איך מעצבים את הגינה כך שתשתלב עם הבית

איך מעצבים את הגינה כך שתשתלב עם הבית

ברגע שאתם צועדים אל תוך גינה מעוצבת היטב אתם מיד מרגישים את זה, התחושה שמשתלטת עליכם היא של שלווה ורוגע, של נוחות ושלמות. כדי להגיע לאיזון המושלם מעצבי גינות ממליצים לתכנן את הגינה בצורה מדויקת ואחד הכללים שמנחה אותם הוא ההתאמה בין עיצוב הבית לעיצוב הגינה.

קווי מחשבה של מעצבי גינות

זאב דיאמנט, מעצב גינות, בעלים של חברת "שדות" משתף מניסיונו ואומר "כשאנחנו מגיעים ללקוח יש לנו בראש כמה דברים מרכזיים שמלווים את תחילת העבודה שלנו, מניסיון של שנים הבנו כי עיצוב גינות פרטיות צריך מעל הכול להתאים את עצמו לאורח החיים של אלו שעומדים להשתמש בגינה. הבנת הצרכים שלנו מהגינה יסייעו לנו להבין את החלוקה שנעשה בה, כמה מקום נרצה להקדיש למדשאה וכמה מקום לאזור המנגל – כל השיקולים הקשורים למיקום ולגודל האזורים יגיעו מהתאמה מלאה לחיי המשתמשים".

זאב ממשיך ומסביר "שגם לאחר שהבנו את האזורים השונים וגודלם, עדיין נשארו לנו המון אפשרויות לשחק ולבחור מתוכן. זה השלב שאנו מציעים לכם להסתכל על הבית ולהתאים בין הגינה לבית, התאמה שכזו מייצרת איזון אורגני בעבור המתבונן וישר מסייעת להגברת תחושת הרוגע והשלווה. מעבר לכך, כשהגינה מרגישה לנו כהמשך ישיר של הבית אנחנו נשתמש בה יותר והתחושה שנקבל מהבית שלנו יהיה של גדול ומרווח יותר".

"אם אתם נמצאים כרגע בשלב של תכנון בית חלומותיכם או עיצוב מחדש של הבית, אנחנו ממליצים לכם לעצור שנייה ולראות כיצד תוכלו לשלב את עיצוב הגינה הפרטית כך שתלך יד ביד עם עיצוב הבית".

דגשים וטיפים ממעצבי גינות לחיבור בין עיצוב הבית לעיצוב הגינה

  • חלונות
    אנחנו מתחילים דווקא מאחד הגורמים המקשרים בין הפנים לחוץ, החלון. נסו לתכנן , לעצב ולשלב כמה שיותר חלונות בביתכם ובכך תגדילו את הנראות הן של הגינה והן של השמיים ולמעשה תביאו אותם פנימה אל תוך הבית. שימוש בחלונות ודלתות הזזה רחבות יסייע לכם גם בחיבור החוץ והפנים אך גם יתבטא בחיסכון בחשמל שכן ביתכם יתמלא אור טבעי שיציף את ביתכם בתחושה נעימה. (מידע נוסף במדור הצרכנות)
  • צבעים
    פלטת הצבעים שבה נבחר לצבוע את הבית מצידו החיצוני תסייע לנו בבחירת הצמחייה שנשתול בגינה, החיבור הוויזואלי המיידי הזה מסייע לנו לקשר בצורה נעימה ואינהרנטית בין הבית לגינה. למעשה ההתאמה בצבעים בבואנו לעצב גינה פרטית תהיה זו שתוביל אותנו בהרבה מקרים בהם נאלץ לבצע בחירות לגבי מיקומי האזורים השונים וסוגי הצמחייה שנבחר.
  • הריצוף
    עוד גורם מקשר שעוזר לנו לחבר בין הפנים לחוץ בצורה נוחה ונעימה לעין הוא הריצוף, הרחבת ריצוף פנים הבית אל החוץ תמשוך את עיני המתבונן החוצה, אל המרחבים. מומלץ מאוד לא לבחור בריצוף חלק שכן גם ככה ריצוף החוץ נוטה להירטב ואנו לא רוצים להסתכן בהחלקה מיותרת.
  • קירוי והצללה
    אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על מידת ההתאמה של החוץ והפנים הוא סוג הקירוי שנבחר להשתמש בו. כל בחירה שתעשו בחלק זה תשפיע בצורה אחרת על הגינה ועל הבית, אתם יכולים לבחור בהקמה של פרגולה או בשמשיה איכותית. קיימות אין סוף אפשרויות לשילובים ולבחירות שתוכלו לעשות אך שימו לכם תמיד בראש את החיבור והתחושה שתירצו לייצר.
    הרבה אנשים בוחרים להקים ולעצב סלון ישיבה מחוץ הבית ולמעשה לייצר חלל פתוח אך מוגן מחוץ הבית, בחירה כזו תגביר מאוד את הזיקה בין הפנים לחוץ ואם יש לכם מקום לכך אנו ממליצים עליה מאוד.
  • גודל
    נסיים באלמנט חשוב לא פחות מכל האחרים שכתבנו קודם, הגודל. נגיד שיש לכם מרפסת קטנה שיוצאת אל החצר, במצב כזה לא נמליץ להפציץ את אזור המרפסת בכמויות של צמחייה עבה וגדולה, בחירה שכזו רק תדגיש את גודלה הקטן של המרפסת. זוהי כמובן דוגמה אחת אך אנו מאמינים שהבנתם את המסר – נסו להתאים בין גודל החצר לגודל הבית כי אחרת הדיסוננס יהיה גדול מידי ושני הרכיבים לא יעבדו יחדיו בהרמוניה.

צילום: RF123

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*