בואו נדבר על אופניים חשמליים

בואו נדבר על אופניים חשמליים

כמו כל דבר במדינת ישראל ההתייחסות לסכנות באה אחרי שקורה אסון למישהו מוכר, שיודע להביא את זה לתקשורת הארצית בפריים טיים. המקרה המצער של של ארי נשר, בנו של הבמאי המפורסם אבי נשר הביא את נושא האופניים החשמליים לכותרות הראשיות מפאת העובדה שגם הפוגע, שחקן מ.ס אשדוד יצחק אספה וגם הנפגע, ארי נשר ז״ל בן ה-17 (בנו של אבי נשר) הם דמויות מוכרות, נושא ה״פגע וברח״ היה רק הפיקנטריה.

הסיפור האמיתי של האופניים החשמליים הוא שמספר הנפגעים הוכפל מהשנה הקודמת והשנה לא נגמרה. עליה של יותר מ-100% בשנה.

מה שיותר עצוב ומסוכן הוא שבשנה הבאה איש לא מתחייב על מספרים נמוכים יותר, ההיפך הוא הנכון.

מי מאיתנו לא נתקל כמעט על בסיס יומי בכמgט ונדרס, על המדרכה, על הכביש בפארקים, ההורים שנכנעים ל״חפירות״ של ילדיהם לא יודעים שברגע שאמרו כן לאופניים חשמליים הם מפעילים רולטה רוסית על חיי ילדיהם במקרה הרע או על איכות חייהם של ילדיהם ושלהם עצמם.

697 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2017 לאחר שהיו מעורבים בתאונת דרכים במעורבות אופניים חשמליים – שני מאושפזים בכל יום בממוצע, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר. להזכירכם, אלה נתונים של 2017 ונכון להיום המספר כפול לשנת 2018.

אפשר להמשיך להאשים את המדינה, את משרד החינוך, את שרד התחבורה, את ראש העיר אבל כמו תמיד, המשפט שכי נח לנו לא לשמוע… הכל מתחיל מהבית. מההורים.

4 מנתחים בבית החולים ״איכילוב״ בת״א יזמו קמפיין פרסומי להעלאת המודעות לסכנה, הם אלה שרואים מקרוב את הצד האלים של התופעה, בניתוחים ובפציעות הקשות והמורכבות.

מתחילת השנה נהרגו 16 רוכבים על אופניים חשמליים

ההורים הם המחסום הראשון, בין אופניים רגילות לבין אופניים חשמליים ההבדל תהומי. אל תתפשרו. שידוושו לא רק שלא יקרה להם שום דבר זה יפצה על שעות הבטלה מול המחשב. ביום שהילדים שלכם יפגעו חלילה גם אתם תיפגעו איתם, איכות חייכם תיפגע באותה מידה שלא לדבר חלילה וחס על אובדן חיים שם המשפחה מתפרקת.

שלומי מלכה – אחד מ-16 הורים שאיבדו השנה את ילדיהם

"הבן שלי רכב עם האופניים ועלה עליו רכב שמחץ אותו", מספר שלומי מלכה, שבנו בן ה-15 אוריאל נהרג בתאונת אופניים חשמליים. "באמצע מעבר החצייה שבו קרתה התאונה – החיים נגמרו לי. רצתי לאמבולנס ולא רצו שאני אראה אותו במצב הזה, לא נפרדתי ממנו". אוריאל נהרג שבועיים לפני שאמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-16.

"בגלל חוק טיפשי, הפסדתי את הילד שלי", מספר האב בכאב. "הוא פחד שלא יקבל דוח כשנסע על המדרכה, אז הוא ירד לנסוע על הכביש. במקום לחגוג לו יום הולדת, ערכנו לו לווייה. זה כואב כל כך".

לצפייה בכתבה בערוץ 2

מי ירים את הכפפה באשדוד?

מדברים איתנו על קאנטרי ובריכות, מדברים על חינוך, על דיור ועל תכנית תחבורה ירוקה, לאחרונה יצאה העירייה בקמפיין ״אכיפה״ לאופניים החשמליים, קמפיין זה נחמד אבל בכל תיכון חונים מאות זוגות אופניים עם אחוז מינימלי של קסדות, האכיפה שואפת ל-0. קשה להפיל את התופעה על העירייה אך מי שרוצה להיות פקטור משמעותי לאיכות ובטיחות תושבי העיר שלו חייב לקחת את הנושא בעדיפות עליונה.

התשתית שהניחה אשדוד מבחינת מסלולי האופניים יכולה בהחלט להוות פיילוט ארצי, כל מה שצריך הוא לאכוף בצורה משמעותית ולהיצמד לחוק. המספרים יצנחו באופן דראסטי ויעודד ערים אחרות לעשות מעשה דומה.

זו הזדמנות מצויינת לשלל המועמדים להוסיף לקמפיין התחייבות לטיפול עומק בנושא האופניים החשמליים ולא פחות חשוב… ליישם מיד בתחילת נובמר!

00

פרסום ממומן:

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*