איך לבחור עו"ד לענייני ירושה

איך לבחור עו"ד לענייני ירושה

ההחלטה על חלוקת נכסים, הון כספו ורכוש נוסף יקר ערך למשפחה או לקרובים, אינו קל. לעיתים אנשים רבים כגון הורים לילדים בוגרים, תוהים בשאלה האם מוטב להעביר במתנה את  רכושם בעודם בחיים? או שמא עליהם לחלק את נכסיהם לאחר מותם וזאת, בהתאם לחלוקה הקבועה בדין?  האם כדאי בכלל לערוך צוואה? וכן, מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מדרכי החלוקה?. התשובה היא שלא מומלץ לבצע פעולה כלשהי שהיא כל כך מהותית וחשובה ללא התייעצות מקדימה עם עוד ירושה. מי שלא ערך צוואה, לאחר מות המוריש, יחולו על עזבונו דיני ירושה על פי חוק הירושה תשכ"ה- 1965.

באופן זה, למוריש עצמו, אין כל שליטה מה שייעשה בעיזבונו לאחר מותו ועל כן, אופן זה  של בחירה מצד המוריש ולכן, חלוקה זו מתיישבת באופן מלא עם רצונותיו של המוריש. יש לציין כי מצד שני, בחירה זו של המוריש עשויה להערים קשיים על יורשיו, למשל אם אחד היורשים הינו עיין קטין או פסול דין, מה שגורם לכך שאינו יכול ליטול החלטות בעצמו ולכן, לתמונה ייכנס אפוטרופוס שעשוי להקשות על ההתנהלות של חלוקת הירושה וקבלת ההחלטות על היורשים. רבים בוחרים בדרך המקובלת ביותר שהיא עריכת צוואה מסודרת וחלק אף מתעדים את עריכת הצוואה בסרטון ווידאו ליתר ביטחון.

מדוע חשוב לערוך צוואה מסודרת וברורה מול עו"ד ירושה?

עריכת צוואה מול עוד ירושה, מאפשרת למצווה, שליטה במה שיעשה בעיזבונו לאחר לכתו מן העולם. באפשרות המצווה, לצוות באופן מדויק, מי יהיה שותף לעיזבונו וכן, לחלק את נכסיו באופן מפורט ונהיר וכן, להוריש ליורש אחר וכדומה. באופן זה, גם אם מדובר על הורשה לקטין, או פסול דין, לא תהיינה  סכסוכים מיותרים, כאשר הצוואה נערכת באופן מסודר וחוקי מול עוד ירושה. ישנם יתרונות רבים ומהותיים, הן של ירושה והן של צוואה, כשאר אין מיסוי מקרקעין על הורשת נכס ליורשים. יש לדעת, כי חלוקה ראשונה של נכסים בהתאם לדיני ירושה, פטורות ממיסוי מקרקעין. לפעמים היורשים ייהנו גם מפטור של מס שבח כאשר הנכס  שבו זכו היורשים בירושה יימכר. תנאים וחוקים אלה מוזכרים בסעיף 49ב(5) לחוקי מיסוי המקרקעין.

בישראל ישנם עורכי דין רבים לענייני ירושה אך יש לבחור עוד ירושה מהימן וותיק, כזה שיש עליו המלצות רבות מאנשים שאתם מכירים אישית. עו"ד מיומן לענייני ירושה, יבחן כל מקרה לעומקו וכן, ישלח אתכם להתייעצות לרו"ח, כך שתוכלו לראות ברור יותר את האפשרויות השונות. בדרך זו, המוריש, יממש על הצד הטוב ביותר את רצונותיו. עוד ירושה צריך להיות קשוב לצרכי לקוחותיו, היות וירשוה זה עניין עדין ורגיש ולכן הוא אף יהיה סובלני עם לקוחותיו. יש לברר עם עוה"ד גובה תשלום על ייעוץ ראשוני וכן, מה הסכום שיידרש לעריכת צוואה והפקדתה אצל רשם הירושות.

כיצד ניתן למצוא עורך דין ירושות מוביל בתחומו?

כאמור לרוב עוד ירושה, בוחרים על פי המלצות אבל אם אין לכם או שמעוניינים לבחור בעצמכם עו"ד לענייני ירושה, תוכלו לבדוק ברשת, כאשר השמות של עורכי הדין המובילים בתחום הנדרש לכם, יופיעו ראשונים במנוע החיפוש של גוגל. המידע ברשת הינו נגיש לכולם וכן, ניתן לראות הצלחות של ייצוג בתיקים הקשורים לירושות, מה שיעניק לכם את האינדיקציה הנכונה ביותר, לבחירת עו"ד מוצלח ובקיא בתחומו. ככל שיהיו לכם יותר פרטים על עוה"ד, כגון: וותק, חוות דעת של לקוחות, כך תדעו כי ביצעתם את הבחירה המושכל ביותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*