הספורט ששורף הכי הרבה קלוריות

הספורט ששורף הכי הרבה קלוריות

כדי לרדת במשקל ולהישאר בכושר, צריך לשרוף יותר קלוריות ממה שצורכים. פעילות גופנית יכולה לשרוף כמות משמעותית של קלוריות. עם זאת, מספר הקלוריות שאתם שורפים תלוי גם במשקל הגוף שלכם, בכושר הפיזי שלכם וברמת האינטנסיביות של הפעילות הגופנית שלכם.

שריפת קלוריות

אמון שחייה – בין אם באופן עצמאי ובין אם במסגרת קבוצתית (כמו לימודי שחייה למבוגרים או אימון שחייה מאסטרס) – הוא ספורט ששורף כמות ניכרת של קלוריות.

סגנונות השחייה השונים מפעילים שרירים שונים ושורפים כמויות שונות של קלוריות, תלוי במשקל הגוף וביכולות הפיזיות. לדוגמה:

  • שחיית פרפר עשויה לשרוף בין 660 ל-976 קלוריות לשעה.
  • שחיית חתירה יכולה לשרוף בין 600 ל-888 קלוריות לשעה.
  • סגנונות כמו שחיית גב או שחיית חזה, שורפים גם הם מספר משמעותי של קלוריות.

אם נשווה את השחייה לסוגי ספורט אחרים:

  • משחק כדורסל שורף בין 480 ל-710 קלוריות לשעה.
  • משחק כדורגל אינטנסיבי עשוי לשרוף בין 420 ל-622 קלוריות לשעה.
  • סוגי ספורט יחידנים כמו טניס, סקווש או חתירה, שורפים כ-500 קלוריות לשעה.

שריפת קלוריות לא רק כדי לרדת במשקל

כל מי שחי עם ילד או עם מבוגר שסובל מהפרעת קשב וריכוז, יודע שמדובר בהתמודדות יומיומית לא פשוטה.

אם גם אתם סובלים מהפרעת קשב וריכוז, פעילות גופנית סדירה, ובמיוחד שחייה, יכולה להעניק לכם יותר מאשר תחושה טובה. היא יכולה לשפר גם את פעילותו של המוח ולסייע לכם לשלוט בסימפטומים של ההפרעה שלכם. איך זה קורה?

הפעילות הגופנית גורמת למוח לשחרר נוירוטרנסמיטרים (כמו דופמין, למשל). חומרים כימיים אלה מסייעים לתפקודה התקין של המערכת העצבית, אך הם חסרים, ברוב המקרים, באנשים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז. לכן, כל פעילות גופנית, ולו הפשוטה ביותר, תוכל לתרום לכם בכמה ממדים:

  • לשפר את המוטיבציה לביצוע משימות מנטליות
  • להגדיל את עצמת הפעילות המוחית
  • לספק יותר אנרגיה
  • לעזור לכם להרגיש פחות מבולבלים.

כלומר, הפעילות הגופנית מעניקה לכם אפשרות להתמודד ביעילות עם תסמיני ההפרעה הבאים לביטוי בבעיות התנהגותיות כמו היפראקטיביות, חוסר מודעות לסביבה, אי יכולת לסיים משימות או נטייה למצבי רוח.

בהפרעת קשב וריכוז בילדים, תנועה במים מציעה את האימון הגופני הטוב ביותר. לכן, אם הילד עדיין לא יודע לשחות, מומלץ מאוד לרשום אותו ללימודי שחייה לילדים או לעודד אותו להשתתף בחוגי שחייה שיקנו לו במהירות רבה את מיומנויות השחייה. כל אחד יכול ללמוד לשחות, וזו מתנה לחיים!

יתרונות השחייה כאימון גופני

השחייה מציעה אימון גופני אשר:

  • מפעיל לחץ מינימלי על מפרקי הגוף.
  • בונה סיבולת לב ריאה ומסייע להורדת לחץ הדם ורמות הכולסטרול.
  • מזמן תנאים שבהם הגוף נאלץ לפעול כנגד התנגדות המים, כך שהוא חייב לעבוד קשה יותר כדי להשלים כל תנועה.
  • מעצב את שרירי הזרוע, הגב, החזה, הבטן והרגליים, בו זמנית.

איך מתחילים לשחות?

במקרה של אדם שלא יודע לשחות (על אחת כמה וכמה במקרים של הפרעת קשב וריכוז במבוגרים שהשחייה יכולה להועיל להם בכול כך הרבה דרכים), חשוב להבין שעניין השחייה לא מתמצה בסגנון המושלם. למעשה, כל מה ששחיינים מתחילים צריכים לעשות זה רק להתמקד, להיכנס למים ולהתחיל לנוע.

לא כל אימוני השחייה הם זהים. שחיינים מתחילים מעדיפים לעתים קרובות לשחות גב, שהיא שחיה פחות קשה ובעיקר, לא דורשת מהם להתמודד עם הנשימה כשהראש בתוך המים. בשלב הבא, שחיינים קצת יותר מנוסים, אשר מעוניינים לשלוט בסגנונות שחייה תובעניים יותר יכולים להתחיל ללמוד לשחות חתירה או פרפר.

ואם אני פוחד להכניס את הראש למים?

החלק המסובך ביותר בלימוד השחייה הוא השליטה באומנות הנשימה. מאמני השחייה ינחו אתכם כיצד לעשות זאת עד שתרגישו בנוח. ברוב המקרים התרגול מתחיל בהכנסת הראש למים, נשיפה דרך האף והפה, הרמת הפנים לשאיפה, וחזרה לתוך המים לנשיפה. פשוט וקל…

לסיכום, שחייה היא ללא ספק דרך יעילה להיפטר מקלוריות מיותרות אך גם דרך נהדרת לשיפור הפעילות המוחית. מאחר שהשחייה היא ספורט שלא מפעיל לחצים ולא משפיע לרעה על מפרקי הגוף, היא גם לא מחמירה בעיות רפואיות נפוצות כמו כאבי גב תחתון או כאבי ברכיים. אז אם אתם מוטרדים שמא תפגעו בגב הכואב או בברך הרגישה שלכם, שחיה היא אופציה נהדרת עבור ילדים ומבוגרים רבים המחפשים פעילות ספורטיבית ששורפת קלוריות, משפרת את המוח ולא גורמת נזק לגוף.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*