ועידת אשדוד לתחבורה.

ועידת אשדוד לתחבורה.

מובילאיי תשתף פעולה עם MIT, מייקרוסופט וחברות נוספות, ותקים באשדוד מעבדת פיתוח ומחקר לתחבורה עתידנית (ASHDOD TRANSPORTATION LIVING LABׂ), כך הוכרז היום (שני) בוועידת התחבורה אשר התקיימה בעיר. מדובר על מעבדת תחבורה חדשנית, אשר תאסוף נתונים ממספר מקורות, ותייצר Data Base Open עצום בגודלו וחשיבותו. הנתונים ישמרו במערכת מידע פתוחה, שתעמוד לרשות משרדי ממשלה, חברות טכנולוגיה ומומחי אקדמיה, ויאפשרו פיתוח ומחקר שישפרו באופן מתמיד את שירותי התחבורה הניתנים לאזרחים, וכן את תשתיות הרכב הפרטי.

"הטמעת הטכנולוגיה תסייע לאשדוד להגשים את החזון ולהפחית למינימום האפשרי את מספר תאונות הדרכים" ציין באירוע אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי. 

אשדוד נבחרה בזכות מספר פרויקטים חדשניים המבוצעים כיום בעיר, ביניהם פרויקט REWAY, הכביש החכם בארץ לתחבורה עתידנית, שכולל: הטמעת סנסורים חכמים בכבישי העיר, תשתית מתקדמת של סיבים אופטיים, מצלמות חכמות אשר יותקנו על האוטובוסים החדשים שיפעלו בעיר וכן בצמתי העיר, תחנות אוטובוס דיגיטליות ומרכז פיקוד ובקרה שיאוחד עם מוקדי החירום והפיקוח בעיר.

tah

את הועידה פתח ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, שהתייחס למשבר התחבורתי בו נמצאת ישראל ותפקידם של ראשי הרשויות. "המשבר התחבורתי הגיע למימדים של משבר לאומי, אובדן התוצר למשק עלול להגיע לכ-40 מיליארד ₪ בשנה. לרשויות המקומיות יש תפקיד קריטי כזרוע ביצועית של המדינה. יש לאפשר לראשי הרשויות סמכויות ביצוע".

אמיר לוי, הממונה על התקציבים באוצר, עסק במדיניות הממשלה בנושאי התחבורה ובאמצעים לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית. "לממשלה לא היתה מדיניות מכוונת של העדפת רכב פרטי, אך לא הושם דגש מספק על פיתוח תחבורה ציבורית. תקציב לא היווה מגבלה, אלא מיעוט של פרויקטים מתוכננים. לפני שמטילים על האזרחים קנסות בדמות אגרות גודש ואמצעים אחרים, יש לאפשר אלטרנטיבה אמיתית לרכב פרטי. הנושא ההתנהגותי הוא קריטי, אנו נעבוד יחד עם  הכלכלן ההתנהגותי דן אריאלי כדי לשנות את התנהגות הציבור בישראל". בנושא הנסיעות השיתופיות ציין לוי כי "לנהגי המוניות מגיע פיצוי על אובדן ההכנסה כתוצאה מנסיעות שיתופיות, ואנו נעבוד יחד איתם כדי לקדם את נושא התחבורה השיתופית בישראל".

בוועידה התקיימו מספר פאנלים אשר עסקו בנושאי תחבורה וטכנולוגיה, רכב אוטונומי ודרכי התניידות חלופיות, תשתיות וצדק תחבורתי.

בפאנלים השתתפו, בין היתר, אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי; מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב; גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות; ד"ר שי סופר, המדען הראשי במשרד התחבורה; עו"ד איתן אתיה, מנכ"ל פורום ה-15; אילן בן עדי, מנכ"ל עיריית אשדוד; מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ; מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון; סגן הממונה על התקציבים באוצר, אודי אדירי ובכירים נוספים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*