ארזתם לבד? כך תארזו במעבר דירה

ארזתם לבד? כך תארזו במעבר דירה

עוברים דירה בקרוב? הללויה! בנוסף למעבר עצמו שמביא עמו שינוי מרענן, זוהי הזדמנות יוצאת דופן לארגן, לסדר, להיפטר מציוד שאתם לא ממש משתמשים בו ובקיצור לעשות ריסט נעים ובריא. אז אם אתם צריכים לארוז בקרוב את הדירה שלכם, קבלו את רשימת הטיפים האולטימטיבית לאריזת דירה נכונה לקראת מעבר.

לא בשימוש? ביי ביי!

התחילו ממעבר כללי שמטרתו למיין ולאתר את כל הבגדים, הציוד והמוצרים מכל סוג שהוא שבהם אתם לא משתמשים. זה יכול להיות סוודר מהמם שקניתם במכירת סוף עונה שווה במיוחד, אבלהמכירה הייתה לפני שלוש שנים ומאז לא לבשתם אותו אפילו פעם אחת! או טוסטר מעולה שקיבלתם לחג שאופה כל מיני מאפים מכל מיני סוגים, אבלאף פעם לא ממש יצא לכם להכין את הבלילה כי זה לא היה נראה שווה את המאמץ. וכו'.

הבנו את הרעיון: מה שלא משתמשים מעבירים הלאה למישהו אחר שייהנה מזה, או אם זה כבר ממש לא במצב שמיש, פשוט זורקים. פעולה זו לבדה תכניס תחושת רעננות וקלילות לאוויר, שיתנו לכם את הכוחות להתחיל לארוז את כל מה שכן נשאר, ובמרץ.

מסיימים אריזות

קצת כמו לפני פסח, כשמשתדלים לסיים את החמץ לפני החג, כך גם לפני המעבר מסיימים את כל האוכל שיש בבית, כי אם לא נסיים, נצטרך להוביל אותו! הובלה פירושה זמן אריזה, זמן הובלה, זמן פריקה וכמובן כסף. כל האוכל שבמקרר ובמקפיא, אבל גם אורז, פסטות, דגנים וקופסאות שימורים, בקבוקי שמפו וסבונים. כל מה שמתכלה, אתם מוזמנים לכלות ובשמחה לפני יום המעבר.

נערכים עם חומרי אריזה בכמויות מספיקות

חברת הובלות רצינית תמיד תשלח אליכם נציג מטעמה לביקור מקדים שמטרתו להכיר את התכולה והשטח, להבין אם צריך הובלת מנוף ולתת לכם הצעת מחיר אמתית וסופית. נציג החברה יוכל לומר לכם לכמה ארגזים תזדקקו, ובמקרים רבים גם לספק לכם את הארגזים האלו.

כמו כן, תמיד תוכלו לרכוש קרטונים מתאימים למעבר דירה במחירים זולים ואם ממש תרצו להתפנק – תוכלו להזמין את הקרטונים לביתכם עם שליח. מומלץ להתמקד ברכישה של קרטונים ממוחזרים שהם הרבה יותר זולים מקרטונים חדשים ועושים את אותה העבודה בדיוק.

בנוסף לארגזים חשוב להיערך מראש עם ניילון נצמד עבה לעטיפה איכותית של כל מוצרי החשמל, הריהוט ויתר הפריטים יקרי הערך שעליהם אתם רוצים להגן מפני שריטות ונזקים, ניילון פצפצים איכותי, מסקינטייפ, מספריים וטוש שחור עבה לסימון הארגזים.

זכרו שתמיד עדיף להישאר עם קצת מסקינטייפ או קרטונים, מאשר להיתקע באמצע האריזה ולרוץ בדחיפות לחנות כדי לקנות, במקום להמשיך לארוז. אז אל תחסכו בכמה שקלים והיערכו מראש עם כמויות מספיקות ומתאימות.

אורזים בזמן

אורזים במועד המתאים, לא מאוחר מידי אבל גם לא מוקדם מידי. לא מאוחר מידי כדי לא להיות בלחץ, ולא מוקדם מידי כדי לא לחיות זמן רב מידי על ארגזים, מה שיכול גם להרגיז ולהכניס לחץ מיותר הביתה. שיטת העבודה המומלצת היא להתחיל לארוז מראש פריטים שניתן לשים בצד כמו למשל בגדים של עונה אחרת, חלק מהמצעים והמגבות, ספרים וכן הלאה, ובימים האחרונים שלפני המעבר לארוז במרץ את כל הציוד השוטף.

אורזים תיק צד

מומלץ לארוז תיק צד לשימוש ביום ההובלה ולמחרת עם ציוד אישי נגיש וזמין וארגז עם דברים שתזדקקו להם בימים הסמוכים למעבר.

אורזים לפי תחומים

חשוב לארוז בכל ארגז תכולה השייכת לחדר אחד ולא לערבב סוגי תכולה שונים מחדרים שונים. באופן כללי, בשלב האריזה דמיינו את עצמכם בשלב הפריקה, חשבו צעד אחד קדימה ועשו את הפעולות שיקלו עליכם אז. אם תערבבו צלחות מטבח עם בגדי חורף וסבונים לאמבטיה, תיאלצו להתרוצץ עם הארגז בין המטבח לחדר השינה ולאמבטיה. לא חבל?

מחזקים ארגזים

מומלץ להניח בתחתית הארגז פיסת קרטון נוספת שתחזק את התחתית, להדביק היטב את התחתית בהדבקה כפולה, להדק ולהדביק היטב את כל הארגז. כך תמנעו פתיחה פתאומית של הארגז ותשמרו על החפצים.

מסמנים בבירור את כל הארגזים

החליטו מראש בדיוק לאן הולך כל פריט או ארגז, וסמנו אותו בבירור עם טוש שחור באותיות גדולות. ההבדל בין לפרוק ולסדר ציוד בדירה שבה כל הארגזים ממוקמים נכון, לניסיון לארגן דירה שהארגזים בה מפוזרים בבלגאן הוא פשוט עצום.

תנו חיוך מצלמים אתכם

וגם אם לא מצלמים אתכם, עם חיוך ויחס טוב הכול עובר הרבה יותר נעים וטוב. גם לכם ולמובילים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*