הכוהנת הגדולה של התזונה מגיעה לאשדוד

הכוהנת הגדולה של התזונה מגיעה לאשדוד

ד"ר מאיה רוזמן מומחית לתזונה ודיאטה באה למרכז קהילתי 'אחווה' לספר על העצמה נשית , מטבח, משקל ומה שבינהן. ד״ר מאיה רוזמן, בעלת תואר שלישי (דוקטורט) באוניברסיטה העברית בירושלים, בתזונה, ביולוגיה מולקולרית וגנטיקה, תואר שני בביוכימיה ותזונת האדם, ותואר הראשון בתזונת האדם (אוניברסיטה עברית). בעלת תעודת הכרת מעמד של משרד הבריאות הישראלי. היא מוסמכת כמאמנת אישית (coaching) וקבוצתית מכון כישורים באוניברסיטה העברית. בנוסף מדריכה מוסמכת לפעילות אירובית + עיצוב הגוף, מטעם המדרשה לתרבות הגוף אמריקה-ישראל. מרצה בכנסים, ימי עיון וסדנאות. בעלת פינה שבועית קבועה ב"תכנית-חסכון" חדשות ערוץ 2, ומגישת תכנית תזונה ודיאטה ברדיו 103FM.ד"ר מאיה רוזמן מנהלת קליניקה פרטית עם ותק של כ-20 שנה, בתחומי יעוץ שונים: דיאטות להפחתה במשקל, וטיפול במגוון בעיות רפואיות כגון סוכרת, עודף כולסטרול, בעיות בלוטת התריס, כאבי בטן/נפיחות, עצירות, עייפות/תשישות, רגישות לחלב, ועוד.

הרצאתה 'מיתוסים בתזונה ודיאטה' עוסקת בשאלות האם לכולם מתאימות אותן המלצות תזונתיות? ומדוע 95% מהאנשים שעשו דיאטה עולים בחזרה במשקל? בהרצאה תדבר מאיה על חשיבות תזונה בריאה המותאמת לכל אחד באופן אישי, ותנפץ מיתוסים בנושאים רבים, כמו צירופי מזון- האם יש חשיבות בריאותית לצירופי מזון ואילו צירופים יכולים לגרום לדיכוי תיאבון? על ויטמינים ותוספות, על כוס הקפה שלנו – מה שבתוכה (מיתוס הקפאין, מיתוס הממתיקים המלאכותיים) ומה שלצידה (אפשרות שילוב עוגות ועוגיות בדיאטה). במהלך ההרצאה תציג סוגים שונים של תפריטים מאוזנים ותפריטי קיזוז. אנו שואלים את מאיה מה העצות הכי חשובות שלה לכל מי שמתחיל דיאטה מחר?

מאיה משיבה לפי סדר, " ראשית, אל תספרו לאף אחד. אתן עושות את התהליך בשביל עצמכן. הערות כמו "למה את לא אוכלת?" או "את זה מותר לך זה דיאטטי" או "את לא אוכלת כלום" או "ירדת יותר מדי זה כבר לא יפה"… מיותרות לחלוטין ולא תורמות לתהליך אלא ההיפך. שאנשים יחשבו מה שהם רוצים, ואנחנו נעשה מה שנכון בשבילנו. שנית, בחרו תפריט דיאטה הגיוני. לא בדיאטת כסאח שאתן יודעות שלא תחזיקו מעמד יותר מימים ספורים. דיאטה שמצליחים בה היא כזאת שאפשר לעשות לאורך זמן. כשרצים למרחקים ארוכים – לא רצים מהר בהתחלה כדי לא לבזבז את כל הכוח. שלישית, אל תימנעו מנשנושים ומ" אוכל לנפש". שלבו בתפריט גם פינוקים ומאכלים שיעשו לכם טוב. אבל… קראו על אריזות המוצרים, והשתדלו לבחור בפינוקים היותר בריאים.

כאלו שאין בהם חומרים משמרים, צבעי מאכל, שמנים מתועשים או הרבה סוכרים. גם אם יש בהם "רק" 100 קלוריות בחטיף… עדיף שיהיה בריא. מזון מתועש לא ראוי להכניס לגוף. עצה רביעית, הציבו לעצמכן יעד הגיוני: 2 קילו בחודש זה מעולה! כל ירידה מתקבלת בברכה. אם ירדתן קילו אחד אחרי שבועיים ולא 5 קילו ותתאכזבו מכך, תעזבו את התהליך ולעולם לא תגיעו למשקל היעד. ירידות קטנות שמצטברות לכמות גדולה זו הדרך הכי נכונה! העצה חמישית: השקיעו בעצמכן והכינו מאכלים מפתים וטעימים שמתאימים לדיאטה. "סלט" זו לא מילה שפירושה מלפפון ועגבנייה חתוכים. יש אלפי מתכונים מעניינים עם מגוון ירקות צבעוניים. אם אתן רוצות שיהיה לכן טעים – צריך להשקיע בכך קצת זמן, דמיון ועבודה, וזה שווה את זה! והעצה האחרונה: רשמו וחשבו כל מה שאתן אוכלות. זה נותן תחושת סדר ושליטה, ומקטין בכמות משמעותית את צריכת הקלוריות היומית. גם כף אורז שטועמים בעמידה בזמן הבישול צריך לרשום… כף אורז שווה מבחינת הקלוריות לפרוסת לחם קל, אותה היינו רושמות כמובן אם היינו אוכלות."

לאחרונה הוציאה ד"ר רוזמן לאור את רב המכר "המרזים בשמחה" מציע עשרות תפריטי דיאטה לכל מצב, טיפים ומתכונים, על פי שיטת הגמישות התזונתית . בכל דף בספר ייחודי זה תמצאו תפריט דיאטה למצב שונה, החל מתפריטים עתירי פחמימות, דיאטות ללא ארוחת בוקר למי שלא רעב בבוקר, תפריטים עם נשנושים בשעות הערב, תפריטים לימים של טיול, לאירועים וחופשות, וגם לצמחונות או הימנעות מגלוטן. לכל תפריט דיאטה מצורפים טיפים ומתכונים. המסר העיקרי– כדאי שתזכרו כי הדיאטה היא השקעה עצמית. היא תהליך שאמור להיות כיף, לעשות לנו טוב, ולא עונש או משהו שמחכים שייגמר ויסתיים. רק גישה כזו תורמת להצלחה. כל דיאטה מצליחה, אם היא מתאימה, ואם עושים אותה ברצון ובשמחה. יום ראשון , 18.3.18 בשעה 19:30,מרכז קהילתי 'אחווה', האצ"ל 7(רובע א'), אשדוד.20 ש"ח בלבד במסגרת המיזם 'התושב במרכז הקהילתי'. למידע והזמנות.08-8679687

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*