התושבים שואלים, העירייה עונה!

התושבים שואלים, העירייה עונה!

המחלקה ליחסי ציבור העלתה לפני כחודשיים מיזם חדש באמצעות דף הפייסבוק, ויצרה פלטפורמה נוספת של קשר עם התושב. המיזם החדש, "התושבים שואלים – העירייה עונה", עולה בקנה אחד עם חזון "התושב במרכז" והמשמעויות הנגזרות ממנו לשיתוף ציבור ולאוזן קשבת. כמו כן המיזם מתחבר אל "אשדוד – העיר החכמה של ישראל" והשימוש הגובר בטכנולוגיות מתקדמות ובאמצעי הניו מדיה הזמינים לכל. הנושא הנבחר הפעם היה פתיחת שנת הלימודים ועל התשובות היה אחראי ראש מינהל החינוך.

לאחר פיילוט ראשוני שהושק בהצלחה לפני כחודשיים, התקיים בשבוע שעבר מפגש וירטואלי נוסף עם תושבי העיר באמצעות דף הפייסבוק הרשמי של עיריית אשדוד. הפעם, תחת הכותרת "אתם שואלים, אנחנו עונים", הוזמנו תושבי העיר לשאול שאלות בנוגע לפתיחת שנת הלימודים תשע"ו. לשם כך ולצורך התארגנות התושבים וברור השאלות, ניתנו שלושה ימים שמיד לאחריהם נמסרו תשובות על ידי מר אריה מימון, ראש מינהל החינוך, בזמן אמת.

הפלטפורמה החדשה הזו הינה פרי יוזמה ארגונית הנשענת על תפיסת "התושב במרכז" ועל קיומו של דו שיח תמידי ובלתי אמצעי עם התושבים, המאפשרים להעלות הצעות, יוזמות ותשובות מהירות לתושבים, בנושאים שונים ומגוונים. בפיילוט הראשוני ניתנו תשובות בזמן אמת לתושבים בנושא פינוי אשפה ברחבי העיר כשמעברו השני של המסך ניצב ראש מיהל התפעול, מר שלמה רוטנברג, ואילו הפעם כאמור יוחדו השאלות והמענים לנושא החינוך וליתר דיוק לנושא פתיחת שנת הלימודים.

הפוסט הייחודי הזה, שהגיע לעיניהם של 12,445 איש, זכה לתגובות לא מעטות. "15 גולשים עשו שיתופים, 110 גולשים אהבו אותו ולחצו לייק ובסה"כ למעלה מ-12 אלף איש ראו את הפוסט שלנו בנושא", אומר מר משה דרור מנהל מחלקת יחסי הציבור האחראי על תפעול דף הפייסבוק של העירייה. במהלך ההתעניינות המוקדמת, נשאלו כ-70 שאלות שכל הרלוונטיות לנושא המוגדר זכו למענה אישי של ראש מינהל החינוך. גולשים שהגיבו בתוך הזמן המוקצב לתשובה, נענו אף הם.

ניסיון מעניין זה המהווה פריצת דרך בכל הקשור לקשר עם התושבים, יאומץ מעתה על ידי לשכת דובר העירייה שיעשה על מנת להציף נושאים לדיון, פרסום מקדים לעניין וניהול שוטף של ההליך כולו. עד כה כאמור נעשו שני ניסיונות מוצלחים שעסקו בנושאים מרכזיים בחיי התושבים. האחד בנושא התפעול ובדגש על סביבה נקייה והשני בנושא חינוך שנבחר בסמיכות לפתיחת שנת הלימודים.

בסיום המפגש הווירטואלי עם ציבור הגולשים ולאחר שמר אריה מימון השיב לכל הפונים במשך שעה וחצי אינטנסיביים ובזמן אמת, הוא התייחס גם למיזם עצמו ואמר: "שמחתי על השאלות הענייניות של התושבים ואני מברך על פלטפורמה חדשה זו המקרבת אותנו ללקוחותינו, התושבים. אני מקווה שהשיטה תלך ותתרחב ותהווה מענה מהיר ופשוט בנושאים עירוניים נוספים".

here

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*