איך לצלם תמונות באופן איכותי

איך לצלם תמונות באופן איכותי

5 טיפים מקצועיים שיעזרו לכם לצלם תמונות איכותיות למשפחה ולעסק.

הטיפ הראשון הוא לרכוש מצלמה טובה. כשאתם רוכשים מצלמה, העדיפו דגם המגיע עם אפשרות כיוון ידנית ולא פונקציות אוטומטיות בלבד, כדי שתהיה לכם שליטה על פתיחת הצמצם, התריס והאיזו. השליטה הידנית תאפשר לכם להתאים את הצילום לתנאי השטח ולתוצאות שרוצים להשיג במקום שהמצלמה תחליט זאת עבורכם. ויש ארבעה טיפים נוספים.

עדשות מצלמה איכותיות ומקצועיות

כיום יש דגמים חדישים של סמארטפונים המכילים מצלמה מתקדמת ומאפשרים לכל אחד לצלם תמונות באיכות גבוהה יחסית, אולם למצלמת סמארטפון יש חיסרון מובהק לעומת מצלמה רגילה, וזה חוסר היכולת להחליף עדשות מצלמה.

גם אם קניתם מצלמת קיט, המגיעה עם עדשה מסוימת, תוכלו לרכוש בהמשך סוגי עדשות נוספים כמו עדשת מאקרו, עדשה רחבה, קרופ וכן הלאה. שימוש בעדשות מצלמה שונות מעיד על מקצועיות ומאפשר להתאים את העדשה לאובייקט הצילום וסוג התמונות שרוצים להפיק.

לוקיישן ואביזרים

הטיפ השלישי הוא לדעת היכן לצלם. אם אין לכם סטודיו, וסביר להניח שאין לכם סטודיו סתם כך בתוך הבית, המקום הטוב ביותר לצלם בו הוא בחיק הטבע. התאורה הטבעית והנוף משדרגים כל תמונה, ואם תבחנו תמונות של צלמים מקצועיים תראו שאכן רבים מהם מצלמים בחוף הים, ביערות או בשדה פתוח וגם בנוף אורבני כמו על רקע גרפיטי. עם זאת צריך לדעת מתי הזמן הטוב ביותר לצלם, כדי שהתמונה לא תצא שרופה או חשוכה מדי. השעות משתנות בהתאם לעונות השנה וזמני הזריחה והשקיעה אך באופן כללי מומלץ לצלם בחוץ בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות בין הערביים. כדי להעשיר את התמונות רצוי לשלב אביזרים שונים, כמו כובעים, פריטי לבוש, כלי נגינה ועוד ואם החלטתם בכל זאת לצלם בתוך מבנה סגור, כדאי לברר על הוספת רקעים מיוחדים.

שימוש בפונקציות המצלמה

כדי לצלם תמונות איכותיות, צריך קודם כל להכיר את הפונקציות העיקריות במצלמה. יש מצלמות המגיעות עם פונקציות אוטומטיות לצילום דיוקן, נוף, טבע, תנועה וצילום לילי וכל שעליכם לעשות הוא לסובב את הכפתור לכיוון הציור הנכון והמצלמה כבר תעשה את השאר. אולם, אם הקשבתם לטיפ הראשון ורכשתם מצלמה עם אפשרות כוונון ידנית, כדאי שתכירו את המונחים הבאים: צמצם, תריס ואיזו. מדובר בתורה שלמה אך בקצרה הצמצם הוא האחראי על כמות האור שתעבור דרך העדשה ועל עומק השדה, הפתיחה והסגירה של התריס יקבעו את משך החשיפה לאור ותפקידו של האיזו הוא לציין את מידת הרגישות של חיישן המצלמה לאור.

הטיפ החמישי מגיע לאחר שצילמתם את התמונה והוא מתייחס לעריכה. פוטושופ ולייטרום אלו התוכנות המובילות בתחום עריכת תמונות אך כיום יש אפליקציות רבות נוספות שיאפשרו לכם לקחת כל תמונה ולשחק עם הנתונים השונים כך שהיא תיראה מקצועית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*