חמשת הטריגרים הכי גדולים לבריחת שתן

חמשת הטריגרים הכי גדולים לבריחת שתן

בריחת שתן היא דליפה סדירה ובלתי נשלטת של שתן בעקבות לחולשה של השרירים הטבעתיים בשלפוחית השתן. למרות שבעיה זו ידועה בעיקר כבעיה שקיימת בקרב קשישים, היא למעשה משפיעה של מליוני גברים ונשים בגילאים שונים. למרבה הצער, לחיות עם בריחת שתו עלול להיות קרב יומיומי אשר משפיע באופן דרסטי על איכות החיים.

פנינו לאתר עזר נאמן המתמחה בפתרונות לבריחת שתן ומספק מוצרי ספיגה איכותיים שמספקים הגנה חזקה ושמירה על איכות החיים ככל הניתן, על מנת שיסביר לנו כיצד ניתן להתמודד עם הנושא של בריחת שתן.

הימנעות מהטריגרים הגדולים לבריחת שתן

בואו נסתכל על חמשת הטריגרים הכי גדולים אשר מעוררים בריחת שתן, וכיצד להימנע מהם.

  1. השמנה

על פי ארגון הבריאות האמריקאי, השמנת יתר היא טריגר גדול מאוד לבריחת שתן. המשקל העודף שסוחבים הסובלים מהשמנת יתר מפעיל לחץ רב על השלפוחית, בעיקר במקרים שהיא מלכתחילה חלשה יחסית. עם לחץ נוסף, שלפוחית שתן מוחלשת נוטה יותר לשחרר שתן על מנת להקל על הלחץ שמופעל עליה.

ירידה במשקל, בחינת התזונה האישית ופעילות יומיומית יכולות לעשות פלאים בהקלה על בריחת שתן עקב השמנה.

  1. אלכוהול

במקרים רבים, צריכת אלכוהול יכולה להיות תורם מרכזי לבריחת שתן. לאלכוהול יש את היכולת לעורר את שרירי הדטרוזור – קבוצת שרירים אשר נמצאת בקיר של שלפוחית השתן – להתכווץ לעיתים קרובות מדי, מה שמוביל לדליפות.

שתיית פחות אלכוהול יכולה לעזור להקל על הסימפטומים של בריחת שתן כתוצאה מדחף.

  1. מחסור בנוזלים

לא לשתות מספיק נוזלים על בסיס קבוע – גם אם זה נשמע מנוגד להיגיון – יכול להיות גורם מרכזי בבריחת שתן. ללא נוזלים כמו מים שישטפו החוצה את השתן במערכת, יכולה להתרחש הצטברות של שתן חזק ומרוכז מאוד, מה שמגרה את שלפוחית השתן בצורה משמעותית.

  1. תרופות

אם תקראו את ההתוויות על חלק מהתרופות, תוכלו להבחין כי לפעמים חלק מהתופעות הלוואי שמזהירים מפניהן הן פעילות יתר של שלפחית השתן. לתרופות רבות יש את היכולת להפריע לתהליך הרגיל של העברה ושמירה על השתן בגוף; לחלקן יש אפילו את היכולת להגדיל את ייצור השתן. חלק מהתרופות הגורמות לתסמינים אלה כוללות מעכבי ACE, תרופות נוגדות דיכאון, תרופות הרגעה, תחליפי הורמונים ותרופות משתנות.

אם אתם סובלים מבריחת שתן ומשתמשים בתרופות המפורטות לעיל, שוחחו עם הרופא שלכם על מנת לחשוב על דרך הפעולה הטובה ביותר עבורכם.

  1. עצירות

עצירות הינה גורם נפוץ נוסף לבריחת שתן כתוצאה מדחף בגלל היכולת שלה ליצור חסימה בשלפוחית. כדי להקל על הסימפטומים של עצירות ללא שימוש במשתנים, יש להקפיד לאכול הרבה סיבים, לשתות הרבה נוזלים ולהישאר פעילים.

אם אתם מבחינים בסימנים של בריחת שתן שאינם קשורים לגורמים שלעיל, הקפידו לפנות לרופא על מנת להתאים תוכנית טיפול אפשרית, כמו כן למידע נוסף אתם יכולים להיכנס לכאן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*