הנהגת שלנו חברמנית…

הנהגת שלנו חברמנית…

בחמישי האחרון ערכה חברת אפיקים בשיתוף מחלקת הקליטה בעיריית אשדוד כנס להעצמה נשית, הכנס נערך כחלק מפרויקט ה 100 של חברת אפיקים ששמה לעצמה מטרה, להכשיר ולגייס 100 נשים כנהגות אוטובוס. לכנס שנערך באשדוד נרשמה הצלחה גדולה-  כ 40 נשים  נרשמו להמשך הכשרה לימודית בחברה

בכנס השתתפו של חה"כ יוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו  וסגן ראש העיר ומנהל מחלקת הקליטה  וולדימיר גרשוב

כנס "מנהיגות לעתיד בטוח" התקיים ביום חמישי האחרון, בפעם השנייה בעיר אשדוד והפעם, פנה באופן ממוקד לאוכלוסיית העולות בעיר והסביבה. בכנס, לקחו חלק חברת הכנסת יוליה מלינובסקי וסגן ראש העיר וממונה הקליטה, מר ולדימיר גרשוב.

במהלך הערב התקיים שיח עם נהגות אוטובוס, עולות, ששיתפו מחוויותיהן מהמקצוע, מדוע בחרו בו, כיצד מתנהלים חיי היומיום ועל עתידן בענף התחבורה הציבורית. הכנס זכה להצלחה רבה כש-40 מבאות הכנס נרשמו להמשך הכשרה לימודית בחברת אפיקים.

"מנהיגות לעתיד בטוח" נולד במטרה להוביל שינוי תפיסתי ולהכיר את מקצוע נהגות האוטובוס לנשים בכלל ובאזור הדרום ואשדוד בפרט. מטרתה של אפיקים, לגייס 100 נהגות שייקלטו בשורות החברה עד סוף שנת 2017. חברת אפיקים מציעה לנשים הזדמנות לקריירה ראשונה או שנייה מאתגרת ומכובדת, השכר והתנאים שווים לכל עובד ועובדת, וכך גם הקריטריונים באבחון, המיון והקליטה בחברה.

אפיקים רואה בגיוס נשים נהגות כמטרה עליונה במסגרת גיוס העובדים לחברה. שיתוף הפעולה עם מחלקת הקליטה של העירייה ונוכחותה של שרת הקליטה מעידים על חשיבות המהלך ועל ההזדמנות הייחודית שמציעה אפיקים לעולות רבות, הזדמנות שהן לא בהכרח  ידעו שעומדת לרשותן. הצורך בנהגים לשורות חברת אפיקים המתפתחת הוא תמידי והרצון לשלב זאת עם הרצון לקדם יוזמות להעצמה נשית וניפוץ סטיגמות, הובילו את החברה לקיים כנס לעידוד נשים וגיוסן כנהגות אוטובוס. מקצוע נהגי אוטובוס דורש הכשרה של כשנה ומקצועיות רבה, המועסקים בתחום נהנים מקריירה ארוכת שנים ותנאי שכר גבוהים מהממוצע במשק.

"אני רואה בנשים כוח חזק ומשמעותי שיכול לתרום רבות לחברה, לציבור הנוסעים ובפן האישי של כל אישה שתבחר לעסוק במקצוע זה" אומרת עו"ד ליאור סלע, מבעלי החברה וראש האגף לקידום נשים בתחבורה הציבורית באפיקים. "מדובר במקצוע מכובד, עם שכר שוויוני לחלוטין לגברים, בניגוד גמור למציאות התעסוקתית כלפי נשים. במדינת ישראל, בשנת 2017 אין סיבה שלא יהיה ייצוג הולם יותר של נהגות אוטובוס. צדק צריך לא רק להיעשות אלא גם להראות וברגע שנראה כמות גדולה יותר של נהגות אוטובוס בכבישים מבחינתי יהיה זה הישג גדול ומבורך לשינוי לחברת אפיקים ולנו כחברה מודרנית".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*