הסבת אקדמאים להוראה עשויה להוות עבור רבים פתרון טוב למצב הנוכחי

הסבת אקדמאים להוראה עשויה להוות עבור רבים פתרון טוב למצב הנוכחי

נקודת הזמן הנוכחית בה אנו נמצאים כעת, לקראת סיומה של 2020, היא נקודה קשה ומאתגרת ביותר עבור חלקים גדולים מהאוכלוסייה. משבר הקורונה נמשך וכרגע סיומו לא נראה באופק, המשק משותק ומיליונים אבדו את מקור ההכנסה שלהם ובתחומי עיסוק רבים אין כל וודאות בנוגע למצב שישרור בשוק לאחר שהמגפה תחלוף והחיים, לכאורה, יחזרו לשגרתם. במצב זה, עבור רבות ורבים ייתכן כי קיים פתרון מתבקש ואטרקטיבי ביותר מבחינות שונות – הסבת אקדמאים להוראה

מהי הסבת אקדמאים להוראה?

פתרון זה המוצע כאן עבור אנשים אשר אינם עובדים כרגע או חוששים לעתיד התעסוקתי שלהם ולעצם התחום בו בחרו להתמחות, מגיע מעולם החינוך. "הסבת אקדמאים להוראה" הוא ביטוי המתאר מסלול לימודים והכשרה מעולם החינוך, כאשר הרעיון הכללי הוא פשוט ביותר – לקחת אנשים בעלי השכלה אקדמאית (דוגמת תואר ראשון ותארים מתקדמים) ולהעבירם במסלול של הסבה במסגרתו ילמדו כיצד להיות אנשי חינוך ומורים, כיצד להעביר את הידע והניסיון שצברו במסגרת חייהם ועיסוקם הקודם (או הנוכחי…) לתלמידות ותלמידים במסגרות חינוך שונות.

קיימים מסלולים שונים של הסבת אקדמאים להוראה, ומומלץ תמיד לבחון את המסלולים שמציעות המכללות המתמחות ספציפית בעולם החינוך, ומציעות את המגוון הרחב והעשיר ביותר של מסלולי לימודים והסבה שונים. בכל מקרה, ניתן לבצע הסבה שכזו במסגרות שונות של מסלולי לימודים ממוקדים אשר מטרתם העיקרית היא ההסבה עצמה. אפשרויות התעסוקה הנפתחות בפני בוגרות ובוגרי מסלולי ההסבה להוראה הן כאמור רחבות ומגוונות הרבה יותר ממה שהיה זמין ורלבנטי עבורם לפני כן.

השקעה מעולה מבחינה תעסוקתית גם לפני המשבר

מסלולי הסבת אקדמאים להוראה היו פופולאריים, מבוקשים ואטרקטיביים ביותר גם לפני הקורונה והמשבר הנוכחי שנוצר בשוק העבודה. זאת מכיוון שהסבה לעולם ההוראה נחשבה מאז ומתמיד להימור בטוח והשקעה טובה במיוחד בכל הנוגע לעתיד התעסוקתי, כמו גם מכיוון שמדובר בעיסוק בעל ערך אישי מוסף גבוה ביותר. מורים, מורות ואנשי חינוך למיניהם זוכים לעסוק בתחום בו הם תורמים בצורה משמעותית וישירה לאנשים אחרים, לרוב ילדים או בני נוער ובמקרים רבים גם אנשים בוגרים המעוניינים לרכוש השכלה וידע, ועובדה זו מצביעה על ערך מוסף משמעותי המתווסף לתפקיד המורה ולעולם ההוראה בכלל.

בעוד המצב בשוק העבודה היה תזזיתי ובלתי צפוי או ניתן לחיזוי סביר עוד הרבה לפני הקורונה, לאורך העשורים האחרונים בכלל ובשנים האחרונות ביתר שאת, בחודשים האחרונים המצב הוחמר והקצין משמעותית בעקבות משבר הקורונה.

במצב זה, מסלולי הכשרה דוגמת הסבת אקדמאים להוראה יכולים להעניק תקווה מחודשת של ממש עבור אינספור אנשים אשר עתידם התעסוקתי לוט בערפל.

לפרטים נוספים גלשו לאתר מכללת אורנים המובילה בתחום החינוך https://www.oranim.ac.il/sites/heb/pages/default.aspx

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*