החווה החקלאית פותחת את שעריה

החווה החקלאית פותחת את שעריה

לאור הביקוש הרב של תושבי העיר, גם השנה התקיים, כמיטב המסורת, יום פעילות חגיגי וחווייתי בחווה לחינוך חקלאי ולימודי סביבה. הפעילות, אשר התקיימה בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה, זכתה להיענות רבה ולהנאה גדולה. אם אתם ממש מתעניינים אתם מוזמנים לבדוק באתר החווה מתי הפעילות הבאה.

"מזג האויר החמים והנעים ביום האירוע היה ממש בהזמנה", מספרת לנו חדוה אליעד, מנהלת החווה לחינוך חקלאי באשדוד, ומתארת את החוויה החגיגית שהמתינה לבאים. "את פני המשתתפים קיבל מיזם חדש וענק – אוהל בדואי ובו פעילות מגוונת ומהנה" היא אומרת ומשבחת את המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה, שסייעו בהקמת האוהל אשר עתיד לשמש את אורחי החווה בפעילויות חווייתיות – הן לתלמידי בתי הספר והן עבור הקהילה הרחבה.

החווה לחינוך חקלאי הפועלת במסגרת מינהל החינוך, מנצלת את כל ימי החופשה השנתיים על מנת לקרב את הקהילה אל ערכי הטבע ואיכות הסביבה. גם בחופשת חנוכה ערכה החווה פעילות והפעם, עם חניכת האוהל הענק, יכלה הקהילה וציבור המשתתפים לחוות פעילוות מגוונות, בתוך האוהל ומחוצה לו. "בתוך האוהל יצרו האורחים, באמצעות שמנים ארומטיים, נר הדוחה יתושים. בתהליך טכני שלמדו הם יצקו פרפין מותך לתוך קרטוני חלב שעיטרו בסמלי החג" אומרת גב' אלעד ומספרת כיצד למדו המשתתפים על השמנים האתריים שקיימים בצמחים והכינו מהם מפיץ ריח לבית, "זאת לאחר שמדדו כמויות מדויקות של הנוזלים באמצעות מזרקים והרגישו כמו רוקחים במעבדה".

בפעילות אחרת יכלו האורחים לשחק במשחקי סולמות ונחשים שעיטרו ויצרו בשימוש חוזר, למדו על בעיית הפסולת והצורך במיחזור, כיירו בחומר חרסיתי ויצרו כד קטן המסמל את נס פך השמן, שזרו פרחים מיובשים ומי שרצה יכול היה גם להכיר וללטף את בעלי החיים. ואם לא די בכך אז לסיום התכנסו כולם באוהל הקיימות וצפו בהצגה "פרידה והפחים המדברים" שבאמצעותה למדו על הצורך בהפרדת פסולת.

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה, מציינת כי "שיתופי הפעולה של החווה עם האיגוד הינם ארוכי שנים. החווה היא אי ירוק באיזור התעשייה של העיר ואין ספק כי החזון של מנהלת החווה, יחד עם עשייה בלתי נלאית למען הקהילה, מרשימה ומרתקת". עוד הוסיפה ד"ר רוזן: "החווה והאיגוד ימשיכו במשותף בפעילויות למען ילדי אשדוד ותלמידי אשדוד".

אורלי ששון, מורה מבית ספר רתמים, שהגיעה לפעילות יחד עם ביתה הרעיפה מילים חמות על הפעילות: "תודה לכם על פעילויות מגוונות, מעשירות וכייפיות, על אווירה נעימה ואירוח מושלם".

אליעד, מנהלת החווה, מציינת כי אנשי החווה שמחים לארח את התושבים ולהנחיל מסרים וערכים של שמירה על הטבע ועל הסביבה באמצעות פעילויות המשלבות חוויה ויצירה. היא גם מפרגנת לתושבים על השתתפותם בפעילות החווה ומציינת כי "תושבים רבים מתעניינים מתי תהיינה פעילויות נוספות לקהילה". אז אם אתם בקטע ומעוניינים להשתתף בפעילויות ערכיות וחווייתיות, תוכלו להתעדכן באתר האינטרנט או בדף הפייסבוק של החווה (חווה אשדוד).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*