איך לבחור יועץ משכנתאות?

איך לבחור יועץ משכנתאות?

עולם המשכנתאות הוא אחד הסבוכים והמגוונים שקיימים ואם מוספים לכך את העובדה שלקיחת משכנתא היא הצעד הכלכלי הגדול והמשמעותי ביותר בחיים – אין ספק שהמסקנה המתבקשת היא שחשוב מאד לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה לפני שיוצאים לדרך ומתחילים את התהליך.

ישנה דעה רווחת בקרב הציבור ועל פיה לא חייבים אנשי מקצוע צמודים בתהליך לקיחת המשכנתא ואפשר לבצע את התהליך לבד. מדובר בטעות גדולה ובמהלך שלא מומלץ לבחור בו. יועץ המשכנתאות יכול להוות יתרון עצום עבור הלקוח שהוא מלווה ולהשיג עבורו לא מעט סיוע והטבות. בין אלה ניתן למנות:

  • ייצוג מול רשויות המדינה והגופים הפיננסיים שלוקחים חלק בתהליך הבקשה והאישור של המשכנתא.
  • שמירה על האינטרסים של הלקוח.
  • ידיעה שיש לצדו של הלקוח מי שמבין את המושגים והמונחים ויידע לפרש אותם ולהסביר את ההשפעה של כל אחד מהם עבור הלקוח.
  • היועץ יכול לבצע סימולציות או חישובים על מנת לבדוק לטווח הארוך את השפעות החזרי המשכנתא על חייו הכספיים של הלקוח.
  • ביטחון בכל שיש לצדו מי שמכיר את התחום, בקיא בו ומנוסה בליווי תהליכים דומים.

חשוב מאד לדעת שהשירות של יועץ משכנתאות אמנם עולה לא מעט כסף, אך בחשיבה וחישוב כלכלי לטווח ארוך – היועץ עשוי לחסוך ללקוח הרבה מאד כסף – סכום שיהיה גבוה יותר מהסכום שישולם ליועץ. זו הסיבה שבשנים האחרונות לא מעט אנשים מבינים את הצורך (שלא לומר הכרח) לבצע את התהליך עם יועץ צמוד ולא מוותרים על השירות שלו. כעת, לאחר שהתקבל ההחלטה לצאת לדרך עם יועץ משכנתאות – נשאלת השאלה – איך לבחור את היועץ?

מה צריך לדעת על שירות של יועץ משכנתאות?

כמו בכל בחירה של איש מקצוע שאמור ללוות תהליך מהותי – יש חשיבות עצומה לבחירה נכונה ולהתבססות על פרמטרים חשובים הקשורים בו:

  • ידע והשכלה בתחום – לימודים אקדמיים גבוהים והתמקצעות בעולם המשכנתאות.
  • ניסיון בשטח – ליווי של תהליכים דומים עם לקוחות בעלי אופי או סגנון דומה.
  • הבנה מעמיקה ולמידה – תחום המשכנתאות משתנה כל הזמן והיועץ חייב להיות עם האצבע על הדופק על מנת להישאר מעודכן.
  • המלצות – אפשר לפנות אל לקוחות של היועץ ולשמוע מהם חוות דעת ממקור ראשון על התהליך שביצעו איתו.
  • דוגמאות לתהליכים שביצע והצגת מספרים והוכחות לחסכון רב שהשיג עבור הלקוחות שלו.
  • תקשורת נעימה, כימיה טובה ותחושה שביועץ זה אפשר וכדאי לתת אמון.

ברוב המקרים אפשר להיפגש עם היועץ פגישה ראשונית שלא כרוכה בעלות על מנת ללמוד ממנו על השלבים השונים בתהליך, להכיר אותו לעומק וכך גם לוודא שנוח ונעים במחיצתו וגם להתרשם מרמת הידע והניסיון שלו. כאשר נותנים אמון וביטחון ביועץ – יש לכך משמעות והיא שהוא יהיה חשוף לנתונים ופרטים אישיים וכספיים וחשוב לחוש בנוח שהוא אכן יהיה חשוף לנתונים אלה ויראה אותם. אם לא חשים כך – כנראה שהיועץ לא מתאים וצריך יהיה להיפגש עם יועץ אחר. האמון הוא הפרמטר החשוב ביותר במשוואה.

מה יעשה יועץ המשכנתאות עבור הלקוח?

בתור איש המקצוע הבקיא ברזי עולם המשכנתאות – היועץ יהיה זה שיבין בדיוק את המשמעות של המושגים והמונחים, יוכל להסביר ללקוח את המשמעות שלהם לטווח הארוך ועל ההתנהלות הכספית של הלקוח ובני המשפחה. הוא זה שיקרא לעומק כל מסמך, חוזה או הצעה, יוודא שהאינטרסים של הלקוח שלו נלקחים בחשבון ובמידה ולא – ידאג לתיקונים או הצעות אחרות. בניגוד ללקוח – הוא יידע בדיוק למה להסכים ולמה לא, מה לאשר ומה לא ובאיזה סדר יש לבצע פעולות שונות. בזכות היועץ הבנק לא יוכל לנסות להערים על הלקוח ולפגוע באינטרסים שלו, שכן היועץ יידע זאת מיד וידאג לשינוי התנאים המוצעים.

לא מומלץ לוותר על השירות הטוב והמסור של יועץ משכנתאות בתהליך כל כך חשוב ומהותי שיש לו השפעה על הנושא הכספי של הלקוח לטווח ארוך מאד של יותר מ-20 שנה. שינויים שנראים קטנים ולא משמעותיים יכולים לבוא לידי ביטוי בסכומי כסף גדולים מאד לטובת הלקוח והיועץ המקצועי יהיה זה שיזהה אותם מבעוד מועד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*