הביתה-הסיפור שלי

הביתה-הסיפור שלי

מופע מרגש בשידור חי מבמת אולם המופעים של מרכז קהילתי "דיונה" על מבצע העלייה של יהודי אתיופיה מזווית אישית של קצין מיחידת החילוץ של חיל האוויר.

במהלך שנות השמונים והתשעים התרחש אחד המסעות המופלאים ביותר של שיבת אנשים לארץ מולדתם. עשרות אלפי עולים הגיעו בדרכים לא דרכים בכמה מבצעים ופעולות חשאיות שכמה מהם רק נחשפו רק לאחרונה וכמה מהם יישארו כנראה עלומים לעד. רבות סופר ודובר על המסע הארוך, המתיש והמסוכן שעשו העולים מאתיופיה אבל לא הרבה סופר על הזווית המיוחדת של החיילים והקצינים הרבים מיחידות צה"ל וחיל האוויר שהיו מעורבים במבצעים.

השחקן שרון צור, מפקד פלוגת הלוחמים של 669 בתקופה המדוברת, מנצל את ניסיון המשחק העשיר שלו בשילוב סיפורו האישי והחווייתי מהטסת העולים ארצה עם סיפורים נוספים מאותה תקופה שהציתו את הדמיון והיו גם השראה לכמה וכמה סרטים הוליוודיים. שרון בימאי, יוצר כבר 30 שנה. היה מנחה בערוץ הילדים, שיחק בהצגות שונות בתאטרון אורנה פורת, תאטרון הקיבוץ תאטרון הנפש ועוד.

בשנים האחרונות אף שיחק בהצגות למבוגרים בתאטרון באר שבע ותיאטרון חיפה. במפגש מרתק על היסטוריה ושורשים יתאר שרון במונולוג מרתק ומותח את ההכנות למבצע, תחת מעטה סודיות מוחלט, על ההתרגשות הגדולה מצד העולים שסיפרו להם במחנות הפליטים בסודן שממתינים "מלאכים" עם "מרבד קסמים" שיטיס אותם ל"ירושלם". שיא הסיפור- במפגש בין המחלץ למחולצים על כבש מטוס ההרקולס ובטיסה הבלתי נשכחת ביחד עם "האחים החדשים" ארצה. המפגש משלב תמונות וקטעי סרטים תיעודיים ועלילתיים הממחישים את המתח, החששות וההתרגשות הגדולה שאפפה את כל המבצע ומשתתפיו.

יום שני, 21 בדצמבר 2020, בשעה 19:00, השידור זמין לצפייה בדפי הפייסבוק של החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, מרכז קהילתי דיונה ומונארט מרכז תרבות.

צילום: אילן בשור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*