חובשים קסדה ומגיעים לעבודה בלי לעמוד בפקקים – זה אפשרי?

חובשים קסדה ומגיעים לעבודה בלי לעמוד בפקקים – זה אפשרי?

כמה פעמים עמדתם בפקק בבוקר וחשבתם לעצמכם – זו פעם אחרונה שאני נוסע במכונית? כמה פעמים עניתם לעצמכם שהברירה היחידה למצב זה שימוש בתחבורה ציבורית ומייד הבנתם שזהו אינו באמת פתרון מתאים עבורכם? ישנם כל כך הרבה אנשים שמעוניינים לנטוש את הרכבים הפרטיים בגלל הייאוש מן הפקקים, אך אינם מסוגלים להיטלטל באוטובוסים ולכן מעדיפים לעבור לרכב דו גלגלי, שיכול לפתור את רוב הלחץ של הבוקר. האם זה מתאים לכולם?

יתרונות וחסרונות של שימוש ברכב דו גלגלי בעיר גדולה

השימוש של בני נוער באופניים או קורקינטים חשמליים הפך נפוץ מאוד בשנתיים האחרונות, אך גם מבוגרים בני שלושים ומעלה מתחילים לאחרונה להבין שמדובר בהרבה יותר מ"צעצוע". רכיבה על קורקינט חשמלי הפכה ללגיטימית בהיבט החברתי לצורך ניידות מהירה ממקום למקום, גם אם מזמן סיימתם את התיכון. אין ספק שבמידה ואתם מתגוררים באשדוד אבל עובדים בתל אביב, הקורקינט לא יעניק לכם מענה מלא לנסיעה ואתם תצטרכו להמשיך לנסוע לעבודה ברכב ואולי פשוט לצאת מוקדם יותר מהבית. אבל אם אתם מתניידים בעיקר בתוך העיר – זהו הפתרון המושלם מבחינתכם.

אופניים או כל רכב דו גלגלי אחר, יכולים להפוך את הנסיעה שלכם ליעילה הרבה יותר ובמיוחד אם מדובר במעבר בין מקומות קרובים יחסית. הכוונה היא שבמידה ומקום העבודה שלכם מרוחק רק קילומטרים ספורים מהבית, נסיעה ברכב תהיה לרוב לא כדאית במספר היבטים:

  1. מציאת חניה – קשה מאוד למצוא חניה ובמיוחד בערים גדולות בשעות העמוסות.
  2. עמידה בפקקים קיימת גם בתוך העיר ובעיקר בבוקר, שעה שבה ההורים לילדים קטנים "מפזרים" אותם למוסדות הלימוד השונים הממוקמים ברחבי העיר.
  3. ניתן לרכוש אופניים או קורקינטים מתקפלים, המאפשרים נשיאה ידנית שלהם. הגעתם לעבודה – קיפלתם את כלי הרכב, לקחתם אותו אתכם וסיימתם את העניין.

החיסרון היחידי בכל זה, הוא שלעיתים קשה להתנייד על אופניים במצבים כמו שמש קופחת בקיץ או גשם עז בחורף. בדיוק בשל כך, השימוש בכלי רכב הפועלים על חשמל דווקא מקל על העניין ומאפשר לכם לחמוק במהרה מפגעי מזג האויר, ולהגיע לעבודה כשאתם במיטבכם.

טיפים לרוכב המתחיל – איך לשמור על בטיחות מקסימלית ורכיבה מהנה ויעילה?

אל תתחילו לחשוב אפילו על רכיבה על קורקינט או אופניים, מבלי שהבנתם לעומק את כלל הסיכונים האפשריים ברכיבה, בייחוד בעיר גדולה ובין מכוניות והולכי רגל רבים שאתם עשויים לפגוש בדרך. רכישת אבזור בטיחות היא קריטית, כאשר המצב האופטימלי הוא שתהיה לכם קסדה, מגינים לברכיים ולפעמים גם מעיל עור, ממש כמו לאופנוענים "רגילים". אבל גם אם רכשתם כבר את כל הביגוד המתאים, מוטב שאת נסיעות הבכורה הראשונות תעשו במקום בטוח ו"נקי" כמו מגרש ריק, אזור בו תוכלו להתאמן נטו על השליטה שלכם בכלי הרכב. מיומנות ברכיבה תאפשר לכם תגובתיות מעולה בזמן אמת בתוך העיר עצמה ויכולת לשמור על עצמכם בכל סיטואציה בכבישים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*