חסן לא יוכל להכנס לנמל

חסן לא יוכל להכנס לנמל

ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע פסק: חסן לא יוכל להכנס לנמל.

ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע דן היום בהשעייתו של אלון חסן על ידי חברת נמל אשדוד, לאור ההתנגדות שהוגשה בנושא. בית הדין קבע כי החלטת הנמל על השעייתו של אלון חסן והאיסור על כניסתו לנמל ישארו בתוקפם, ולא נעתר לבקשה לבטלם. בית הדין איפשר לאלון חסן להגיב לטענות החברה בקשר להשעייתו, למרות שויתר על זכות השימוע שניתנה לו בנושא זה לפני כחודש.

חסן יגיש את תגובתו לשימוע עד ליום שלישי הקרוב ותשובת הנמל תנתן תוך מספר ימים לאחר מכן.

עו"ד טל שטיין מהפרקליטות האזרחית: "קרוב לוודאי שתוך 3 שבועות תהיה החלטה על כתב חשדות והיקפו"

הנהלת הנמל מסרה בתגובה להחלטה: "בית הדין לא נעתר לבקשה לבטל את החלטת הנמל להשעות את מר חסן ולאסור את כניסתו לנמל".

ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע דן היום בהשעייתו של אלון חסן מנמל אשדוד. מאז "פיצוץ" הפרשה בה מעורב חסן, נאסרה כניסתו של חסן לנמל על ידי צו הרחקה של משטרת ישראל. לפני כשלושה שבועות, מספר ימים לפי תום צו ההרחקה של המשטרה, הודיעה הנהלת הנמל לחסן כי הוא מושעה ואינו יכול להכנס לשטח הנמל. לאחר ההשעיה, הגישה ההסתדרות בקשה לבית הדין להשיבו לעבודה סדירה בנמל.

נמל אשדוד טען  בפני בית הדין כי "ביום 27.5.2014 חדל מר חסן להגיע לעבודה והוא נעדר ממנה מאז אותו מועד ועד היום. בדיעבד נודע להנהלת חברת נמל אשדוד כי מר חסן נעצר על ידי משטרת ישראל, יחד עם אחרים, בשל חקירה משטרתית (תחילה סמויה ואח"כ גלויה) שהתנהלה בנוגע לחשדות לביצוע עבירות פליליות חמורות מצידו ומצד אחרים. על פי הידוע להנהלת חברת נמל אשדוד המליצה משטרת ישראל להעמיד את מר חסן לדין בעבירות בהן נחשד והתיק הועבר לפרקליטות לצורך הכנת כתב אישום.

ביום 2.6.2014 החליט בית משפט השלום בכפר סבא על תנאי שחרורו ממעצר של מר חסן, ובהם הורה על הרחקתו מנמל אשדוד למשך 90 יום. מאז החליט ביהמ"ש להאריך את הרחקתו של חסן מנמל אשדוד ב-135 יום נוספים.

לקראת תום תקופת הרחקתו ב-13.1 שלחה הנהלת הנמל מכתב השעיה לחסן ובו נכתב:  כי משעה שחשדות כה כבדים תלויים ועומדים כלפי עובד ותיק ובר-השפעה, ובמיוחד מי שהחזיק עד לאחרונה בעמדת כוח כה מרכזית, כמו שלך, שוקלת החברה אם ואיזה צעדי הגנה נדרשים על מנת לשמור על סביבת העבודה, לשמור על שמה הטוב של החברה ועל אמון הציבור בה. החברה בוחנת אם

השארתך במקום העבודה בנסיבות המתוארות לעיל היא אפשרית וסבירה ואם היא לא תשדר לעובדי החברה מסר בלתי נסבל שעולם כמנהגו נוהג כאשר חשדות כה חמורים תלויים ועומדים נגדך.

אלון חסן נחשד בין היתר בביצוע עבירות של שוחד, הפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה והלבנת הון (סעיף 1 להחלטת בית המשפט מיום 22.1.2015). כל העבירות בהן נחשד מר חסן התבצעו (לכאורה) בעת ששימש כיו"ר ועד עובדים, ותוך שימוש בכוחו ובסמכותו מתוקף תפקידו הנ"ל, ועל פי הידוע לחברה חלק ניכר מהעבירות בהן הוא נחשד בוצעו כלפי לקוחות החברה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*