בית המשפט קבע – הגבר מעלים הכנסות וישלם מזונות לגרושתו

בית המשפט קבע – הגבר מעלים הכנסות וישלם מזונות לגרושתו

לאחר מאבק משפטי ארוך אותו ניהלה עו"ד טלי ורד-קינן קבע בית המשפט לענייני משפחה באשדוד, כי גבר שהתחמק מתשלומי מזונות לגרושתו, לאחר שטען כי אין לו מקור הכנסה, ייאלץ לשלם לאחר שבית המשפט העביר עליו בקורת חריפה וטען כי הוא, "התרשם שהאב מסתיר הכנסות שעמדו לרשותו במהלך כל החיים המשותפים".

דיון מעניין במיוחד התקיים בשבוע שעבר בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד. בני זוג תושבי האזור שהתגרשו לפני כחמש שנים, ניהלו ביניהם מאבק לגבי תשלום המזונות לשני ילדיהם.

אבי הילדים טען כי היות וגרושתו משתכרת יותר ממנו, אין הוא צריך לשלם לה מזונות בעבור  גידול ילדיהם המשותפים. מנגד טענה האישה – שיוצגה על ידי עורכת הדין טלי ורד-קינן מומחית לדיני משפחה מאשדוד – כי אמנם הכנסתו של האיש נמוכה משלה, אך יש לו מקורות הכנסה נוספים שבעטיים הוא מחויב לשלם לה את דמי המזונות.

באוגוסט 2018 קבע בית המשפט לענייני משפחה  באשדוד, כי הוא סבור שהגבר מחויב להעביר לגרושתו דמי מזונות. על אותה החלטה הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי, שהחזיר את הדיון לערכאה הקודמת, וביקש להבין את הסיבה שבעטיה הגבר אכן אמור לשלם. בפסק דין חריף במיוחד , תוקפת שופטת בית המשפט לענייני משפחה רותם קודלר- עיאש את האב .

"אכן הלשון בה בחרתי הייתה מרומזת וזהירה מדי", ציינה בהחלטתה. "אני מוצאת להבהיר כי לא האמנתי לאב שעה שניסה להכמין, להסתיר להקטין את מידת הסיוע לה הוא זוכה…לבית המשפט יסוד סביר להאמין כי לרשות האב באופן קבוע ושוטף מקורות הכנסה כספיים נוספים, גם אם עניין זה לא הוכח.

בשים לב לכך שלא מיד בעל דין מצליח להוכיח טענתו, במיוחד אם התחבולות שבהן נוקט הצד השני הן סדורות ומאורגנות ועל כן תמהתי על הפסקת הסיוע הנ"ל, דווקא בסמוך להגשת הסיכומים ובטרם מתן פסק הדין".

לאחר אותה בקורת ציינה השופטת את החלטתה, "בהתחשב בפרמטרים הרלוונטיים (יכולת כלכלית על כל היבטיה, צרכי הקטינים וחלוקות זמני שהות לא רק במובן הטכני), בנסיבותיו בפרטניות של תיק זה, וכן תחושת השופט היושב בדין שמניעה אותו לעשיית צדק ולא רק לעריכת תחשיבים, הגעתי למסקנה שהביאה לחיוב הנתבע במזונות הקטינים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*