ההבדלים בין מוסכי הסדר למוסכים רגילים

ההבדלים בין מוסכי הסדר למוסכים רגילים

הרוב המכריע של אזרחי ישראל הם בעלי רכבים ונמצאים על הכביש בנהיגה שעות רבות בכל יום. למרבה הצער, אחד הדברים שכמעט כל אדם הנוהג שעות רבות על הכביש עלול לחוות, הוא תאונת דרכים בעוצמה כזאת או אחרת. תאונה כזאת עוצרת את החיים ודורשת מאמצים ותשומת לב רבה להתמודד עם ההשלכות של התאונה. ואולם הרוב הכריע של תאונות דרכים מסתיים בנזק לרכב בלבד. מרגע שהתברר שמעבר לנזק לרכב אין נזקים משמעותיים אחרים בגף או בנפש חלילה, מופנית תשומת הלב לטיפול ברכב. מהם הדברים שחשוב לעשות, על מנת שהטיפול ברכב יטופל על ידי חברת הביטוח? היכן הכי טוב לטפל ברכב, האם במוסך הסדר או במוסך פרטי אחר? מהו התהליך מרגע התאונה ועד לסיום הטיפול ברכב והחזרת המצב שלו לקדמותו? בשורות הבאות נעסוק במוסכי הסדר וביתרונות שלהם על פני מוסכים אחרים.

מה חשוב לעשות בשלבים הראשונים אחרי התאונה

הדבר הראשון שיש לעשות, לאחר שהתברר שאין נזקים אחרים למעט נזקים לרכוש, ובעיקר לרכב, היא להחליף פרטים עם הנהג הנוסף שהיה מעורב בתאונה. החלפת הפרטים נועדה להעניק לחברות הביטוח של שני הנהגים את היכולת להתחשבן ביניהן, בכפוף לאשמתו או העדר האשמה של הנהג המבוטח אצלן בתאונה. ההתחשבנות האת היא חשובה, שכן יש משמעות לאשמה של נהג מסוים בתאונה בכל האמור לסכומים שחברת הביטוח שלו תעביר לחברה האחרת, בתום תהליך הערכת העלויות של התיקון של הרכב. בנוסף, מעורבותו של נהג בתאונה, בין אם היה אשם בה ובין אם לאו, משפיעה בדרך כלל על גובה הפרמיות שהנהג הזה ישלם בעתיד עבור הביטוח שלו. לאחר שהוחלפו הפרטים, הדבר הבא שיש לעשות הוא לפנות למוסך, שיעריך את העלויות הצפויות עבור תיקון הרכב. וכאן נכנס לתמונה הנושא של מוסך הסדר, החשיבות שלו והאפשרות של בעל הרכב לבחור האם לתקן את הרכב שלו במוסך הסדר או לא.

האם לטפל ברכב במוסך הסדר

מוסכי הסדר הם מוסכים שיש להם הסדר תיקונים עם חברת הביטוח המבטחת את הרכב. לכל חברת ביטוח יש רשימת מוסכים כאלה, שהן מפנות אליהם את המבוטחים לאחר תאונה או במקרה שבו הרכב שלהם נזקק לטיפול שאיננו שגרתי בגלל תקלה משמעותית. היתרון הגדול של מוסכי ההסדר, טמון בעובדה שכל תיקון שהם מבצעים ימומן על ידי חברת הביטוח. זאת, למעט תשלום ההשתתפות העצמית שעל בעל הרכב לשלם בכל מקרה. עם זאת, יש פוליסות ביטוח הכוללות גם סעיף של ביטול השתתפות עצמית המטפל גם בעניין הזה. ההערכה שנותנים הנציגים של מוסך ההסדר מקובלת לרוב על חרבת הביטוח וכל ההתחשבנות מתבצעת באופן ישיר בין חברת הביטוח למוסך ההסדר. עם זאת, חשוב להבין שעצם התיקון ברכב והפעלת הביטוח, מייקר את העלויות העתידיות שלו. מכאן שחיסכון מצד אחד, יגרום קרוב לוודאי להגדלת ההוצאה מצד שני. מנגד, תיקון שלא באמצעות מוסך הסדר עלול לגרום לבירוקרטיה מתישה ולעיתים קורה גם שחברת הביטוח מחליטה שלא להשתתף בעלויות התיקון, מכל סיבה שהיא. ואולם אם העלויות של התיקון נמוכות מההשתתפות העצמית הצפויה, יש לשקול מחדש את הצורך להפעיל את הביטוח.

באופן עקרוני, ההמלצה החד משמעית היא לטפל ברכב, בעיקר אחרי תאונה, אך ורק באמצעות מוסכי הסדר. הדבר חוסך בירוקרטיה מתישה ומזרז אגב כך את הטיפול בכרב. בנוסף, לתיקון יש, כמו שאומרים בסלנג, "אבא ואימא". כך יכול בעל הרכב להיות בטוח שיש מי שעומד מאחוריו מצד אחד, ושהתיקון ברכב התבצע בצורה הטובה ביותר והאמינה ביותר.

צילום: Shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*