אירועי סוכות במרכז אור מנחם

אירועי סוכות במרכז אור מנחם

יש לכם את כל האפשרויות לחגוג את סוכות כמו שצריך. אספנו לכם את רשימת האירועים החינמיים המתקיימים בחג הסוכות במרכז אור מנחם באשדוד שבמהלך כל השנה דואג לפעילויות ערכיות וחינכויות עם דגש על מסורת ישראל.

סוכה ענקית תוקם סמוך למרכז  והיה תהיה פתוחה במהלך בכל ימי החג. פעילי אור מנחם יעברו בין התושבים ויזכו אותם בארבעת המינים.

בתאריכים ה10-11/10 (חמישי ושישי) יתקיים יריד מכירת ארבעת המינים המהודרים בהשגחת הרב מנחם עמאר.

בתאריך 17/10/2019 תתקיים שמחת בית השואבה עם פארק מתנפחים, דוכני מזון ותזמורת במופע מוזיקלי ענק! הכניסה חופשית. האירוע יתקיים בפארק רובע יז'.

בתאריכים 20-21/10 (ראשון ושני) יתקיימו אירועי שמחת תורה, תהלוכה חגיגית ומשמחת ואירוע חוויתי עבור כל המשפחה!

מהי שמחת בית השואבה?

"מי שלא ראה שמחת בית השואבה, לא ראה שמחה מימיו", נאמר על שמחת בית השואבה בה שרו בבית המקדש שירים, ניגנו בכלים ורקדו עד אור הבוקר. מאז הפך חג סוכות למלא בערבי ניגון וריקוד ליליים כזכר לשמחת בית השואבה המקורית.

שמחה זו הייתה החגיגה השנתית של המקדש – שמחת העם על קיומו של בית ה' ועל נוכחות השכינה בו. בטקסי שמחת בית השואבה שוחזרו אירועים וטקסים מכוננים מאירועי ההקמה של הבית הראשון בידי דוד ושלמה בנו. היה בשחזורים האלה ממד של חנוכת מקדש מחודשת. שמחת בית השואבה שעיטרה את חג הסוכות מדי ערב בערב קבעה את אופיו של החג כולו כחגו של המקדש. את טענותיי אבסס דרך בירור הזיקה האינטרטקסטואלית בין הספרות התנאית המתארת את שמחת בית השואבה לבין סיפורי המקרא המתארים את הדרך שבה העלה דוד את הארון לירושלים ואת חנוכת המקדש בימי שלמה.

מה זה שמחת תורה? ומה עושים בו?

"שישו ושמחו בשמחת תורה, ותנו כבוד לתורה!" אולי זהו ההמנון הלא רשמי של חג שמחת תורה, אחד החגים השמחים ביותר בלוח השנה העברי. זהו היום בו אנו מסיימים לקרוא את התורה ומתחילים אותה מחדש; ביום שמח זה עורכים הקפות עם ספרי התורה, ורוקדים ושמחים בשמחת התורה.

הקפות: בואו לרקוד!

לרגל שמחה מיוחדת זו, אנו עורכים טקס מיוחד שנקרא בשם הקפות. בליל שמחת תורה וביומו מוציאים את כל ספרי התורה מארון הקודש, מקיפים את בימת הקריאה שבע פעמים ויוצאים בריקודים נלהבים יחד עם ספרי התורה. גדולי ישראל במשך הדורות הדגישו את מעלת הריקודים והשמחה ביום זה; אז אל תהססו, הצטרפו למעגל וריקדו גם אתם!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*