העצמה נשית באשדוד- סיור סליחות בעיר העתיקה בירושלים.

העצמה נשית באשדוד- סיור סליחות בעיר העתיקה בירושלים.

אתמול (א'), רגע לפני כניסתה של השנה החדשה ויום הכיפור, המשרד לקידום מעמד האישה באשדוד, בראשותה של אהובה יצחק עמרם, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, הוציא ארבעים ושבע מנשות אשדוד לסיור סליחות בירושלים בעקבות נשים בעיר העתיקה.

סיור מרגש ועוצמתי שנתן השראה ועודד קידום והעצמה עצמית נשית וחיבור לרוח.

את הסיור המרגש התחלנו אצל הרבנית ברכה כהן במסגרת "נשים וסיפורים", שהכניסה אותנו בידיים פתוחות אל ביתה בשכונת בית וגן בירושלים. ברכה הינה "אמא אומנית" כפי שמגדירה עצמה.

את האומנות המיוחדת שלה, המקשטת את ביתה, אשר הוצגה בין היתר בתערוכת בית הנשיא ובכנסת ישראל, היא מכנה "לתת צ'אנס". ברכה נותנת באמצעות האומנות חיים חדשים לחפצים ישנים שסיימו את תפקידם כמו מכונת כביסה, עלים שנשרו, דלתות, ואפילו פילטר של מסנן מים, חיים חדשים וצ'אנס נוסף. היא מאמינה שכפי שהיא נותנת הזדמנויות לאותם חפצים ישנים, כך גם אנחנו צריכים לנהוג כלפי בני אדם.

בהמשך, שרנו ביחד כמקשה אחת שירים מחברים ומרגשים תוך שברכה פרטה על הגיטרה. שרנו שירי ארץ ישראל, שירי ירושלים, שירי תפילות וגם שירים לכבוד השנה החדשה.

האווירה הייתה מאחדת ומרגשת. הרבנית הציגה לנו את האחדות מעבר לפילוג ואת המשותף לנו כחבורת נשים. הרבנית עודדה אותנו להתחיל לפעול, לצמוח ולדאוג לעצמנו גם בתוך האימהות ושיגרה טובענית, "כי אם טוב לך אז טוב לכולם".

ברוח סיור הסליחות ברכה דיברה איתנו על הימים שלפני כיפור. קראה לנו לעשות בהם בדק בית ומבקשת לעשות צו פיוס ולסלוח לכולם כמו שה' מוחל לנו בכל שנה.

התחנה הבאה בסיור הייתה אל עבר העיר העתיקה בליוויה של מדריכת הדרך ורועת הצאן, אפרת גיאת. תוך כדי הסיור בסמטאות  העיר, גיאת סיפרה אודות פעילות הנשים בעבר בעיר העתיקה. פעילותן אומנם הייתה שקטה, אך השאירה אחריה חותם.

התחלנו את הסיור בהר ציון. הייתה לנו הזכות להיכנס לקברו של דוד המלך שמחוץ לחומות העיר העתיקה. מקום הקדוש לשלושת הדתות, היהדות, האיסלם והנצרות.

נכנסו אל העיר העתיקה דרך שער ציון ושמענו על הסיפור ההיסטורי המעניין מאחוריו.

עברנו דרך ארבעת בתי הכנסת הספרדיים אשר שימשו את הקהילה. וישבנו בפתח ישיבת המקובלים ושמענו היסטוריה מרתקת אודות בתי הכנסת, הישיבה והנשים החשובות שפעלו באותן השנים.

לבסוף חתמנו את הסיור, איך לא, בכותל. ביקשנו, התפללו וייחלנו לשנה טובה לכל עם ישראל.

סיור הסליחות לעיר העתיקה שבירושלים היה סיור מעצים, רוחני ומרתק.
סיור אחד מיני רבים של מפגשים וקורסים מעצימיי נשים, אותם המשרד לקידום מעמד האישה בראשותה של אהובה יצחק עמרם, יועצת ראש העיר בנושא זה באשדוד מוביל.

נאחל לכולם שנה טובה ושמחה ובעיקר מתוקה כדבש.

סיקור: ענבל הקניין

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*