בעל עסק? המוצרים הפיננסיים שחשוב להכיר

בעל עסק? המוצרים הפיננסיים שחשוב להכיר

בשיתוף כלל ביטוח

בעל עסק אשר מעסיק עובדים ומנהל את העסק מבחינה פיננסית באופן שוטף צריך להיות בקיא בנושאים ובתחומים שונים על מנת לעמוד במחויבויותיו השונות כלפי עובדיו וכלפי גורמים שונים הקשורים לעסק. ספציפית, קיימים כמה מוצרים פיננסיים בסיסיים וחשובים ביותר שחשוב לכל בעל עסק להכיר, כאשר בחלק מן המקרים מדובר בחובה של ממש המופיעה בחוק וחלה על בעלי עסקים באשר הם. להלן מספר מוצרים פיננסיים בסיסיים שונים שחשוב שכל בעל עסק יכיר:

קרן פנסיה או קופת גמל לעצמאי – החל מהשנה האחרונה מחויב כל בעל עסק בישראל להפריש מדי שנה כסף לחיסכון פנסיוני, מה שלא היה קיים במשק עד לאחרונה ובטח שלא נאכף. החל מהשנה האכיפה בנושא זה צפויה להתחיל להיות אדוקה יותר ועל כל בעל עסק לקחת זאת בחשבון. במידה ובעל העסק גם משלם לעצמו משכורת, הוא יכול להפקיד לעצמו לקרן פנסיה כמו כל עובד שכיר אחר. במידה ולא, ניתן להפריש את כספי החיסכון הפנסיוני לקופת גמל לעצמאיים – פתרון שלרוב מועדף על עצמאיים קטנים למשל, אשר זרם ההכנסות שלהם אינו אחיד לאורך השנה, ולכן הפרשה חודשית לקרן פנסיה אינה אפיק חיסכון נוח מבחינתם

קרן השתלמות לעצמאיים – קרנות השתלמות מהוות כיום את אחד מסוגי החסכונות האטרקטיביים ביותר במשק. מדובר לרוב בקרן בה הכסף המופרש נסגר לתקופה של שש שנים, לאורכן נהנה בעל הקרן מריבית אטרקטיבית ויציבה יחסית. קרנות השתלמות לעצמאיים פטורות ממס הכנסה במהלך שנת ההפרשה, כמו גם ממס רווחי הון. פטור כפול זה הופך אותן לאחד מסוגי החסכונות שכדאי ביותר להכיר, בין אם אתה בעל עסק או שכיר. בנוסף, גם העובדה כי מדובר בחיסכון אשר אינו לטווח ארוך במיוחד (דוגמת קרן פנסיה) אך מזכה בפטור ממס, הופכת סוג חיסכון זה לאטרקטיבי ביותר. קיימים מסלולים שונים ומגוונים של קרנות השתלמות ומומלץ לברר בצורה מפורטת יותר מול חברת הביטוח או הגוף המבטח על מנת למצוא את המסלול המתאים והמשתלם ביותר עבורכם.

ביטוח עסקים – קשה להפריז בחשיבותו של ביטוח עסקים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעסק אשר מעסיק עובדים. ביטוח לעסקים יכול לכלול כיסויים שונים ותנאים שונים בהתאם לאופי פעילותו של העסק, אך באופן כללי הוא מה שיגן על בעל העסק מפני תביעות פוטנציאליות שונות ומשונות אשר עלולות לרושש את קופתו ולהכניס את בעליו לצרות צרורות. ביטוח לעסקים יכסה את העסק, למשל, מפני תביעות של צד ג' אשר נפצע בשטח העסק, כמו גם מפני תביעות אפשריות של עובדים, לקוחות או מגוון גורמים שונים אחרים. מבחינות רבות, עסק אשר פועל כיום ללא ביטוח עסקים בתוקף מעמיד את בעליו בסכנה ממשית ומידית, לא פחות מכך!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*