הצלה כפולה הבוקר למציל המיתולוגי אפרים שומר

הצלה כפולה הבוקר למציל המיתולוגי אפרים שומר

בזמן שכולנו או רובנו עדיין ישנים ,אפרים כבר היה בסיומן של שתי הצלות חיים מוצלחות.

מי לא מכיר את אפרים המציל ?! מציל ומנהל החופים המיתולוגי באשדוד.  אפרים שומר, בן 74, הציל מאות אנשים בחייו ועד עצם היום הזה.

מאז פרש לפנסיה, אפרים עדיין לא מפספס יום אחד בים, חורף וקיץ אפרים מידי יום בים בשעה 04:00 בבוקר, עוד לפני זריחת החמה הוא מגיע ונושם את אוויר חייו. פותח את סוכת המציל, בחוף מי עמי, שוחה חותר בחסקה, וגם מסייע למצילים ״הצעירים״ בחוף.

אפרים מרגיש כאחד מאנשי הצוות של העירייה ואגף החופים בשלמותו מחבק מידי יום את אפריים ומבחינתם הוא עדיין לא פרש לפנסיה. כבר 40 שנה באופן קבוע בתאריך 1.9 אפרים חותר עם החסקה עד לאשקלון וחוזר.

״במידה ולא הייתי שם, סיכוי גדול שהבוקר שלנו היה מתחיל עם בשורות קשות על צעיר שטבע למוות וייתכן מספר נוסף שנסחפו והחיפושים אחריהם נמשכים״.

הבוקר הגיע אפרים לחוף בשעה 04:00 כהרגלו, מתחמם לריצת הבוקר, מוציא את החסקה מהתחנה שיהיה מוכן לחתירה. לפתע, אפרים שומע צעקות מכיוון הבור המסוכן של 2 מתרחצים קבועים אותם הוא מכיר ובעזרת הכוונה מרחוק מסייע לצאת מאזור הסכנה. זה לא נגמר כאן….

לא חלפו 45 דקות ורגע לפני שאפרים נכנס למים הוא מביט לעבר הים וסוקר את במרחב הימי ואז … לקראת 04:45 מבחין אפרים ב 2 בחורים צעירים, תושבי חוץ, בגילאי 25-30, כשהם ממש נסחפו לאזור המסוכן ממול לתחנת ההצלה, אחד הצליח לצאת בכוחות עצמו והשני נקלע ממש לסכנה והחל לטבוע.

מיד אפרים נכנס עם החסקה אליו וחילץ אותו בשלום לחוף.

מנהל אגף החופים -אריה תורגמן: מבחינתנו הוא עדיין חלק מאגף החופים ומוזמן לגיבושים האגף ומקבל יחס חם ומיוחד מכלל העובדים כולנו נפטון אפרים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*