אי מציאות: מתחילה גבוה ולאט לאט יורדת.

אי מציאות: מתחילה גבוה ולאט לאט יורדת.

את המשפט המצוטט "להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" מהסרט "מבצע סבתא", סדרת המדע בדיוני "אי מציאות" של נטפליקס כנראה לא שמעה טוב. הסדרה מתחילה טוב, היא מסקרנת ומעניינת, אבל ככל שהסדרה מתקדמת ואיתה התעלומה שנפתרת, היא יורדת בקצב, הדמויות די רדודות והפאנץ' של הסדרה לא מוצלח במיוחד.

הסדרה "אי מציאות" של נטפליקס בבימויו של ניל לביוט מספרת על עשרה אנשים שמתעוררים באי בודד ומסתורי, ללא זיכרון מי הם, איך הם הגיעו לאי ואפילו מה שמם. הם מנסים לחקור את האי ולהבין מדוע הם הגיעו לשם ביחד. הם מתפצלים, מתחברים, רבים ומשלמים ונזכרים לאט לאט מי הם ולמה דווקא הם הגיעו לאי.

הסדרה מתרכזת בדמות צ'ייס אותה משחקת נטלי מרטינז המהממת. צ'ייס היא היחידה שמצליחה להבין למה האי מתנהג כמו שהוא מתנהג ומה הסוד שעומד מאחוריו, תוך ששאר החבורה בוחרת לא להאמין לה. מרטינז היא בערך השחקנית היחידה שעושה את העבודה ומצליחה להעביר את הדמות של צ'ייס ואת העבר שלה בצורה הטובה ביותר.

הדינמיקה בין הדמויות וכמו כן עיצוב הדמויות עצמן פשוט לא טובים. התגובה הראשונית שלהם היא להתפצל ולא להתחבר כמקשה אחת ולהבין ביחד איפה הם. הם רבים על כל דבר ובקושי יוצרים קשרים חברתיים, דבר שדי מנותק מהעובדה שהם נמצאים על אי בודד וזה מה שנשאר להם. אבל שכאשר הסוד שעל האי מתגלה, חוסר התקשורת שלהם והיחסים החברתיים הגרועים שלהם מקבלים שכל.

הדמות של קיי.סי שמגולמת על ידי השחקנית קייט בוסוורת' פשוט מוזרה ומעצבנת וכמו כן גם אופן המשחק של בוסוורת'. הגילוי אודות העבר של קיי.סי פשוט לא מצדיק את ההתנהגות הבאמת מנותקת שלה.

הסדרה מעלה נושאים שונים חשובים כמו אלימות במשפחה ואונס, אבל הטיפול בנושאים אלה לא מספיק עמוק ונכון. כשצ'ייס כמעט ונאנסת על ידי ברודי, היא מצליחה לברוח, מספרת לכולם על כך שניסה לאנוס אותה ובכל הזדמנות עוקצת אותו על זה. ללא חן או רגישות שבה צריך להשתמש כששמים נושא כזה במרכז.

גם הסצנות שמתרחשות כביכול מחוץ לאי, בהן מגלים את האמת מאחורי הסוד, לא עשויים הכי טוב. כמו הדמויות באי גם הדמויות שמחוץ לאי לא שלמות ועגולות. הסדרה בעלת שבעת הפרקים קצרה מדי בשביל לפתח קווי עלילה ואופי של הדמויות, על מנת להגיע לחיבור נכון וטוב ולסינרגיה שלמה של הסדרה. הפיתולים בעלילה והגילויים לא הכי מדהימים וחבל כי יש הרבה פוטנציאל בפיתוח הדמויות והדינמיקה שלהן.

אי אפשר לראות את הסדרה הזו מבלי שתהדהד בראש הסדרה "אבודים", המזכירה עלילה דומה. היא מספרת על ניצולי התרסקות מטוס על אי מסתורי אשר מגלים כי האי בו הם נמצאים מלא מרכיבים מסתוריים. כל זה תוך שכל פרק מתמקד בדמות אחרת ובפלאשבקים לעברה. בול נכון? אבל כמו שאמרתי בגלל שהסדרה קצרה לא ניתן להכיר כל דמות ודמות ולהבין מדוע פועלת כפי שפועלת, מה שהופך את הדמויות ואת הסדרה לשטוחה ולא מסקרנת מספיק.

רגעי המתח של הסדרה לא מגיעים לשיא ולא מממשים את הפוטנציאל שלהם ופשוט מאכזבים. והסוף שלה מאכזב לא פחות. לסיכום, הפרק הראשון בסדרה מסמן כי הסדרה הולכת להיות טובה מאוד, מסקרנת, מותחת ומעניינת. אך ככל שהעלילה מתקדמת היא יוצרת אכזבה וטעם נפגם. עיצובן של הדמויות לא מצליח להתגבש ופתרון התעלומה לא מעניין במיוחד.

מאת: ענבל הקניין

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*