הצגת הבכורה של תיאטרון הנשים הקהילתי

הצגת הבכורה של תיאטרון הנשים הקהילתי

בשבוע שחלף התקיימה במרכז "כיוונים" ההצגה הבכורה של תיאטרון הנשים הקהילתי "השתחוויה". התיאטרון מונה 12 נשים מאשדוד שלא הכירו האחת את השנייה ושעבדו על  חיזוק הביטחון של כל אחת מהן על הבמה, עד לגיבוש שפה משותפת, המעלה את ניסיון החיים שלהן ואת הסיפור האישי וממנו רקמו יחד מחזה מקורי, מיוחד וייחודי.

הבימאית עינת סגל כהן מספרת: "הנשים בקורס התיאטרון הקהילתי באשדוד הן חבורה של גיבורות. נשים שלרובן לא היה להן ניסיון קודם, התחברו יחד מכוח הרצון והאנושיות שבהן ויצרו קבוצה מאוד אכפתית ומחוברת שהצליחה לגרום לכולנו להוציא ולהביא אמת לבמה. אמת מתוך המציאות שלנו כנשים, אך גם מתוך הדמיון שהפעלנו במהלך השיעורים. נוצרו חברויות אמת ויחסים קרובים ובעיקר – תאטרון"

מנכ"לית התיאטרון יפעת בחר מדמון מוסיפה: "בהצגה הועלו הקשיים היומיומיים המאפיינים את כלל הנשים כאימהות, כבנות, כבנות זוג, כאחיות. סיפורים על נשים שונות שהחליטו כי הן לא מוותרות יותר ומשם מתחיל השינוי. בחלק מהסיפורים השינוי הוא מידי ובחלק הוא רק תחילתו של תהליך ארוך. מה שמאחד את כל הסיפורים הוא ההקשבה, הדרמה המתחוללת בעקבות ההקשבה וההבנה כי הגיע הזמן לשנות ולאמץ את האמת הפנימית שבעצם הייתה שם תמיד אך נדחקה הצידה."

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה בעיריית אשדוד, אהובה יצחק עמרם, מסכמת: "התיאטרון הינו כלי ביטוי לנשים ומפגש חברתי הן של תרפיה והן  של העצמה שבו "נשים מדברות נשים", ככלי להעברת מסרים מעוררי השראה ורעיונות שחשובים כדי לחולל שינוי גם באופן אישי, גם במשפחה וגם בחברה.  החיבור לתיאטרון  הנשים חשוב כדי להביא לידי ביטוי את המטרות של המשרד לקידום מעמד האישה – לקדם, לחזק, לתמוך, לתת לנשים במה (תרתי משמע) להוות כתובת ולאפשר לכל אישה להשמיע את קולה, לומר את מה שעל ליבה – ללא כל רתיעה מביקורת או משיפוטיות, להעצים ולהתעצם, לגלות את היכולות והמסוגלות הטמונות בכל אחת מאתנו ולהעלות את הביטחון העצמי –  אני קוראת לכל נשות העיר להצטרף לפעילות המשרד לקידום האישה וביחד  להעז, ליזום ולעשות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*