הרב מני אזולאי שלא הכרתם

הרב מני אזולאי שלא הכרתם

חבר מועצת העיר הרב מני אזולאי הוא אחת הדמויות במועצה שנראה כי הגיע אליה די בטעות או נכון יותר יהיה לומר במקרה. החזות הדתית שלו עם החליפה והכובע עשויה להטעות חילוני טיפוסי ואפילו להרתיע.

אבל בפגישה רשמית כשמני מתיישב באחד על אחד מוסרים המחסומים כבר בדקות הראשונות ומתגלה בן אדם צנוע, הכי לא פוליטיקאי ושליח אמיתי שמאמין בדרכו בכל רמ״ח אבריו.

מני הוא הממונה על מהות, הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי באשדוד, את הרשות מנהלת הגב׳ סימונה מורלי, שבניגוד לסטיגמות על נשים קרייריסטיות במגזר החרדי זוכה לגיבוי ולהערכה רבה מצד הממונה.

העובדה שהרב מני אזולאי הגיע לפוליטיקה היא בעיקר בגלל היכולת לסייע לאנשים, הסיוע והייעוץ אותו מעניק אזולאי לא הגיע בעקבות כניסתו לפוליטיקה, ההיפך הוא הנכון, מני אזולאי התבקש להגיע לפוליטיקה בגלל היכולת שלו לגעת באנשים. מבחינת הסיעה המקומית של ש״ס מדובר בנכס אלקטורלי לכל דבר ועניין.

כמות האנשים שפוגש הרב מני אזולאי ביום מקבילה לשניים או שלושה חוגי בית של פוליטיקאי מן היישוב. העניין המרכזי שלאזולאי יש אג׳נדה, היא נקראת ״דרכי נועם״, אזולאי, למרות אמונתו וחזותו לא נולד חרדי, אזולאי מעיד על עצמו שעד תחילת שנות ה-20 לחייו הוא חי אורח חיים חילוני לכל דבר ועניין ולכן הוא מבין את ה״צד השני״ הרבה יותר טוב מהעולם החרדי האשכנזי.

אזולאי מעביר שיעורים והרצאות כמעט בכל עיר בארץ, הוא נחשב לאחד המובילים בעיקר בגלל יכולתו הוורבלית לקשר בין דברי טעם בתורה לבין אקטואליה, פוליטיקה ואורחות חיים. היכולת לקשר בין העולמות ונועם ההליכות יצרו אב טיפוס של גשר בין העולמות. מרבית מקהל האנשים שנחשפים לאזולאי בהרצאותיו אינם דתיים כלל, הסבלנות ובעיקר הסובלנות היא הגורם המאחד ונראה שמשהו בכריזמה של אזולאי נוגע במכנה המשתף של הישראלי.

בתפקידו כיו״ר הרשות העירונית מהות מצליח אזולאי להגשים ייעוד נוסף אליו היה מחובר כל השנים, עזרה לחלשים וחסרי ישע, האשפוזית הפועלת באשדוד לטיפול בתחלואה של מכורים לסמים בשילוב בריאות הנפש היא הבייבי של אזולאי, הוא מגיע פעמיים בשבוע להרצאות באשפוזית ומקבל תמורה רגשית עצומה, ״אני מסיים הרצאה ואני רואה דמעות בעיניהם, השיח הוא לא על תורה ובטח לא כפיה דתית, השיח הוא על החיים, העצמה וצבירת כוחות, אין משהו שממלא אותי יותר מלהעניק לאנשים שחרב עליהם עולמם וזו עבורי זכות ענקית״.

אחד מהיעדים המרכזיים של הרב מני אזולאי בקדנציה הקרובה היא לבנות אישפוזית ייעודית עם התאמה מלאה לצרכים שתיתן מענה מושלם למטופלים, כרגע המקום לא ייעודי למטרת העל הזו ועדיין הוא נחשב למוביל מסוגו בישראל.

פרויקטים נוספים בהם מעורב  מני אזולאי הם ״בין הזמנים״ שנותן מענה לבני הנוער בתקופת החופשה, ״פרויקט בר מצווה״ המלווה בני מצווה, לאו דווקא דתיים, לחגוג כדת וכדין את אירוע בר המצווה החשוב כל כך לכל מתבגר יהודי, פרויקט ״שלהבת״ המטפל בנערות בסיכון במגזר הדתי וזו רק רשימה חלקית…

הרב מני אזולאי מתפרנס מייעוץ זוגי, מאות זוגות ולא מעט מפורסמים חייבים לו את שלום הבית, לאחרונה משמש אזולאי גם כשגריר בפועל של המרכז להורות משמעותית הפועל במהות, לא פעם הפתרון לבעיות נמצא באחת מהסדנאות אותן מקנה המרכז להורות והרווח מבחינתו כפול.

אבל לא הכל ורוד, מבחינתו אחד הדברים הקשים שהוא חווה זה את השנאה והקוטביות שיוצאת בכל מה שקשור ליחסים בין דתיים וחילוניים, ״יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור, הקורונה באה לאותת לנו כמה אנחנו קטנים וכמה כולם שווים ולצערי גם כאן כשהעיר כמעט אדומה יש לא מעט נפשות שמעודדות פילוג, דווקא עכשיו בחודש אלול זה בדיוק הזמן לפיוס, קודם כל כבני אדם ורק אחר כך באורחות חיים.

״אנצל את הבמה לאחל להנהגת העיר, לכלל תושבי העיר, למנכ״לית סימונה מורלי ולעובדי מהות על כל שלוחותיה שנה של הצלחות, שנה של חזרה לשיגרה ושנה של אהבת חינם״.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*