הנספח הסיני מחפש את המיזם הבא באשדוד

הנספח הסיני מחפש את המיזם הבא באשדוד

סין העממית, מעצמה הממוקמת במרכז אסיה, נחשבת לאחת המדינות הגדולות והחזקות בעולם. לסין היסטוריה עתיקה במיוחד והיא מקיימת על אדמתה רצף שלטוני בן אלפי שנים. סין, מהכלכלות החשובות בעולם (השנייה בגודלה), מקיימת קשרים כלכליים עם מדינות רבות ושואפת באופן תמידי לפתח שווקים חדשים. אחרי הכל, על סין לדאוג לרווחתם של כמיליארד ו-400 מיליון סינים שהיא כשלעצמה משימה לא פשוטה המחייבת את ההנהגה הסינית להתמודדות עם אתגרים מורכבים בעולם תחרותי.

ישראל הקטנה נחשבת למדינה ננסית לעומת הענק הסיני, אך הסינים לוטשים אליה עיניים ומקיימים איתה לא מעט קשרי עבודה. הסינים מעוניינים לרכוש כל ידע, טכנולוגיה ו/או פיתוח חכם שיסייעו לה ולאינטרסים שלה, ומצאה בישראל כר נרחב של הזדמנויות להגשמת מטרותיה.

הסינים רכשו לא מעט חברות, מפעלים ועסקים או נכנסו עמהן לשותפות, הם בונים כאן מנהרות למיזמי תחבורה כמו הרכבת הקלה בגוש דן ומוכנים להקצות כח עבודה בתחומים שונים בישראל. בהקשר של אשדוד, הסינים חתמו על ברית ערים תאומות בין הערים ווהן ואשדוד, רכשו את אגן כימיקלים, בונים את נמל אשדוד החדש ומקיימים קשרים שונים עם העיר ופרנסיה. בעבר התקיימו מספר ביקורים בעיר כחלק מתהליכי התקשרות המתפתחים אט אט עד להבשלתם הסופית והפיכתם לקשרים ממוסדים.

בשבוע שעבר ביקרה כאן משלחת מצומצמת, בראשות נספח ההגנה הסיני בישראל, מר סן זהנג ז'ו הנושא בדרגת קולונל (מקביל לתת-אלוף), וסגנו קואן זאהו. השניים פגשו בשורה של אישים מחיי העיר, ערכו סיור בעיר ובמוסדותיה, ביקרו בנמל ושמעו סקירה בנושאים שונים.

גב' נעמי אדר הופמן, המשנה למנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי, דיברה על שיתופי פעולה אפשריים והציגה את התערוכה "זמר בודד הוא הלב" המוצגת במוזיאון מונארט לאומנות. מהנדס העיר אדר' דורון חזן נתן סקירה מעמיקה על הסכם הגג של אשדוד ועל ה-REWAY – פרויקט התחבורה הציבורית של אשדוד, בהיקף של מאות מיליוני שקלים. לאחריו התקיים דיון ער על ההתמודדות עם האתגרים בביצוע של פרויקטים כה מורכבים וארוכי טווח.

לאחר מכן יצאו האורחים עם קב"ט העיר מר אריה איטח לסיור בנמל אשדוד ופגשו את מר דרור גדסי, עוזר מנהל הביטחון של נמל אשדוד, ולמדו ממנו על סידורי הביטחון בנמל אשדוד. את היום סיכמו האורחים בארוחה משותפת, בה פגשו את אריה מימון, ראש מינהל החינוך, שסיפר להם על מערכת החינוך העירונית ועל פרויקטים מיוחדים בתחום החינוך, ואת עופר דרי, מנכ"ל החברה לתיירות, שסיפר להם על התיירות בעיר ועל התוכניות הנמצאות בשלבים שונים של ביצוע ותכנון.

לביקור התלווה עו"ד יצחק גבאי ומר סאשה גרינברג , עוזר סמנכ"ל תפעול ואחזקה בנתיבי ישראל- שיזמו את הביקור באשדוד. על הביקור היתה אחראית גב' אריאלה רוזנטל – מנהלת מחלקת קשרי החוץ של עיריית אשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*