איך לכתוב סמינריון במשפטים?

איך לכתוב סמינריון במשפטים?

אם הגעתם עד לכאן, כנראה אתם מחפשים הוראות ברורות לשאלה הנפוצה – איך מבצעים כתיבת סמינריון במשפטים? ובכן, העניין הוא לא רק סמינריון במשפטים, אלא סמינריון בכל תחום אקדמי כלשהו. אולם תחילה, רצוי להבין מהי עבודה אקדמית: למעשה, מדובר במסמך אקדמי דרכו הסטודנט מציג מידע קיים בנושא המסוים, ועל סמך אותו מידע – יקיים מחקר, ינתח ממצאים ויוביל את הקורא למסקנה. כך או אחרת, על עבודה אקדמית להיות כתובה באופן מתומצת, כאשר כל אמירה או היגד הכלולים בה צריכים להיות מבוססים ומנומקים כהלכה.

בחירת נושא

בחירת נושא היא אינה משימה בלתי אפשרית. איך עושים זאת? בהתאם למקצוע המדובר ולתכני הקורס, הסטודנטים מקבלים הוראות לעשות זאת, כאשר כל תלמיד בוחר נושא ו/או נישה אליהם הוא מרגיש מחובר ומסוגל לכתוב עליהם עבודה. כדאי לתלמיד לבחור בנושא המעניין ביותר מבחינתו, שלגביו יהיה אפשרי לאתר חומרים רלוונטיים ולנהל מחקרים, במידת הצורך.

שלב איסוף החומרים

לאחר בחירת נושא במסגרת כתיבת סמינריון במשפטים, הסטודנט יעיין בספרות המקצועית וילקט מידע רלוונטי המתאים לנושא עליו הוא מעניין לכתוב עבודה. על התלמיד להסתמך עד כמה שניתן על מידע חדש שנתפרסם לאחרונה. בנוסף, עליו להסתמך על מקורות ספרותיים בעברית ו/או באנגלית.

סקירת ספרות

הסטודנט יבצע סקירה ספרותית ויכתוב אותה באופן אינטגרטיבי: מהנושא הכללי – ולכיוון הנקודה המצומצמת ושאלת המחקר הספציפית עליה דן התלמיד בעבודתו. חלק זה יש לכתוב באופן קולח, כאשר הפרקים מקושרים כיאות האחד לשני

מחקר

פרק זה יעסוק בשיטה בה מבוצע המחקר, ויכלול העלאת השערות והרחבה על כלים מחקריים. כאן ניתן לפרט עך תיאוריות ומודלים המשמשים במהלך ביצוע המחקר.

ממצאים

בשלב זה יש להציג את הממצאים שהוסקו במסגרת עריכת המחקר. הממצאים יוצגו באופנים שונים, כגון תרשימים, טבלאות וכו'.

פרק הדיון

חלק זה יכלול ביטוי דעתו האישית של הכותב. תהיה כאן התייחסות ראויה למידע המצוטט מהמקורות, וכן התייחסות לתוצאות המחקר שבוצע בעבודה זו.

חלק המסקנות

כאן יציג הכותב מסקנות מהמחקר ויפרט על הסיבות לחשיבות ביצוע מחקר שכזה. בנוסף, הכותב יציע כאן הצעות למחקרים עתידיים אפשריים בתחום בו העבודה עוסקת.

מה עושים עכשיו?

זו היתה רשימת הוראות סטנדרטית עבור כתיבת סמינריון במשפטים או בכל תחום אקדמי אחר בו נדרש הסטודנט לכתוב עבודה אקדמית. אל תתייאשו עוד לפני שהתחלתם. ראשית כל, דעו לכם כי אינכם צריכים לסבול עד כדי כך אם אתם לא עשויים מחומר של אנשים שיודעים לכתוב עבודה אקדמית ראויה. דעו לכם שאתם אינכם היחידים – ואולי אתם בכלל לא צריכים לעשות הכל בעצמכם. חשבתם, למשל, לפנות לחברה המתמחה בכתיבה עבודות סמינריוניות לסטודנטים? אם לא? רצוי שתעשו זאת בהקדם האפשרי, על מנת שתבחרו בחברה המתאימה ביותר, שתבצע לכם כתיבת עבודה אקדמית איכותית – ובזמן!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*