ביטוח רכב לנהגים צעירים

ביטוח רכב לנהגים צעירים

ביטוח רכב אינו רק חובה על פי חוק במדינת ישראל, מדובר גם באחד הביטוחים המתבקשים וההכרחיים ביותר בעולם הביטוח – מרביתנו המחזיקים ברישיונות נהיגה נמצאים על הכביש, אם לא מדי יום אז מדי שבוע, ובכל נסיעה אנו עלולים להיקלע לתאונה אשר עשויה לסכן את בריאותנו, כמו גם את שלמות הרכב שלנו. תאונות אינן קורות אך ורק מהיעדר תשומת לב וכו' – אנו עלולים בקלות להיקלע לתאונה אשר לנו לא היה כל חלק בגרימתה, והיא במאה אחוזים אשמתם של נהגים אחרים. גם במקרים אלו, פעמים רבות אנו עלולים לספוג נזק כספי לא קטן, והרבה כאב ראש, שעות של בילוי במוסך או בחיפוש אחר רכב חדש וכו'. לכן, ביטוח רכב הוא ביטוח חשוב, הכרחי ובסיסי ביותר. כך הדבר גם בנוגע לנהגים צעירים אשר ניסיון הנהיגה שלהם מועט מפאת גילם. מי מוגדר כנהג צעיר ומה מייחד את פוליסות הביטוח המיועדות לנהגים אלו?

הגדרה בלתי רשמית המשתנה בין חברות הביטוח – נהג צעיר מול נהג חדש

חשוב להבחין בין שתי הגדרות דומות ומבלבלות, הרלבנטיות גם לפוליסת ביטוח הרכב כמובן – הראשונה היא נהג חדש. זוהי הגדרה רשמית וקבועה מטעם המדינה, הקובעת כי נהג חדש הוא נהג אשר עדיין לא חלפו שנתיים מיום הוצאת רישיון הנהיגה שלו.

נהג צעיר, לעומת זאת, היא הגדרה אחרת, אשר אינה מוגדרת וקבועה בחוק. מדובר בהגדרה של חברות הביטוח, אשר עלולה מעט להשתנות מחברה לחברה. במרבית המקרים, מגדירות חברות הביטוח נהגים צעירים ככאלו אשר עדיין אינם בני 24. חברות רבות מבצעות הבחנה גם בין נהגים צעירים מתחת לגיל 21 לבין כאלו שגילם הוא בין 21 ל 24.

חשוב להבין כי חברות ביטוח שונות מבצעות את החישובים בדרכים מעט שונות (למשל – חברות מסוימות מתחשבות אך ורק בשנת הלידה, אחרות מתחשבות בתאריך המדויק וכו'), כך שאלו הם פרטים שחייבים לברר בקפידה עם סוכן הביטוח בטרם רכישת הפוליסה.

פוליסת ביטוח יקרה יותר עבור נהגים צעירים

המאפיין העיקרי של פוליסת ביטוח המוגדרת עבור נהג צעיר, לעומת ביטוח רכב לנהגים אשר אינם צעירים, הוא כי עבור נהגים צעירים ביטוח הרכב צפוי להיות יקר יותר. הסיבות לכך ברורות – חברות הביטוח מניחות כי נהגים בגילאים צעירים הם פחות מנוסים על הכביש, ולכן הסיכוי כי ייקלעו לתאונה הוא גבוה יותר. בנוסף, נהוג לייחס לצעירים וצעירות יותר פזיזות וקלות דעת ופחות שיקול דעת בוגר ומאופק מאשר למבוגרים מהם. תכונות אלו עשויות גם הן להעלות את הסיכויים כי אותם נהגים ייקלעו לתאונות.

תחום הביטוח מושתת כולו כמובן על חישובים סטטיסטיים – ניסיונות להעריך את רמות הסיכוי להתרחשותם של אירועים מסוימים (במקרה של ביטוח רכב – הסיכוי לתאונה, הסיכויים לנזק ברמה מסוימת לרכב וכו'). לכן, מובן כי כאשר ההערכה היא כי אותו נהג הוא פחות מנוסה ועשוי להיות פזיז יותר, ולהחזיק בנטייה חזקה יותר לנהיגה בלתי זהירה או אפילו פרועה – גם מחירה של פוליסת הביטוח יעלה בהתאם…

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

  1. Pingback: קריירה נוחה | על קו הזינוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*