השלשות, השגעונות של סטול והקהל הדוחף: סיכום העונה של מכבי אשדוד ב-32 נקודות

השלשות, השגעונות של סטול והקהל הדוחף: סיכום העונה של מכבי אשדוד ב-32 נקודות

קצת קשה לכתוב את המילים האלו בשלב כזה של העונה, כששמונה קבוצות משחקות כעת בשלב הפלייאוף ונאבקות על תואר אלופת המדינה. אבל המקום השמיני והמיוחד נגרע ממכבי אשדוד העונה, ממש ברגע האחרון, או יותר נכון, כמה דקות לאחר השריקה לסיום המחזור האחרון מול הפועל חולון, אחרי ניצחון מרשים. אז עם 46 נקודות באמתחתה,ניסיתי לסכם עם אותו מספר נקודות את העונה, אבל גם 32 זה בסדר.

1.סמאג'ה כריסטון – האיש שממש בשנייה האחרונה לאחר שתי הארכות, גזל ממכבי אשדוד את הזכות להעפיל לחצי גמר גביע ווינר, במילה אחת-חבל.

2. 07\10\2018 היה תאריך אותו חמישה נערים תוצרת מחלקת הנוער של מכבי אשדוד לא ישכחו לעולם. עילי אלחרר, עמנואל אלחסוב, רון בן שטרית, עידן פאר ודניאל שניידר עלו על כר הפרקט בהיכל מנורה להופעה מול אחת הקבוצות הגדולות באירופה, מכבי תל-אביב. האחרון אגב קלע שם שלשה לתפארת.

פול סטול

3. פול סטול – הרע: 3 הרחקות ועוד מספר לא מבוטל בכלל של עבירות טכניות. היינו רגילים לזה מבראד גרינברג, אבל עוד טכנית אחת ואבדנו..חבל על מספר נקודות שאבדו גם.

4. פול סטול-הטוב: הרכז המקסיקני\אמריקני עם כמעט 15 נקודות למשחק,7.7 אסיסטים (מקום שני בליגה) וגם כמה איבודים וזריקות מטורפות לשלוש שהדירו שינה מגרינברג. סך הכל היה שווה להגיע למשחקי הקבוצה העונה, ולא מעט בזכות סטול.

5. הניצחון הראשון העונה שהגיע במחזור השלישי על בני הרצליה בחוץ. לנדון מילבורן היה הכוכב באותו המשחק..זוכרים?

6. ואם כבר במילבורן עסקינן, מי שגנבה את ההצגה בכל משחקי הבית של הקבוצה ביציעים, הייתה הילדה הקטנה שלו, שאביה בוודאי הותיר לה כמה רגעי שמחה מבחינתו.

7. שושייי?? לא גאג של שחר חסון. השחקן הראשון בכדורסל הישראלי שהגיע מקוסובו. הסנטר שנראה לא בדיוק כמו ביג-מן טיפוסי, נתן עונה פשוט אדירה, וקשה לראות איך אשדוד משאירה אותו לחורף נוסף בעיר הנמל.

8. מתאזרחים זה הכי אחי: את טראוויס ווריק, ג'יימי מקדונל ואדם הוניג, החליפו העונה ג'ייק פמברטון, ג'ג'ו פאלאס, אייזק רוזפלט, דניאל ג'נל וספנסר וייס. אפשר לומר שרק מוויס באמת ראינו נחת העונה.

9. ואם כבר רוזפלט, אין ספק שהבעיות הרפואיות העיבו על העונה של אשדוד וגם עבורו.

מכבי 19, רוזפלט

10. שבירת הסל: רגע לפני שהמחזור השישי יצא לדרך במשחק בין מכבי אשדוד להפועל ירושלים, תמיר בלאט התרומם לסל בחימום והצליח לשבור אותו. פארסת העונה? אתם תחליטו.

11. מכבי תל-אביב, כמעט: המשחק בפתיחה הסיבוב השני באולם "הקריה" מול מכבי היה כל כך צמוד. ללא מילבורן הפצוע, אשדוד גררה את התל אביבים לשתי הארכות, ובסופו של דבר הפסד מתסכל במיוחד.

12. התבוסה בגביע: בשנים האחרונות מכבי אשדוד הפכה לאורחת די קבועה במעמד חצי גמר הגביע, הפעם זה נגמר בשלב מאוד מוקדם עם תבוסה ביתית להפועל תל-אביב.

13. אותה הפועל תל-אביב ספגה מאשדוד הפסד בית של 95-89 בסיבוב השני, אחד הניצחונות המתוקים של העונה.

14. מה נגיד על השלשות של הדולפינים העונה? 338 שלשות מ989 ניסינות. הכי הרבה בליגה! אפילו סטף קרי היה גאה.

15. זה נמרוד לוי לא? טוב שהישראלי הצעיר החליט לחזור לקבוצה בה להט בעונה שעברה. ה36 נקודות שלו במשחק הנעילה מול חולון היו פשוט אדירות. נקווה לראות אותו כאן גם בעונה הבאה.

16. כתום זה הורוד החדש: סוויפ עונתי ומרשים במיוחד על נס ציונה שסיימה במקום החמישי את העונה, שאפו.

17. עידו פליישר איז אין דה האוס: הרבה גבות הורמו העונה כשפליישר, שזכה בקיץ האחרון עם נבחרת העתודה באליפות אירופה, חתם בקבוצה והיווה את הסנטר השני של אשדוד. האמת, הוא הפתיע ובענק!

18. קרי-עבו: עמית עבו הגיע ממש קרצת אחרי אמצע העונה מראשון לציון, והדבר שנזכור הכי הרבה ממנו הן השלשות הפסיכיות ממרחק. יאללה להשאיר!

19. מרק גמיש – בתחילת העונה כשמרק טולפסן חתם באשדוד, רבים אמרו שהוא פציע ולא שומר גדול הגנתית בגלל שהוא גמיש מדי. אז הוא ענה לכולם על הביקורות ותפר שלשות בלי הפסקה.

20. היי ג'וש- 8 שנים אחרי שהעלה את אשדוד לגמר האליפות, ג'וש קרטר חזר הביתה, והזכיר לקהל הצהוב, למה היה שווה להתגעגע אליו.

21. הכריש גבר על הדולפין- שלושה משחקים היו העונה בין מכבי אשדוד להפועל אילת ובשלושתם החבורה של שרון דרוקר יצאה עם ידה על העליונה, לאחר ניצחונות מרשימים. ננסה לתקן את המאזן בעונה הבאה.

22. הקהל- שאפו מדהים למאות האוהדים שהגיעו למשחק הבית, ולעשרות שתמכו בכל משחק חוץ העונה, מאילת ועד הגליל.

23. שיא מדד! הניצחונות המרשימים בחוץ על באר שבע ונס ציונה בסיבוב השלישי, היוו שיא מדד עונתי לאשדוד (121).

24. ווינסטון שפרד, תום מעיין ואנטון שוטבין- זוכרים? אז שפרד הגיע לכאן למספר משחקים בשל הפציעה של טולפסן ונזכור ממנו בעיקר החטאות עונשין. תום מעיין עזב למכבי חיפה ולפחות עזר לה במסע העלייה לליגת העל, וגם לשוטבין היה מקום ברוטציה הקצרה של גרינברג.

25. למכבי אשדוד היו העונה הכי מעט רבאונדים מבין כל קבוצות הליגה. איפה אשדוד של העונה ואיפה אשדוד של העונה שעברה?

26. אבל היי, בחטיפות אשדוד מובילה את הליגה עם 9.5 בממוצע, כבוד!

27. שנה ראשונה בלי הכרוז האגדי, בני אטיאס, עברה יחסית בצורה חלקה, נקווה לעוד המון שאגות שמחה בעתיד.

28. חמישה הפסדים רצופים היו לאשדוד מהמחזור ה8 ועד ה13, גרינברג בעיקר יכול להתסכל עליהם כמשחקי מפתח שהיו יכולים לשפר את המיקום בטבלה.

29. עם כל הכבוד לאותם חמישה משחקים, ההפסד הביתי 88-89 לעירוני נהריה במחזור ה31 היה הקשה מכולם. שריקה מעורפלת של צוות השיפוט 2 שניות לסיום, הותירו תסכול גדול לאחר סיום העונה בדיעבד.

30. תודות גדולות לכל הצוות שליווה את הקבוצה העונה, מהמאמן בראד ועד לאיש המשק סיימון אלון, see you soon.

31. גם יובל חיים ואוראל לב זכורים לטוב.

32. צהוב עולה זה מכבי!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*