרשמות לעבודה רצינית מעמיקה ואחראית. "דבר כזה לא ראיתי בשום רשות ואני מכירה הרבה מאוד רשויות בארץ" החמיאה. אל"מ אבי אזולאי, היקל"ר המתאם בין הרשות לצבא, ציין בעיקר את עבודת ההתנדבות וגילה כי "אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי מתכוון לקחת את מודל ההתנדבות של אשדוד וליישמו ברמה הארצית".

אל"מ מרקו אזואלוס מפקד נפת לכיש פקע"ר, נתן סקירה כללית על המצב הגיאופוליטי במרחב החיים של מדינת ישראל ומשמעויותיו על חיינו. "הרשות היא לבנת היסוד ומה שעובד בשגרה יעבוד בחירום" אמר וציין כי "על אף שקיבלתם ציונים גבוהים, לי חשובה הדרך שעשיתם כדי להציג מוכנות אופטימלית. הוכחתם רצינות ויכולות מרשימות ואתם כל הזמן עם יד על הדופק וזה מה שחשוב". אזואלוס הבהיר שמדובר במשימה המוגדרת כעבודה סיזיפית ובלתי נגמרת המחייבת כל הזמן להתכונן ולהשתפר.

עיקר המחמאות הורעפו כמובן על אגף הביטחון אשר מקפידים לשמר את רמת המוכנות לכל אורך השנה ומסייעים לראשי המכלולים להיערך נכונה בתחום אחריותם. תהליכי העבודה, רענון הנהלים, מתן סיוע ותמיכה, ליווי וייעוץ, מתן הרצאות והכשרה, תרגול המכלולים במהלך השנה, רכישת ציוד והטמעת טכנולוגיות.. ועוד עשרות פעולות הם המדד המובהק בזכותו זוכה האגף לשמש דוגמה גם לרשויות אחרות בכל מה שקשור לביטחון וחירום. איטח עצמו הודה לעובדי האגף על עבודתם המסורה והאינטנסיבית ומצביע על התוצאה ועל הציון הגבוה כמי שמבטאים את הערכה וההכרה לעבודת אגף הביטחון העירוני.

ד"ר לסרי הודה לנציגי משרדי הממשלה, רח"ל ופקע"ר על המחמאות שהורעפו על כל המכלולים ושיבח את העבודה הרצינית שעובדי העירייה עושים בנדון. "אני מודה לכם על הביקורת שתמיד יש בה כדי לסייע בשיפור ושדרוג המערכות ואשמח להרחיב את הביקורת לתחומים נוספים. אחרי הכל יש לביקורת משמעות רצינית בבניית יכולת המוכנות". לסרי הזכיר את בית חולים אסותא החדש, המצטרף למוסדות החשובים בעיר ומוסיף ביטחון גם בתחום החירום.

בתוך כך, לסרי ציין את המגמות החדשות שמתחוללות בעיר, בעקבות הסכם הגג והגדלת אוכלוסיית העיר באופן משמעותי, וציין כי העיר פועלת להכלת שינויים אלה והתאמתם גם במתן מענים וההתייחסות העירונית בתחום החירום. לסרי סיכם בכך שהודה לכל משרדי הממשלה, לרח"ל, לפקע"ר ולגופי הביטחון וההצלה ובדברי שבח לכל העוסקים במלאכה. "אני יודע שמוכנות לחירום היא עבודה המתנהלת כל הזמן וללא הפסקה ואני מבקש מכם להמשיך להשתבח ולהשתפר כל הזמן, כך שאם נידרש להתמודדות נשכיל לעמוד באתגר בצורה מיטבית" סיכם.

בתמונה: תרגיל חילוץ נפגעים ברעידת אדמה שהתקיים במהלך השנה.

צילום: לימור אדרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*