וועדה למיגור תופעות האלימות התקיימה השבוע ב״מהות״

וועדה למיגור תופעות האלימות התקיימה השבוע ב״מהות״

ועדה סטטורית ראשונה התקיימה השבוע במשרדי הרשות העירונית ״מהות״, ועדה סטטוטורית ייחודית למיגור תופעות האלימות בנושא: אלימות כלפי נשים – "יפה שעה אחת קודם". הועדה עסקה באלימות נגד נשים, תופעה המחריפה בעקבות מקרי הרצח הרבים והאלימות בין בני זוג שאחוזיהם עלו באופן מדאיג במיוחד בשנים האחרונות.

הועדה נפתחה עם סקירת מצב ורקע כללי על התופעה מפי חברת מועצת העיר וממונה על קידום מעמד האישה- עו"ד אורית אלמוזלינו – רייז

על התופעה המכאיבה הרחיבה מארחת הועדה מנכ"לית הרשות העירונית – הגב' סימונה מורלי שהציגה נתונים מדאיגים עליהם לא ניתן לעבור לסדר היום:

  • 22,974 תיקים בגין אלימות נגד נשים ב- 2018.
  • 60 תיקים בממוצע ביום.
  • בשנה: עלייה של 21% במספר השוהות במקלטים לנשים נפגעות אלימות.
  • (564 ב- 2017 ל- 682 ב- 2018).
  • משנת 2004 – 163 נשים נרצחו על ידי בני זוגן.

על  מודל דרכי הטיפול באלימות במשפחה ברמה העירונית הרחיבה הגב' קטי אליאב מנהלת המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה.

גם נושא האכיפה באלימות כלפי נשים נידון בועדה, על כך הרחיבה הגב׳ קים עמר – חוקרת אלמ"ב במשטרת ישראל.

את הסיפור אישי שאי אפשר לחתום בלעדיו סיפרה יו"ר נעמ"ת מרחב אשדוד – הגב' זהבה אלימלך שחתמה את שלב הנואמים

לאחר מכן ישבה הועדה כדי לסכם את הלקחים ולצאת עם תכנית אופרטיביית להמשך.

עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז, חברת מועצת העיר וממונה על קידום מעמד האישה: עם מינויי ליו"ר הועדה הסטטוטורית למניעת אלימות היה לי חשוב שהנושא הראשון בו תדון הוועדה יהיה בנושא מניעת אלימות נגד נשים ובחינת הדרכים שאנו כרשות יכולים לקדם ולהוביל בנושא זה. לשמחתי, בוועדה הועלו נושאים רבים אשר מקודמים על ידי המרכז למניעת אלימות, לרבות בבתי הספר וכן על ידי מהו"ת, וכן לקחנו על עצמנו כפרויקט להנגיש את המידע ודרכי הסיוע בנושא זה, ולפרוץ את מחסום הבושה לא/נשים שסובלים מאלימות, ובעיקר אלימות במשפחה.

בהקדם נפרסם גם את מסקנות הוועדה בעניין זה. הסברה, מניעה וחינוך ללא פשרות יובילו בסופו של יום לצמצום ולהפחתת הרעה החולה הזו. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לסימונה מורלי מנכ"לית מהו"ת, שותפתי לדרך בוועדה, ולכח הנשי המכובד שהגיע לצורך מתן פתרונות מערכתיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*