חבילת ההטבות של ראש העיר לעסקים

חבילת ההטבות של ראש העיר לעסקים

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי קיים היום מסיבת עיתונאים באמצעות אפליקציית זום, והודיע על שורת הטבות סיוע לבעלי העסקים בעיר. חבילת ההטבות בהיקף של כ-25 מש"ח בתקציבים ישירים, לא כולל עלויות תפעול, גובשה בהנחיית ראש העיר, על מנת להקל על בעלי העסקים להתמודד עם המשבר ולשוב ולהניע את כלכלת העיר. אשדוד לטובת העסקים.

משבר הקורונה וההנחיות על שמירת מרחק, כפו על ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לקיים את מסיבת העיתונאים בהתאם לרוח הזמן. באמצעות אפליקציית 'זום', הציג ראש העיר תכנית רחבה של הטבות שנועדו לסייע לבעלי העסקים בעיר להתמודד עם משבר יוצא דופן בעוצמתו, אשר השבית את המשק למשך שבועות ארוכים ופגע בעיקר בעסקים. במסיבת העיתונאים נטלו חלק מ"מ ראש העיר ע"ד גבי כנפו, סגני ראש העיר הרב אברהם אמסלם, הרב יחיאל ויינגרטן וגב' שרון מרק, המשנה לרה"ע מר יניב קקון, נציגי איגודים מקצועיים וארגון הסוחרים, פקידי עירייה, מנהלי חברות עירוניות וציבור העיתונאים.

ד"ר לסרי ציין את הרציונל שעמד בבסיס התכנית המוצעת. "הקורונה הציגה אתגרים שלא הכרנו. חוץ מהאתגר הבריאותי, העולם עובר משבר כלכלי קשה מאוד ואנו צופים ירידה בצמיחה ופגיעה מידית במשק הכלכלי שלנו" אמר והביע הזדהות עם כאבם של בעלי העסקים שממתינים עדיין לסיוע. "כולנו שומעים את קולות המחאה ומזהים את הכאב של בעלי העסקים" אמר והביע צער על כך שהביורוקרטיה בישראל מקשה על מתן סיוע מהיר.

"באשדוד יש כ-7,200 עסקים קטנים וסביבם לא מעט משפחות שמתפרנסות ממגזר זה. הצלחת הסקטור הזה חשובה להצלחת העיר ולחוסנה" אמר והסביר כי "התכנית שאנו מציעים מורכבת מכמה פרמטרים שנועדו לתת עזרה בטווח המידי ובטווח הארוך". יש לזכור כי עיריות לא יכולות לתת מענקים ולפעול על דעת עצמן, וכל ויתור על הכנסות מעסקים ומתושבים מצריכות אישור של משרדי ממשלה, ואעפ"כ עיריית אשדוד, כמו בהרבה פעמים קודמת, משמשת חלוצה גם בעניין זה ומציגה תכנית סיוע מגוונת ומקיפה שתסייע לבעלי העסקים לצלוח את המשבר.

סגנית רה״ע והממונה על העסקים שרון  מרק במהלך שיחת הזום

לגיבוש התכנית היו שותפים כל גורמי העירייה הרלוונטיים אך היא טעונה עדיין את  אישורה של מועצת העיר ושל משרד הפנים. יחד עם זאת ראש העיר הביע אופטימיות שהיא תזכה לאישור ונוכל לסייע לבעלי העסקים לשוב ולעמוד על הרגליים. להלן חבילת ההטבות המוצעת:

  1. הטבות במסים ואגרות – פטור מארנונה ל-3 חודשים, דחיית תשלום ארנונה של חודש יוני ופריסה ל-3 תשלומים, פטור מאגרת שילוט ומאגרת שימור רחובות לשנת 2020 ולא תגבה אשרת שוק לתקופה שהשוק היה סגור.
  2. מוקד מיצוי זכויות – אנשי הגביה ילוו את בעלי העסקים מול משרדי הממשלה באמצעות בניית תיק לקוח וטיפול בו עד לסיומו.
  3. תו סגול לעסקים – אגף רישוי עסקים ילווה את העסק בקבלת תו סגול, ע"י ייעוץ, הכוונה והדרכה עד לקבלת התו.
  4. 360 לעסקים – סיוע בשיווק העסק באמצעות 'חנות אונליין' באינטרנט, ייעוץ והכוון של אגף תעשיה.
  5. קרן סיוע לעסקים – קרן עירונית בסך 4 מש"ח עבור סיוע בבניית תשתיות, תמיכה בחלופה שתאפשר פעילות בשגרה ובחירום, בשירותי הפצה ומענה נקודתי לעסקים מבוססי מפגשים אישיים.
  6. "הזירה" – מיקוד של קרן הזירה לקידום העסקים המקומיים.

ד"ר לסרי ציין כי העירייה רואה במגזר העסקי אבן יסוד בכלכלת העיר, הן בהיקף התעסוקה והן בחשיבות השירותים שהם מעניקים לתושבים, ולכן הושקעו ימים רבים על מנת לבחון כל דרך כדי לסייע. "אני מאמין שהחבילה שגיבשנו, בהיקף של כ-25 מלש"ח, תיתן מענה ותסייע לבעלי העסקים לצלוח את המשבר הזה" אמר והודה לכל מי שנטל חלק בגיבוש תכנית ההטבות והסיוע – לסגנים, לגזברות ומינהל הכספים, לפקידות הבכירה, ולגופים העירוניים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*