אז למה אילוף הכלבים פשוט לא מצליח לכם?

אז למה אילוף הכלבים פשוט לא מצליח לכם?

אתם משקיעים לא מעט כסף, אתם יוצאים מוקדם ממקום העבודה ואתם בטוחים שאתם עושים כל מה שהמאלף מבקש מכם. עם זאת, משהו באילוף הכלב שלכם לא עובד ואתם מוצאים עצמכם מאד לא מרוצים. מהי הסיבה לכך שהאילוף לא מצליח כפי שציפיתם? יכולות להיות כמה סיבות שונות. לעתים זו שיטת אילוף מיושנת ששביעות הרצון ממנה מאד נמוכה, ולעתים הסיבה פשוטה משחשבתם…

1.כי אתם מאלפים את הכלב בעצמכם

אז אולי כדאי תחילה לעשות סדר באי הוודאות: זה לא שלא תוכלו לאלף את הכלב גם בעצמכם, אלא שאילוף עצמאי שלכם לא באמת יכול להתחרות עם אילוף כלבים מקצועי. ישנם בעלי כלבים שלוקחים על עצמם את מלאכת האילוף, אך מבלי שהם מודעים לכך הם עושים לא מעט טעויות.

הבעיה הגדולה ביותר היא שהאילוף שלהם מבוסס על טכניקות ושיטות המוצגות באינטרנט. המידע אליו אתם נחשפים לא תמיד מדויק, לא תמיד נכון ולא תמיד מתאים להתנהגות הספציפית של כלבכם. בכדי שלא תבזבזו לעצמכם עוד זמן ובעיקר בכדי למנוע מכלבכם בלבול רב – הסתייעו בשירות של מאלף מקצועי ומנוסה.

2.כי אתם מוותרים מדי לכלב שלכם

אחת הסיבות שהחלטתם להתחיל אילוף היא מאחר והכלב שלכם עולה על המיטה שלכם ועל הספה? עליכם להקפיד כי הוא לא יעלה על הספה או המיטה בנוכחותכם, ובמידה והוא עושה את זה עליכם לפעול על פי תדרוך המאלף. במידה והכלב חמוד מדי בכדי להוריד אותו מהמיטה ואתם ממשיכים לפנק אותו, אתם עושים טעות. כלבכם לא ילמד את ההתנהגות הרצויה, ומעבר לכך – אתם מטמיעים בו התנהגות אחרת שהיא לעלות על המיטה.

3.כי אתם לא משקיעים ביישום הטכניקות

כלבכם לא מפסיק לנבוח על כלבים אחרים בכל טיול שלכם? זו אחת הסיבות השכיחות ביותר לעבודה עם מאלף. לאחר שהמאלף יעשה אתכם ועם כלבכם טיול ויבחן את ההתנהגות שלו, הוא ידע לתת לכם טיפים, המלצות וטכניקות ליישום בזמן אמת. אחת הטכניקות יכולה להיות לדוגמא למשוך ברצועה, להתשמש במילה מסוימת או להפוך אותו על גבו. במידה ואתם לא מיישמים את הטכניקות, אל תתפלאו כי כלבכם לא לומד את ההתנהגות החדשה שאתם רוצים ללמד אותו.

4.כי ישנו מרווח גדול מדי בין פגישה לפגישה

התדירות המומלצת לפגישה עם המאלף היא תחילה פעם בשבוע. אתם קובעים עם המאלף שלכם פעם חודש? אל תתפלאו כי התוצאות מאחרות לבוא. חשוב שיהיה רצף למפגשי האילוף, תוך שמירה על מרווח קצר בין פגישה לפגישה. בעת שאתם הופכים את תכנית האילוף למשהו שעושים "על הדרך", ככה גם נראות התוצאות, וחבל.

5.כי המאלף לא מספיק מבין את הכלב

לא במקרה מומלץ מאד לעבוד רק עם מאלפים מנוסים. לעתים, ישנם מאלפים מקסימים בתחילת דרכם, אך חוסר הניסיון שלהם לא באמת מאפשר להם לאלף את הכלב כפי שהייתם מצפים. לכן, חשוב מאד שתהיו מספיק כנים עם עצמכם ועם המאלף, ותנסו להבין האם העובדה כי האילוף לא מצליח נובעת בגלל הסיבות הבאות:

  • הכלב לא משתף פעולה עם המאלף
  • המאלף חסר סבלנות וחסר חשק
  • אין למאלף די ניסיון
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*