העולם שייך לצעירים?

העולם שייך לצעירים?

תחום הצעירים התרכז עד כה בעיקר בנושאי החינוך ומטבע הדברים הוא פעל במרכז כיוונים, במסגרת מינהל החינוך. אלא שאם החלטת ראש העיר להרחיב את מסגרת הפעילות לצעירים, תחום הצעירים יפעל מעתה במסגרת לשכת ראש העיר ויכלול את המסגרות הבאות: קהילה צעירה, פיתוח יזמות בקרב צעירים, השקעה בחיי לילה, יוזמות תרבות, יוזמות תעסוקה מיוחדות, קידום נושא הדיור ועוד

במהלך מפגש עם עיתונאים לקראת פתיחת שנת הלימודים התשע"ח, בהם הציג ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נתונים והישגים בתחום החינוך וסקר את תכניות החינוך לשנה הקרובה, הציג ראש העיר את התפיסה החדשה בתחום הצעירים ואת החלטתו להרחיב את הפעילות בתחום זה. "הובלנו מהלך ארגוני והעברנו את האחריות לתחום הצעירים ללשכת ראש העיר" אמר ד"ר לסרי, וציין כי "בנושאים שמשיקים לתחום החינוך, כמו מלגות והשכלה גבוהה, מינהל החינוך ימשיך להיות הגורם האחראי".

כחלק מהשינוי, לשכת ראש העיר תכווין ותנחה את מרכז הצעירים "כיוונים", כך שתחום הצעירים העירוני יכלול מעתה גם את נושאי היזמות, יוזמות דיור ופיתוח קהילה צעירה, יוזמות תעסוקה לצעירים, חיי לילה ועוד. כמו כן, ירוכזו מאמצים חדשים לשיתופי פעולה כלל עירוניים בנושא הצעירים בתחומים השוניםהספורט, התרבות, התיירות ועוד.

ההחלטה על השינוי בתחום הצעירים מגיעה לאחר שבשבוע שעבר נחתם הסכם הגג שמופנה בעיקר לזוגות הצעירים של אשדוד ולפיתוח הרבעים הוותיקים. כחלק מן ההסכם שנחתם בין עיריית אשדוד למדינת ישראל, יוקמו בעיר כ-30,000 דירות, כולן במסלול מחיר למשתכן המוזל, כאשר כ-80% דירות קטנות ובינוניות המתאימות לזוגות צעירים. בנוסף, המדינה תשקיע כ-1.7 מיליארד בשדרוג החזות והתשתיות ברבעים הוותיקים של אשדוד. ההסכם אף כולל הקמת ספרייה עירונית מתקדמת, בריכה ואצטדיון כדורגל חדש ברובע פארק לכיש, אשר שיווקו ליזמים יחל עד סוף השנה.

ראש העיר: "חשבתי שנכון לפעול באופן ממוקד תחת פיקוח ישיר שלי בנושאים הקשורים לצעירים כפי שפעלתי בנושא קידום תעשייה  ותעסוקה. אלו שני נושאים משמעותיים לפיתוחה העתידי של אשדוד ולפיכך נכון שהם יקבלו את תשומת הלב של ראש העיר באופן אישי ויהיו חלק בלתי נפרד מהבקרה והליווי בלשכת ראש העיר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*