האם כדאי לכתוב אפיון לאפליקציה

האם כדאי לכתוב אפיון לאפליקציה

רובנו אוהבים לראות תוצאות יותר מכפי שאנחנו מצליחים ליהנות מהדרך, מוצאים את עצמנו חסרי סבלנות ומנסים לקצר תהליכים חשובים, כדי לקבל פידבק מיוחל. זה נכון בשלל תחומים בחיים, ובמקרים רבים לא פסוח גם על תהליכים מקצועיים. אם אי פעם עברה בראשכם השאלה – האם כדאי בכלל לכתוב אפיון לאפליקציה? כנראה זה קורה גם לכם.

התשובה לשאלה – האם כדאי לכתוב אפיון לאפליקציה – היא מאוד ברורה ונחלקת לשלושה חלקים: כן, בהחלט, ואין שום אפשרות שלא תעשו זאת. תארו לעצמכם שהייתם יוצאים לטרק של שלושה שבועות בדרום אמריקה: הייתם עושים זאת בלי מפה? בלי הכנות מראש? בלי ללמוד קצת על השטח? או אם הייתם מבקשים לבנות בית – הייתם פשוט מתחילים לבנות, לבנה אחרי לבנה ובסוף מסתכלים מהצד ורואים מה יצא?

למה בכלל צריך אפיון אפליקציה

כתיבת האפיון לאפליקציה הוא כמו שלב התכנון של הטיול שלכם או של הבית שאתם בונים. על מנת להגיע לתוצאה סופית שתשרת את הרעיון, שתתאים למשתמשים, שתהיה נוחה לשימוש ושתצליח לבצע את מה שהיא מבטיחה- אתם חייבים תכנון מראש. אם אינכם יודעים מה הצעד הבא שלכם, אתם צפויים לעבודה מסורבלת, מבלבלת, מתישה וממושכת, שלא תביא את התוצאות הרצויות ותגזול מכם את כל המשאבים שלכם – הכספיים, המנטליים והמקצועיים.

תכנון מראש מבטיח עבודה יעילה יותר, זיהוי בעיות בטרם הן קורות ותכנון מחודש על מנת להימנע מהן, חישוב עלויות מדויק יותר ויכולת לראות מצד אחד את כל הפרטים הקטנים שקשה להבין בשלב הרעיון, ומצד שני את התמונה המלאה, רגע לפני מימוש.

מה כולל אפיון לאפליקציה

אפיון אפליקציה הוא בעצם מסמך כתוב שמכיל בתוכו פירוט של כל מה שכרוך בפיתוח האפליקציה, בייצורה ובשימוש בה. החל מהגדרת המשתמש שלו האפליקציה מיועדת, דרך האופן בו הוא יחווה את האפליקציה מבחינה ויזואלית וטכנית, ועד לפירוט התהליכים הראשיים ביותר והמשניים ביותר שיבטיחו תפקוד מושלם של האפליקציה מול משתמשיה.

קחו לדוגמא את המסך הראשי של האפליקציה – צריך להגדיר אותו, להבין מה הוא כולל, אילו אפשרויות הוא מציע למשתמש ואיך הוא ייראה. כל פעולה שיבחר המשתמש תפתח מסך נוסף וגם לגביו תצטרכו לקחת את אותן ההחלטות. חלק מהן תרצו בוודאי להתאים להעדפות של המשתמשים שלכם אבל כדי לעשות זאת עליכם להבין מי הם, מה הגילאים שלהם והצרכים שלהם ועל מה מתוכם עונה האפליקציה שלכם.

כתיבת אפיון לאפליקציה תכלול בסופו של דבר פירוט של כל המרכיבים של האפליקציה, שרטוטים מתאימים, תרשימים ואיורים שיגדירו את אופן השימוש באפליקציה. בהתאם לכך, יכלול האפיון גם פירוט של כל התהליכים הטכניים הדרושים לשם יצירת המרכיבים הללו. רק אחרי שמסמך האפיון יושלם, תוכלו לגשת עמו לצוות פיתוח אפליקציות שיוכל להבין בבירור מתוכו מה הן הדרישות, לתת לכם הצעת מחיר מתאימה ולצאת לדרך. ללא שלב האפיון, כל מפתח, מקצועי ככל שיהיה, לא ימצא את ידיו ורגליו וייכשל בהבאת הרעיון שלכם לכדי מימוש.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*