איפה תוכלו לרכוש מדרסים בדרום?

איפה תוכלו לרכוש מדרסים בדרום?

לאורך השנים כפות הרגליים שלנו, הנושאות את כל משקל הגוף, זקוקות לתמיכה נוספת. אורתופדים רבים מעידים כי חלק ניכר מבעיות הגב והיציבה שלנו, מבעיות הברכיים וכן מפציעות הקשורות לפעילות ספורטיבית קשורות לחלוקת המשקל על כף הרגל שלנו. בעוד באזור המרכז קל מאד למצוא מגוון חנויות המציעות מדרסים איכותיים לרגליים – בפריפריה ובמיוחד באזור הדרום עדיין כזה למצוא חנות שמחזיקה מגוון רחב של מדרסים. אז כיצד המדרסים משנים את חיינו, ואיפה נוכל למצוא, למשל, מדרסים באשקלון?

פתרון למגוון רחב של ליקויים

בניגוד לתפישה הרווחת כי כל המדרסים דומים זה לזה , בפועל קיימים סוגים שונים של מדרסים שלכל אחד ייעוד אחר. מדרסי ספורט נועלו להקל על פעילות המצריכה תנועה מוגבלת של כף הרגל בתוך הנעל ובלימת זעזועים מירבית. כמו כן, מדרס ספורטיבי יסייע לרגל לנשום, יפחית את מידת ההזעה ואף ימנע בקטריות.

מדרסים אחרים נועדו להקל על ליקויים שונים במבנה הרגל, לדוגמה קשת רגל שטוחה מדי (פלאטפוס) או קשת מקוערת יתר על המידה – שני ליקויים נפוצים הגורמים לחלוקה לא מאוזנת של המשקל על כפות הרגליים ולבעיות פיזיות מגוונות.

גם חולי סכרת זוכים למדרס מיוחד משלהם, שנועד להקטין במקצת את הנפיחות ברגליים – סימפטום ידוע למחלה. מעבר לכך מותאמים מדרסים לבעלי מחלות שונות, ואף לאדם הבריא הממוצע – כל אחד לפי צרכיו.

ומה עם ילדים?

למרות שליקויים בכף הרגל עשויים להתפתח עם השנים, יש הנאלצים להשתמש במדרסים כבר מגיל צעיר, עוד בראשית תקופת ההליכה על הרגליים. הסיבה לכך היא שילדים רבים נולדים עם כפות רגליים שטוחות שאינן מעידות על פלטפוס בעתיד, אלא ייתכן ומדובר במבנה כף רגל שישתנה עם השנים. בשלבים אלה, בהם הזאטוט מתחיל ללכת ולרוץ, ולעתים נופל ונחבל חשוב להגן על כף הרגל אם באמצעות נעל אורתופדית, או באמצעות מדרס מותאם אישית המתקן את היציבה ומעניק את התמיכה הדרושה לכף הרגל.

האם כדאי לרכוש מדרסים בכל חברה?

נניח לדוגמה, כפי שציינו לעיל, שאתם מחפשים מדרסים באשקלון. חנויות נעליים רבות שאינן מתמחות במדרסים יציעו לכם מדרס פשוט, שנועד להתאים את מידת הנעל לרגליים קטנות או צרות מדי, או יספק מעט תמיכה אורתופדית. אך האם מדרס זה יוכל להספיק על מנת שתיהנו מיתרונותיו האורתופדיים? לא בהכרח.

כפי שלא הייתם מבקרים אצל רופא כללי על מנת לטפל בבעיית השיניים שלכם, כך גם בתחום המדרסים רצוי לקבל התאמה אישית. ככלל אצבע נמליץ שלא לבחור בחנות אקראית שאינה מתמחה במדרסים, או בחברה קטנה ולא מוכרת, אלא לנסות להגיע למרכז בו תתבצע התאמה אישית הן למידה והן לצורך המיוחד של כל אחת מכפות הרגליים.

זכרו – הבריאות שלכם מתחילה בבסיס, באיבר שנושא אתכם במשך כל היום – לכן חשוב לשמור עליו באמצעות מדרס נוח ומתאים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*