אשדוד מצטרפת לחזון "עיר ללא דוחות חניה"

אשדוד מצטרפת לחזון "עיר ללא דוחות חניה"

עיריית אשדוד תפרוס טכנולוגיה חדשנית שמעניקה למי ששכח הזדמנות שנייה לשלם על חניה בכחול לבן. אשדוד תהיה אחת משתי הערים הראשונות בישראל שבחרו לפרוס את הטכנולוגיה של הסטארטאפ הישראלי Wisesight. פיילוט מוצלח שערכה עיריית אשדוד יורחב בחודשיים הקרובים למתחמים ואזורים נוספים ברחבי העיר. נהגים שישכחו להפעיל חניה ויחנו באזורים שבהם תיפרס הטכנולוגיה, יקבלו מפנגו מסרון: "חונה בכחול לבן? אל תשכח להפעיל פנגו". שינוי המצב הקיים שאינו יעיל: במקום שהכנסות העיריות יתבססו בעיקר על דוחות, משקל התושבים המשלמים יגדל ומספר דוחות החניה יפחת.

כחלק מפרויקט עיר חכמה ושדרוג השירותים המקוונים לרווחת התושבים, עיריית אשדוד החליטה לפרוס טכנולוגיה חדשנית שמטרתה להקטין את מספר דוחות החניה בכחול לבן הניתנים בשטחה. לשם כך, אשדוד תפרוס ברחבי העיר, באופן מדורג, טכנולוגיה של חברת הסטארטאפ Wisesight – אפליקציה לשירותי חניה, רכב ודרך. בחודשיים הקרובים המערכת של Wisesight תורחב לאזור חדש ברחבי העיר, לאחר הצלחה גדולה שרשמה הטכנולוגיה אשר פעלה כפיילוט שקט בעשרות מקומות חניה בעיר.

היתרון הבולט של המערכת הטכנולוגית שהוכחה כבר בכפר סבא ובפיילוט שנערכה כאמור באשדוד, הוא בכך שהיא מצליחה להפחית באופן משמעותי את היקף הקנסות שמקבלים התושבים ובמקביל גם את הכנסות העירייה מחניה. Wisesight משנה את המצב הקיים והלא אופטימלי מבחינת כל בעלי העניין: במקום תמהיל ארצי של 30% תשלום על חניה בכחול לבן ו-70% קנסות מדוחות חניה, המערכת שואפת להפוך את התמהיל. הטכנולוגיה של Wisesight הצליחה באזורים שבהם הופעלה לשנות את התמהיל הזה ולהגדיל את אחוז הנהגים המשלמים על חניה בכחול לבן, להפחית את מספר הדוחות הניתנים וגם בצורה משמעותית להגדיל בשורה העליונה את הכנסות העירייה מחניה. כמו כן, המערכת מסייעת בשמירה על הסדר הציבורי בכך שהיא מסייעת בהטמעת תרבות מתחשבת ומניעה מעבירות חנייה.

אז איך זה עובד? הטכנולוגיה של Wisesight ממפה את כלי הרכב שחונים ברחוב ועורכת בדיקה מאובטחת מול מערכת החניה של הרשות העירונית. במידה ובעל הרכב לא שילם על החניה ואינו זכאי לפטור כלשהו בתשלום אגרת חניה, נשלח לגורם הרלוונטי בחשבון מסרון (SMS) מזוהה עם תזכורת להפעיל חניה על מנת להימנע מדו"ח: "חונה בכחול לבן? לא לשכוח להפעיל פנגו".

עפ"י הנתונים מהשטח, באתרים בהם פועלת הטכנולוגיה: כבר היום, עם קבלת מסרון התזכורת להפעלת חניה בכחול לבן, מעל ל-50% מהנהגים (מבין אלה שלא הפעילו חניה) עושים את זה בעקבות המסרון שנשלח אליהם מפנגו ובכך נמנעים מקבלה של דוח חניה. מרגע משלוח המסרון ועד להגעת הפקח אל הרכב – יינתן לנהגים זמן סביר להספיק להפעיל  את התשלום על החניה. המסרון יישלח רק למי שלא הפעילו תשלום על חניה בעת היציאה מהרכב.

יתרון נוסף של הטכנולוגיה של  Wisesightהוא במימד המוניציפאלי (העירוני). הטכנולוגיה מסייעת לגורמי ההחלטה העירוניים בזיהוי עומסי התנועה וזמינות החניות הפנויות וכל זאת בזמן אמת.

ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד: "עיריית אשדוד רואה במערכת בעיקר שירות לתושבים. מערך  אכיפת החניה נועד בראש ובראשונה למען הבטיחות והסדר הציבורי, ולכן  עיריית אשדוד שמחה לאמץ את הטכנולוגיה המאפשרת לשלוח לתושב תזכורת ובכך למנוע דוחות. אימוץ הטכנולוגיה של חברת הסטארטאפ Wisesight, מצטרף לסל שלם של שירותים טכנולוגיים הניתנים לתושב במסגרת היותנו עיר חכמה וחדשנית, ואני משוכנע שהנהגים באשדוד ימצאו שטכנולוגיית Wisesight תהיה להם כלי עזר יעיל ונוח."

עקיבא ערמון, מנכ"ל Wisesight: "אני מלא הערכה לעיריית אשדוד שהסכימה להיות אחת משתי הערים הראשונות בישראל שבחרו לאמץ טכנולוגיה שמטיבה עם התושבים ומעניקה להם הזדמנות שנייה לשלם על החניה בכחול לבן במקרה ששכחו. בעתיד ייהנו התושבים גם להכוונה לחניות פנויות בכחול לבן, כך שיהיה לך ביטוי גם בהפחתת עומסי התנועה ברחבי העיר".

אודות Wisesight

Wisesight שהוקמה ב-2016 על ידי עקיבא ערמון, ראם רוקח, איתי קדוש, אלירן כהן וארז רוקח מפתחת טכנולוגיות זמן אמת לעיר חכמה ובפרט לעולמות החניה החכמה. חזון החברה הינו "עיר ללא דוחות". הטכנולוגיה של החברה מביאה לאופטימיזציה של התשלום על החניה באמצעות הגדלת מספר החונים המשלמים בפועל על חניה ובהתאמה מביאה לקיטון במספר הדוחות הניתנים על ידי פקחים. החברה החלה לפרוס את הטכנולוגיה שלה בעיר כפר סבא ובאשדוד ועתידה להיכנס לערים נוספות בישראל ובארה"ב עד סוף 2019.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*