איך לבחור נכון מעלון לנכים?

איך לבחור נכון מעלון לנכים?

בחירה של מעלון איכותי היא המפתח לשיפור חייו של כל נכה ואופציה לעצמאות אמיתית וחזרה אל השגרה המבורכת. יחד עם זאת, חשוב להתאים את סוג המעלון לדרישות הרפואיות, לצרכים הארגונומיים ולאופן שבו מתנייד כל נכה. בכתבה הבאה ריכזנו בעבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבצע את הבחירה הנכונה ולרכוש את המעלון המתאים ביותר לכל פגיעה.

התאימו את המעלון לסוג המגבלה

בכדי לרכוש מעלון לנכים ולדעת שביצעתם קנייה נכונה, אתם חייבים לשים לב לגובה ולרוחק של כל אובייקט. חשוב לשים לב לכך שכפתורי ההפעלה ימוקמו בגובה המתאים לסוג המגבלה, שניתן יהיה להשתמש במעלון גם ללא עזרה ושהעלייה והירידה יהיו אינטואיטיביים ככל האפשר. רק מעלון אשר יתאים לסוג הנכות ולקשיים האובייקטיבים שהיא מביאה עימה, יעניק שיפור אמיתי באיכות החיים.

התייעצו עם הרופאים, האחיות והצוות השיקומי

אם אתם שוקלים לרכוש מעלון לנכים, אתם חייבים לשאול את השאלות הנכונות ולהתייעץ עם הגורמים המקצועיים. נהוג להיוועץ עם הצוות הרפואי, להקשיב לקולן של אחיות מנוסות ולקחת בחשבון את העצות של הצוות השיקומי. בנוסף, ובמידת האפשר, יש לשאול את מי שסובל מהמגבלה עצמה. בלא מעט מקרים, רק מי שסובל מהבעיה הרפואית יוכל לתת את הדגשים הנכונים בטרם ביצוע הרכישה.

שימו לב למשקל שאותו יכול לשאת המעלון

כדאי לשים לב למשקל שאותו יכול לשאת כל מעלון. עניין זה אולי נראה טריוויאלי אך הוא משמעותי מאין כמותו והוא אחד הפרמטרים שאסור לכם לשכוח לברר לפני הרכישה. לכל מעלון יש מדחס בעוצמה שונה ולכן חשוב לברר על כך מראש. מעלונים רבים לא יתמכו בעלייה משותפת של הנכה ובין לווייתו ואילו אחרים יאפשרו נשיאה של מיטת טיפולים כבדה. כך, ששווה לשים לב לפרטים האלו בטרם מבצעים את הרכישה.

בררו אודות טווח ההרמה

לא כולם יודעים זאת אך אחת השאלות החשובות ביותר ברכישה של מעלון לנכים נוגעת לטווח ההרמה. יש מעלונים שמתאימים לקומה אחת בלבד ואילו אחרים יאפשרו לכל בעל מגבלה לצלוח בקלות מטרים רבים. כך שאל תהססו לבדוק אם המעלון מתאים ברמה הפונקציונלית ולוודא כי הוא עונה על הצרכים של הבית שלכם. זהו עניין קריטי כאשר רוכשים מעלון לנכים בדירות דופלקס וטריפלקס.

אל תשכחו לשאול מה קורה בזמן הפסקת חשמל

מובן מאליו שהפסקת חשמל תפסיק את פעולתו של כל מעלון, אולם בשוק הישראלי ישנם מעלונים שיאפשרו פתרון ממוקד גם לבעיה הזמנית הזו. לא מעט מעלונים יאפשרו לכם לבצע הורדה ידנית ובטוחה של מי שנמצא במעלון גם בזמן מצוקה ויעניקו לכם שקט נפשי של ממש. לכן מומלץ לבדוק את האופציה הזו כבר משיחת הטלפון הראשונה ולברר על העניין כבר מבעוד מועד. זכרו שהתאמה למגוון של תרחישים היא עוד אלמנט שעשוי להשפיע על הבחירה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*