חיים בריא איך עושים את השינוי?

חיים בריא איך עושים את השינוי?

בספרו המונומנטאלי "קיצור תולדות האנושות", מסביר המחבר יובל נוח הררי את הסיבות לכך שהאדם בדורות הקודמים צרך כמות גדולה יותר של סוכרים ושל קמח לבן, ובכל זאת היה במידה רבה בריא יותר מאשר היום. ההסבר למעשה הוא פשוט – בדורות הקודמים האדם השקיע מאמצים מרובים במציאת המזון, בעיבוד ובהכנה שלו. כיוון שכך, נדרשה לו אנרגיה רבה יותר. צריכת הסוכרים והקמח איזנה למעשה את האנרגיה שהוצעה בדרך להשגת המזון. נכון להיום, המבחר של סוגי המזון השונים העומד לרשותו של כל אחד מאיתנו הוא ענק. מנגד, המאמץ הנדרש להשגת המזון, לעיבוד ולהכנה שלו לאכילה הוא קצר. התוצאה – הצטברות של עודפי סוכרים ושומן בגוף שחלקם בא לידי ביטוי בצורת השמנה בלתי פרופורציונאלית ובחלק מהמקרים עודפי השומן והסוכרים גורמים במוקדם או מאוחר למחלות כגון כולסטרול גבוה או  סכרת. כל מי שמעוניין בשמירה על הבריאות שלו חייב לנהל אורח חיים בריא, ויחד עם זאת לצרוך מזון בריא יותר וככלל – להפוך את התזונה שלו מאוזנת יותר ובריאה. כיצד אפשר לעשות את השינוי הנדרש? איך לתרגם את כל הדברים שנאמרו בשורות דלעיל למעשים? כל התשובות בהמשך המאמר.

ניהול אורח חיים בריא

הגורם הראשי התורם לבריאות הגוף והנפש כאחד, הוא ניהול אורח חיים בריא ונטול לחץ מצד אחד ומצד שני עשיר בטיולים באוויר הצח ובפעילות פיזית. ואם לתרגם את הדברים האלה למצב הקיים, הרי שהפחתת הלחצים בעבודה מצד אחד היא חיונית, ומצד שני יש חשיבות רבה בהנעה של הגוף ובהפעלה שלו. העובדה שחלק גדול מאיתנו מגיע הביתה, מתיישב בכורסא מול המחשב או הטלוויזיה ולא זז ממנה לאורך כל הערב,  יש בה תרומה משמעותית להצטברות מחלות עתידיות וקיצור תוחלת החיים, פשוטו כמשמעו. עבור מי שסובלים מעודף סוכר או עודף כולסטרול, המאמץ הכרוך בטיול באוויר הצח, עשוי לחולל נפלאות ולהגדיל במידה רבה את הסיכויים של האוחז באורח החיים הזה להיות בריא. כמובן שגם האופציה ללכת לאימון במכון כושר, פילאטיס או אימון שחייה מדי פעם בפעם, עשויה לשפר מאוד את ההרגשה הכללית ואת איכות החיים.

תזונה נכונה ובריאות

המרכיב הנוסף בשמירה על אורח חיים בריא הוא תזונה נכונה. בניגוד למה שניתן לחשוב אין צורך בשינוי מהותי של אורח החיים או התזונה, אלא שינוי חלקי והדרגתי. כל מה שנדרש הוא להפחית את כמות הסוכרים, בעיקר הסוכרים הלא טבעיים ואת כמות השומן הרווי שאדם צורך. שתי פעולות אלה, יחד עם הגדלת הצריכה של ירקות טריים מבושלים או אפויים, עשויות לשפר הן את הבריאות הכללית והן את רמת האנרגיה שהגוף מקבל. גם שינוי קל כדוגמת הימנעות מאכילה של ארוחות כבדות בשעות הערב המאוחרות, עשוי לשפר מאוד את איכות החיים ולהגדיל במידה רבה את האנרגיה שהאדם צובר בשעות השינה שלו.

אם יש לך עניין בניהול אורח חיים בריא,  זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך בבניית אורח חיים בריא על מרכיביו השונים כולל פעילות יומית ותפריט איכותי ומאוזן.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*