האם יונים באמת מהוות מפגע תברואתי?

האם יונים באמת מהוות מפגע תברואתי?

המראה שלהן בהחלט לא מעורר בנו כל תחושת חשש, ולכך ניתן אף להוסיף את העובדה שהן הסממן המובהק והידוע ביותר לשלום ושלווה. אך למרבה הצער, הימצאותן של יונים בקרבת אזור המגורים או המשרד, היא איננה דבר מה מומלץ, ואף עלולה להוביל לסוגיות תברואתיות חמורות ומסכנות חיים.

העיר הגדולה – סביבת מחייה מצוינת עבור היונה

גיליתם לפתע כי יונה הטילה את ביציה בקן שבנתה ממש על אדן החלון? אין זה מקרי שהיא מצאה אתכם למקום מגורים נוח למחייה.

היונים אשר מאפיינות את הערים הגדולות נקראות יונות סלע. המאפיין המרכזי שלהן לעומת זנים רבים אחרים (כחמש מאות במספר), הוא שאין מדובר בציפור נודדת. יונת הסלע מוצאת את אזור מחייתה לנוח והיא נותרת בכל כל ימי חייה.

מבנים כמו גם בתים פרטיים, הם מקום מצוין עבור היונה אשר מחפשת אתרים לקנן בהם, להטיל ביצים ולתפוס מחסה בימי הקיץ הלוהטים או החורף הגשומים. אזורי מחייתה מתאפיינים בתבליטים על פני מבנים, גגות ופתחי אוורור.

לשלשת היונים

יש שרואים בזה כסימן למזל טוב, אך לשלשת היונים אשר מצויה בכמויות גדולות על מעקות וחלונות מבנים, היא פתח לצרות. לצד העובדה שהיא יכולה לכלות ברזל ולהוביל לתהליכי חמצון, לשלשת היונים כוללת בתוכה טפילים שונים שאת דרכם אל ביתנו יכולים לעשות בתוך זמן קצר. הוסיפו לכך את הצחנה ותחושת האסתטיקה הירודה, והרי לכם מתכון למפגע תברואתי.

כיני יונים

סיבה חשובה מדוע כדאי להזעיק הרחקת יונים מקצועית, היא כיני היונים. מדובר בכינים המצויות בנוצותיהן של היונים ואשר נהנות מסביבת מחייה נוחה ונעימה בתקופת הקינון. עם זאת, כאשר הגוזלים בוקעים, גדלים ועוזבים את הקן כמו גם היונה הבוגרת, הרי שהכינים מחפשות אחר יעדן הבא. לא מן הנמנע שאלו יושבי הבית שיפגשו באותן כינים אשר יעקצו ויותירו אזורים כאובים ומגרדים. אמנם כינים אלו אינן חפצות בבני אדם, אך גם פרק הזמן שבו הן לומדות להכירנו, הוא איננו נעים כלל.

קרציות ופרעושים

אם כל האמור לעיל לא הספיק כדי להבהיר את חומרת הבעיה, הרי שכדאי לדעת כי יונים מביאות עמן לא רק כינים, כי אם צי של פרעושים וקרציות. מדובר בחרקים אותם קשה להרחיק, ולא פעם תזדקקו הן לשירות של הרחקת יונים והן לשירות הדברה מקצועית; זאת במידה ולא פתרתם את הבעיה הראשונה בזמן.

אלרגיות

אלרגיות הן אינן משחק, והן עלולות להתפתח לדרגות חומרה מסכנות חיים. לעתים, עלול להתברר כי הימצאותן העקבית של יונים עלולה להוביל לתגובות אלרגיות חמורות וביניהן: גירויים, גרד ואף נפיחות. במקרים קיצוניים, ייתכנו בעיות נשימה.

הרחקת יונים היא איננה רק מותרות, כי אם הכרח שנועד לשמר סביבה נקייה ונטולת סיכונים תברואתיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*