המומחים של אמצ שמש: יש פתרונות להורדת כמות תאונות הדרכים בישראל

המומחים של אמצ שמש: יש פתרונות להורדת כמות תאונות הדרכים בישראל

תאונות דרכים הן אחת הבעיות הקשות ביותר בעולם המודרני, ובפרט בישראל: מאות הרוגים בשנה, עשרות אלפי פצועים פיזית ונפגעים בנפש, נזקים כלכליים של מיליארדי שקלים ובמידה רבה גם תחושה של היעדר נחישות מצד הרשויות. המומחים של אמצ שמש, מחברות התשתיות המובילות בארץ, מבהירים שאין שום סיבה להתייחס לתאונות הרבות שמתרחשות מדי יום בכבישים ועל המדרכות כאל כוח עליון או כאל תופעה בלתי נמנעת – יש מה לעשות כדי להוריד את כמות התאונות, וחשוב לעשות הכל כדי להוריד את מספר הנפגעים.

גיוס מלא של כולנו

המרכיב הראשון במאבק באחד מגורמי המוות המשמעותיים ביותר במדינה – יותר ממלחמות וטרור! – הוא גיוס מלא של כולנו. רק מחויבות אמיתית הן של הרשויות השונות והן של הציבור תבטיח צמצום דרמטי של הנזקים, שכולנו סובלים מהם.

החלק של הציבור הוא לקיחת אחריות. כל מי שאוחז בהגה (וגם בכידון של אופנוע, אופניים חשמליים, קורקינט חשמלי וכו') חייב להבין שהוא עלול לפגוע באנשים אחרים. אף אחד לא יוצא לדרך מתוך מחשבה שהוא יגרום לתאונה, ובכל זאת מתרחשות מדי יום עשרות תאונות עם נפגעים ועוד מאות תאונות עם נזק לרכוש "בלבד". תשומת לב מלאה לכביש ולסביבה בכל רגע ורגע, ציות לכל חוקי התנועה והתחשבות גם בזולת הם פשוט חובה.

החלק של הרשויות הוא להקדיש משאבים מתאימים – מצד אחד לאכיפה משמעותית יותר של חוקי התנועה ומצד שני לשדרוג מתבקש של תשתיות.

אכיפה משמעותית יותר

בעולם מושלם האחריות האישית של כל נהג ונהגת הייתה מספיקה כדי להתנהל בזהירות בכביש – אבל העולם הוא לא מושלם, ולכן השאיפה של כל מדינה מתוקנת היא להבהיר לציבור שכל עבירת תנועה עלולה לגרור ענישה חמורה. הדרך לכך כוללת כמובן הקצאת משאבים למשטרה על-מנת שתוכל לאכוף את החוק – באמצעים טכנולוגיים ובעזרת כוח אדם – ובנוסף חיזוק בתי הדין לתעבורה על-מנת שיוכלו לבחון את המקרים המגיעים אליהם ולהעניש את הנהגים שאכן סיכנו או פגעו באחרים.

טכנולוגיות חדשניות

אמצעי נוסף שמציינים המומחים של אמצ שמש כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים הוא פתרונות טכנולוגיים שכבר מותקנים בכלי רכב רבים. הטכנולוגיות החדשניות מהוות בסיס למכוניות אוטונומיות, שבעתיד הלא רחוק יהפכו לנפוצות מאוד, אבל עד אז כדאי לעודד נהגים להשתמש בהם – למשל באמצעות תמריצי מס או הטבות בביטוח.

שדרוג תשתיות עם חברות מקצועיות כמו אמצ שמש

לגורם האנושי יש משקל נכבד בריבוי תאונות הדרכים, אבל אי אפשר להתעלם גם מהתרומה של כבישים בעייתיים ותשתיות לקויות בכל רחבי הארץ. בהתאם צעד חשוב אחר בדרך לצמצום תאונות הדרכים הוא שדרוג כל אותן תשתיות שלא מתאימות למאה ה-21 – באמצעות חברות מקצועיות בתחום עבודות העפר והתשתית כמו אמצ שמש, כך שגם התכנון וגם הביצוע יהיו הטובים ביותר שיש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*