חשיבות האנגלית העסקית בעולם המודרני

חשיבות האנגלית העסקית בעולם המודרני

מאת: לבנת קיזנר – מנכ"ל המכללה העסקית

אנגלית התפשטה ברחבי העולם כתוצאה מהשלטון הקולוניאלי האנגלי ואפשרה לרבים מהעמים הילידים במדינות בהן שלטו האנגלים ללמוד אנגלית. כך הפכה האנגלית לשפה המקובלת לתקשורת עסקית ומסחרית ביבשות רבות בעולם לרבות אפריקה ואסיה, אשר יש בהם שונות בין השפות והניבים.

כיום יותר משני מיליארד אנשים ברחבי העולם דוברי אנגלית ומספר זה עולה מדי יום.

אנגלית היא שפה חשובה מאוד בעולם הזה ולמזלנו היא שפה קלה ללמידה.

אנגלית היא בעלת מעמד רשמי ביותר מ- 75 מדינות בעולם והיא מדוברת כשפה ראשונה על ידי יותר מ- 375 מיליון איש. זוהי גם השפה הנפוצה ביותר בקרב דוברי שפות זרות.

זוהי השפה הדומיננטית ביותר בעסקים, בתעשייה, במסחר, בשירותים, במדע, בפוליטיקה, בדיפלומטיה, כלכלה, מחשבים ואינטרנט.

אנגלית היא גם שפת האמנות, תעשיית הקולנוע, מוסיקה וספרים. אנגלית היא טריגר נהדר להגברת ההערכה העצמית של האדם.

אנגלית היא השפה האידיאלית עבור ממשלות רבות בעולם.

עסקים וחברות רב-לאומיות אשר עוסקים בתחום ניהול פרויקטים בינלאומיים ונדרשים לתקשורת עסקית חוצה גבולות, יעשו זאת באנגלית. כמו כן, אם מנהל רוצה להצליח בניהול פרויקטים בינלאומיים, לימוד אנגלית עסקית קריטי עבורו.

להלן 6 סיבות לחשיבות לימוד אנגלית עסקית:

תקשורת : תקשורת אפקטיבית היא המפתח להצלחה. כישורי שפה ירודים יפגמו ואף ימנעו סגירת עסקה, גם אם ההצעה העסקית שלכם מוצלחת ולמרות טכניקות המכירה שלכם .איש מקצוע עסקי חייב לתקשר ביעילות עם שותפים עסקיים בחו"ל ולעשות שימוש נכון באנגלית.

ההזדמנויות העסקיות של הארגון יפרצו גבולות ברגע שרמת הבקיאות של העובדים באנגלית תעלה.

שירות לקוחות: שירות לקוחות הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בתמהיל השיווקי למוצרים ושירותים. שירות לקוחות באיכות גבוהה מסייע ביצירת נאמנות לקוחות. הלקוחות כיום אינם מעוניינים רק במוצר אותו הם רוכשים, אלא בכל מרכיבי השירות הנוספים שהם מקבלים .בנוסף, הם מושפעים מכישורי התקשורת שלכם. לקוחות רבים מעדיפים לקבל שירות בשפה האנגלית, ושימוש בה מהווה מדד עבורם עד כמה החברה מודרנית ועדכנית..

מסחר בבורסות העולם: רבות מהבורסות הגדולות בעולם נמצאות במדינות דוברות אנגלית. אנגלית הפכה לשפת הבסיס בהשקעות, מט"ח ובנקאות. חברות גדולות ורב לאומיות רבות מפיקות קורסי אנגלית עסקית עבור הצוות שלהן, בכדי שיוכל להבין טוב יותר את ההתנהלות הפיננסית.

שפת האינטרנט: אנגלית הפכה לשפה המובילה גם באינטרנט. יותר מ- 90% מהאתרים נכתבים ונוצרים באנגלית, כאשר 80% מהנתונים המאוחסנים במחשבים ברחבי העולם הם באנגלית. 36% ממשתמשי האינטרנט מתקשרים באנגלית. כל מי שרוצה לעשות עסקים מקוונים זקוק לאנגלית עסקית, במיוחד בעידן של הסחר המקוון שפותח הזדמנויות עסקיות אטרקטיביות ליזמים .

מידע: רוב הנתונים מופיעים באנגלית, כך שכדי להבין אותם צריך ללמוד אנגלית. כמו כן, מרבית ההוראות של המיכון הטכני באנגלית, כך שכדי להשתמש במכונות צריך לדעת אנגלית עסקית מקצועית.

שיווק באינטרנט: לב ההצלחה העסקית טמון כיום בשיווק, במיוחד בעידן הסחר האלקטרוני. שיווק הוא תהליך שבאמצעותו מוצג ומקודם מוצר או שירות ללקוחות. כדי לפרסם מוצר ברמה בינלאומית, עליכם לעשות זאת  באנגלית  וגם פה נחוצה השליטה שלכם בשפה.

לסיכום, האנגלית התפתחה כשפה העולמית של מסחר בעשורים האחרונים, והיא משפיעה על היבטים מרכזיים רבים של העסקים בעולם המודרני.

כיום שליטה בשפה האנגלית , פותחת דלתות לעולם של הזדמנויות והיא המפתח להצלחה וצמיחה של העסק. פרטים לגבי קורס אנגלית עסקית ומסחרית בלינק הבא.

בהצלחה !

**הכותבת היא מנכ"ל המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז. המכללה העסקית, עם מעל 40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה בתחום: יבוא יצוא , אנגלית עסקית, ניהול התפעול, קניינות ורכש, לוגיסטיקה ומחסנים, יועצים עסקיים, עיצוב וניהול הפקת אירועים, ניהול כללי, ניהול פרויקטים, יעוץ עסקי, סחר בינ"ל, רכש ולוגיסטיקה, שיווק ומכירות, חשבונאות וכספים.

צילום: pixabay

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*