הורות זה (לא) צחוק

הורות זה (לא) צחוק

בחופשת הקיץ, ההורים נאלצים להקדיש יותר זמן לילדיהם ואף לשנות את סדר היום בבית. לשם כך, המרכז להורות משמעותית אירח הרצאה שתעזור להורים להתמודד עם הקשיים בתקופה זו.

המרכז להורות משמעותית הוקם במסגרת הרשות העירונית 'מהות', על מנת לסייע להורים בתפקידם – גידול ילדים. המרכז עוסק בהעברת סדנאות, ייעוץ אישי להורים ולמשפחה ומעביר ימי עיון והרצאות.

ביום שלישי האחרון, התקיימה הרצאה במרכז בכיכובם של שלי מרציאנו – מדריכת הורים ושגיא לוי – שחקן וחקיין.  ההרצאה הייתה מלווה בתוכן מהותי וחשוב בתהליך של גידול ילדים והועברה לקהל בהומור רב ובהצלחה.

ההרצאה הרגישה לנו כמו מופע סטנדאפ, היא הועברה בשפה פשוטה ועממית ובשיתוף הקהל. אסתר הירשלר, מנחת הורים העובדת במרכז אומרת כי: "ההרצאה הייתה קלילה ונחמדה, דיברו שם בשפה שמתאימה לכולם, הכניסו הומור שזה מוסיף עניין".  בין היתר, נעשה שימוש במילים מוכרות כראשי תיבות לטובת המחשת נקודות חשובות כמפתח להורות נכונה. לדוגמה: השימוש במילה קש"ר – קרבה, שייכות ורגש.

בהרצאה דובר על כך שההורים כיום לא מקיימים קשר מספק עם ילדיהם ועסוקים במטלות ובטלפונים החכמים. עקב כך, הילדים מחפשים תשומת לב במקומות שליליים. וכן, התנהגות קשה של ילד יכולה לבוא בשל חוסר אמפתיה מצד ההורים, דוגמה שלילית, השוואה של הילד לאחד מהאחים או חוסר העצמה.

כחלק מהאווירה ההומוריסטית של ההרצאה בוצעו מספר חיקויים לדמויות מוכרות ואהובות, כגון: מיכל דליות הידועה בכינוייה: "סופר נני", פרופסור עמוס רולידר ועוד… החיקויים באו לחזק את הנאמר.

הקהל יצא עם תובנות רבות לחיים. למשל, סיגל בר, רכזת לימודים והגיל הרך במרכז מספרת כי היא למדה לקחת הכל בהומור ולא להשתמש בציניות עם הילדים.

גם אם אתם לא הורים, אנו ממליצים בחום על ההרצאה המעניינת הזאת, בטוחים שתהנו!

 

מאת: אביתר וסהר – ״מדווחים מהשטח״

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*