בית המשפט קבע: ״ש לדחות את הטענות שאישור פרוייקט REWAY לא בוצע כדין

בית המשפט קבע: ״ש לדחות את הטענות שאישור פרוייקט REWAY לא בוצע כדין

כאילו שלא חסר בלאגן באשדוד בנושא השבת גם בנושא פרוייקט התחבורה היתה עננה שלפני שנתיים, עם תחילת פרוייקט Reway תבעו מעל 200 מתושבי אשדוד תביעה אזרחית את עיריית אשדוד בטענה לשיקולים זרים של ראש העיר ועיריית אשדוד בהחלטה על ביצוע הפרוייקט. כעבור שנתיים בפסק דין מנומק דחה בית המשפט את הבקשה.

בית המשפט קיבל את כל טיעוני העירייה, ובהם כי הפרוייקט נועד לשפר את מערך התחבורה הציבורית באשדוד וכי המבקשים מתמקדים רק בחוסר הנוחות בטווח הקצר תוך התעלמות מהרווחה שיביא הפרוייקט לטווח ארוך.

השופטת קבעה עוד כי יש לדחות את הטענות שאישור הפרוייקט לא בוצע כדין, מאחר והן מהוות ספקולציה בלתי מבוססת תוך הפנייה לדבריה של "חברת מועצה" כלשהי ללא ציון שמה ומבלי שאותה חברה עלומה טרחה להגיש תצהיר מטעמה.

begin_02_s (1)

כמו כן נדחתה הטענה כי הפרוייקט בוצע בניגוד לחוקי התכנון והבניה, ונקבע כי עמדת העירייה נכונה וכי לצורך ביצוע הפרוייקט לא היתה צורך בשינוי תכנית או בהוצאת היתר בניה. בית המשפט אף ציין כי העירייה עמדה בחובתה להציג את הפרוייקט לציבור לפני מימושו.

בית המשפט העיר למבקשים כי לא היה כל מקום להעלות טענות בענין מעורבות ג'קי בן זקן בפרוייקט, מאחר והטענות נטענו ללא בסיס עובדתי מינימלי ואינן מבוססות על דבר מלבד "תחושות".

לבסוף צוין כי הבקשה לאישור התובענה היצוגית הוגשה על בסיס רעוע של קטעי עיתונות והשערות תוך נסיון מתמיד לבצע מקצה שיפורים, וכי המבקשים ניסחו את הבקשה באופן פוגעני שאין לו מקום בבית המשפט, וכי ממילא מדובר בבקשה שלא מקיימת את התנאים הקבועים בחוק לאישור תובענה יצוגית.

נוכח התנהלותם הקלוקלת של המבקשים, החליט בית המשפט לחייב אותם בהוצאות משפט חריגות בסך 30,000 ₪ לעירייה ו- 30,000 ₪ למשרד התחבורה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*