העיר העתיקה של קרקוב

העיר העתיקה של קרקוב

יכול להיות ששמעתם הרבה דברים על פולין, אבל קרקוב היא אחת הערים הייחודיות ביותר במדינה המרתקת הזו, וללא ספק בעלת אופי אחר. למעשה, קרקוב היא אחת הערים התיירותיות ביותר בפולין, והיא מתחלקת למספר אזורים שמצד אחד בכולם ניתן לזהות משהו מקרקוב בשלמותה, ומצד שני כל חלק ואזור עומד בזכות עצמו בייחודיותו. זו אחת הסיבות העיקריות שבגינן אפשר להסתובב שעות על ימים בעיר הנפלאה הזו, ולא להספיק דבר וחצי דבר.

העיר העתיקה של קרקוב היא למעשה החלק הוותיק ביותר, עשיר בהיסטוריה שחוזרת אחורה עד המאה העשירית, ומספרת אלפי סיפורים מרתקים בכל גומחה ברחוב או בניין עומד. בין אם תלכו לכנסיית מריה הקדושה בכיכר השוק שוקקת החיים, או הרובע היהודי בקאז'ימיז' (קוזמיר) הקיים מאז המאה ה-14, יש סיבה שעיר זו נמצאת ברשימת אונסק"ו כאתר מיוחד במינו.

הכיכר המרכזית של העיר הישנה

אם אתם מחפשים אתרים מעניינים בקרקוב, הכיכר המרכזית או כיכר השוק היא נקודת ההתחלה הטובה ביותר. היא עוצבה מחדש בתקופת הרנסנס, המאה ה-16, כאשר סביבה תוכלו למצוא כול טוב – חנויות בגדים מרתקות, מזכרות, מסעדות ובארים, בתי קפה, וכל מה שרק תרצו. בשעות הערב, לובשת הכיכר צבעים עתיקים לאור תאורת הגז שהייתה רווחת פעם, ובשעות היום תוכלו למצוא שם גם דוכנים שונים, מופעי רחוב, ורחובות-שדרות של חנויות היוצאות מהכיכר אל כל רחבי העיר.

בכיכר גם תוכלו למצוא את כנסיית הארכיבישוף המפורסמת ובזיליקת מריה הקדושה, כאשר בכל שעה עגולה תקיעות חצוצרה מריעות בקול. זוהי קתדרלה פעילה לכל דבר, מרתקת ביופייה, קירותיה עמוסים בציורי קיר, תמונות, תשמישי קדושה, פסלים, ובעיקר מדהימה כל תייר בתחושה העוצמתית שלה.

הטירה, חומות העיר העתיקה ומגדליה

לאורך של כ-3 קילומטר מסביב למרכזה, העיר העתיקה מוקפת בחומה עם שבעה שערי כניסה וכ-46 מגדלים. זוהי בנייה מחודשת לאחר נפילת העיר בידי הטטרים, והעיצוב העתיק הזה הוקם במאה ה-13. אזור זה של העיר מובל על ידי מה שמכונה "הדרך המלכותית" וזוהי הייתה גם דרכם של המלכים במהלך הכתרתם. אם אתם רוצים באמת  לראות את הגדול מכל אותם אתרים מעניינים בקרקוב, אז עליכם לבסוף להגיע לואבל (Wawel), הטירה וארמון המלוכה המרשים בקרקוב. זה מחולק למקטעים שונים, אשר יש לשלם כניסה בכל אחד מהם בנפרד. אך גם אם לא תכנסו לראות את המבנה מבפנים, זהו טיול שווה ומומלץ מאוד.

הרובע היהודי (קאז'ימיז')

אחד הרובעים שוקקי החיים בקרקוב הוא הרובע היהודי. רק אזהרה קטנה – מעטים היהודים, אם בכלל, שתפגשו שם אשר הינם תושבי המקום. טרגדיית מלחמת העולם השנייה והשואה לא פסחה על יהודי קרקוב, וכיום ניתן למדוד את תושבי העיר כולה אשר הינם יהודים במאות בודדות בלבד.

עם זאת, הרובע היהודי עצמו נשאר משומר ומטופח על ידי העיר עצמה, והוא נחשב לאחד מאתרי התיירות המבוקשים והמרתקים ביותר בקרקוב. בתי קפה, מוזיאונים, שווקים, מסעדות וברים, פסטיבלים, דוכנים – והכל חי ותוסס, כמעט מסביב לשעון.

בנוגע ללינה וטיסות, אין לכם מה לדאוג. ישנם דילים לקרקוב נוחות ביותר מבחינת עלות ושהייה. קרקוב הינה זולה יחסית למדינות אירופה, ומפתיעה מבחינת איכות המזון הגבוהה והעושר התרבותי שהיא מציעה למבקריה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*