אז מי באמת עומד אחרי מיזם התחבורה החברתית בשבת?

אז מי באמת עומד אחרי מיזם התחבורה החברתית בשבת?

נכון שבדרך כלל התקשורת הולכת על מה שמייצר כותרת ושואפת לייצר צהוב ועסיסיות מכל נושא.

נושא השבת ויחסים החרדים-חילוניים הוא ללא ספק תפוח האדמה הלוהט ביותר בעיר, אין צורך להרחיב שוב על מחאת השבת וההשלכות שלה על המפה הפוליטית בעיר.

אחרי שכולם נבחרו והתיישבו בכורסאות צץ לו נושא השבו׳ס – תחבורה חברתית בסופי שבוע.

רוב אמצעי התקשורת מקשרים את המיזם לחבר המועצה אלי נכט רק בגלל שהוא התחייב והבטיח במצע הבחירות שלו לתחבורה ציבורית בשבת. אז החלטנו לבדוק את העניין לעומק ולברר כמה עובדות על מיזם שבו׳ס.

ראשית, מדובר ביוזמה חברתית ולא פוליטית אלא חברתית גרידא של פעיל ציבור בשם אלכס פאנוב. אלי נכט לצורך העניין לא קשור כלל ליוזמה למעט שיחת חולין שנערכה בין השניים בעניין ושם הסתיים חלקו של נכט במיזם. פאנוב נפגש אגב עם פוליטיקאים נוספים והוא עצמו חבר בתנועת ״אשדודים״ שגם להם אין חלק במיזם. כן, מסתבר שגם לא כחבר מועצה ניתן לבצע מהלכים משמעותיים.

אלכס פאנוב (צילום מתוך הפייסבוק)

אז בואו נעשה לכם סדר ונאיר אור אחר על המיזם:

קואופרטיב "שבוס" שעתיד לפעול באשדוד הוקם לפני למעלה משנתיים בירושלים על ידי פעילים חברתיים, מדובר בהסעה שיתופית, משכונות ברחבי העיר אל מוקדי הבילוי במחירים שווים לכל נפש. מיזם דומה בשם ״נוע תנוע״ קיים בת״א ופועל פחות או יותר באותה צורה (איתם יצר קשר אלי נכט כשהבטיח במערכת הבחירות תחבורה ציבורית).

לא באמת מדובר בתחבורה ציבורית אלא בתחבורה חברתית, מדובר על ארגון מסודר שכל מי שיכול ליהנות מהשירות יצטרך להרשם כחבר באגודה ויוכל להזמין נסיעה רק בהרשמה מראש ע״י שימוש באפליקציה ייעודית.

  • בשבו׳ס לא מתבצע תשלום בפועל, התשלום מתבצע בחיוב חודשי ביחס למספר הפעמים שהנוסע השתמש בפועל.
  • המחיר הוא סימלי ושווה לכל נפש.
  • המיזם יגיע לאשדוד כפיילוט, בעיקר כדי לענות על צורך, במידה ולא יהיה ביקוש ולא צורך ממשי תחזור אשדוד לפורמט הקבוע.
  • מסלול הנסיעה לא יעבור ולא יתגרה בשכונות דתיות/חרדיות, המסלול יסיע בעיקר למוקדי הבילוי (רח׳ מרטין בובר), לחוף הים, בית החולים ולביג פאשן.
  • קהל היעד הוא בעיקר צעירים, מעוטי יכולת ובני הגיל השלישי.
  • והנתון החשוב ביותר הוא שקיום המיזם אינו נתון להחלטת מועצה ויכול לפעול כמו בעיר הקודש, ירושלים.

אז אחרי שהבהרנו שמדובר ביוזמה חברתית בהובלת פעיל חברתי העונה לשם אלכס פאנוב, יחד עם תומכים ופעילים משלל סיעות חילוניות נעדכן שתקיים ערב הסברה מקיף יותר ב-30/1 בפאב החברתי ״זה״ שבחוף הקשתות, החל מהשעה 20:00. שווה לבוא ולהקשיב אם אתם בעד או נגד. ידע זה כח, וידע עוזר לקחת החלטה נכונה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*