הערב זה קורה… מועצת עיר חדשה

הערב זה קורה… מועצת עיר חדשה

בחייה של עיר יש אירועים מכוננים שההשלכות שלהם לפעמים מרחיקות לכת הרבה יותר ממה שאנשים חושבים או אפילו מדמיינים. ״מחאת השבת״ כפי שכונתה בתקשורת אותה מחאה שהוציאה אלפים לרחובות הייתה המנוע הגדול של הבחירות האחרונות.

היא השפיעה על אחוזי ההצבעה שקפצו בכ-15% והשפיעה בעיקר על הרכב המועצה.

המחאה הייתה הדרייב אך היא הביאה איתה המון כעס, שנאת חינם ולא מעט יצרים. אבל בסופו של יום היא עשתה מהפך בהרכב המועצה ולא הייתה רחוקה ממהפך בכלל.

רוב חילוני שאומר ״חיה ותן לחיות״ התגבש במועצה ונושא הכפייה הדתית שעמד בראש סדרי העדיפויות של התושב הכריעו גם את ראש העיר הנבחר שלקח החלטה אמיצה במיוחד על חשבון כאב ראש גדול מול השותפות הטבעיות שלו. פלורליזם.

בסיעת ש״ס של אבי אמסלם פחות התחברו לקונספט ולרעשי הרקע, הבשורה על 6 מנדטים היתה מבחינתם שיחת טלפון מאראלה של מפעל הפיס. היה נראה שהכל כולל הכל בידיים שלהם ורשימת הדרישות המופרזת שבראשה 2 סגנים בשכר נתקלה בדלת סגורה מטעם ראש העיר שהחליט לדפוק על השולחן ולומר ״עד כאן״!.

שמעון כצנלסון – שינה את הרכב המועצה

גבי כנפו, הממ״ק שהופקד על המשא ומתן לבש את חליפת הקשיחות ולא נכנע למסכת הלחצים, עד כמה שזה נראה מוזר ש״ס לא תהיה בקואליציה בכל מחיר, אלא אם תתגמש בעיקר על סוגיית הסגן שבכל מקרה כבר לא קיימת , אלא גם על עוד כמה סעיפים. למרות כמה תוספות שהצליח גבי כנפו ״לגרד״ עבור 2 המנדטים הנוספים לא מצליחים בש״ס לעכל את האכזבה.

היום בצהריים יפגשו שוב הצדדים להזדמנות האחרונה לפני הטקס הרשמי והחגיגי ויכול להיות שבש״ס הפנימו שזה הכל או כלום וכלום… לא בא בחשבון.

במידה ויושגו הבנות עם ש״ס ירשום יחיאל הישג חסר תקדים, 25 מתוך 29 יהיו חברים בקואליציה, זו תהיה המועצה המגוונת והצעירה ביותר בתולדות העיר, 18 חברים חדשים ייקחו בה חלק ומגוון גדול ומשמעותי של דעות המשקפות יותר מתמיד את העיר עצמה. ועל זה יש לברך.

עם האווירה האופטימית קיים גם חשש, 18 חברי מועצה לא מנוסים שרובם מעולם לא התנסו במערכות גדולות ופוליטיות בנוסף לחשש ההולך וגובר מביקורת ועין ציבורית יכולה להוות בעיה בקבלת החלטות. היסוסים ועיכובים גורמים לבירוקרטיה ורעד בהרמת אצבע בכל הצבעה. יש בזה פן חיובי אך יכול להוות כאב ראש גדול בקידום תהליכים.

פנים חדשות במועצת העיר

עד אז, בואו נחשוב חיובי ונהיה אופטימיים עד שיוכח אחרת. קבלו את מועצת העיר לשנים 2018-2023:

אשדוד ביחד:

שמעון כצנלסון , חנוך דרך ארליך, ולדימיר גרשוב, סטלה ויינשטיין,  גרשון פלדמן , אורית  אלמוזלינו רייז.

ש"ס:

אברהם  אמסלם, אמסילי, מני אזולאי, דוד טוויטו, אהרון כהן, אברהם  דרעי

יהדות התורה:

יחיאל וינגרטן, אפרים  וובר, שמואל   שוק, אברהם פלר,

אשדוד תנצח:

אלי לחמני, אופיר לסרי, לינה קרצמן-ספירידונוב

הלביאות:

שרון מרק, ד"ר אפרת תמר נאור

אשדוד בתנופה:

יחיאל לסרי, גבריאל  כנפו

עתיד אשדוד:

אלי נכט, אלכסנדר אוברפלד

אשדודים:

יניב  קקון, מאיר אברז'ל

דרך חדשה:

משה  בוטרשוילי

קומנדו אשדוד:

הלן גלבר

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*